Zdravje > Fitnes
526 ogledov

Pasti kratke vadbe

sklece, vadba Žurnal24 main
Na spletu je vse več vodenih kratkih vadb, ki so težke, visokointenzivne in obljubljajo popolno postavo. Je deset minut na dan res dovolj? Je to res primerna vadba?

V zadnjem času lahko na raznih spletnih straneh zasledimo kratke vodene vadbe, ki so visoko intenzivne in nas povsem izčrpajo. V njih je veliko poskokov in težjih vaj. Vadbe trajajo deset, petnajst minut, učinek na postavo pa je ponavadi hitro viden. Če bi bila takšna vadba čudežna, bi jo najbrž izvajali vsi. Zato nas je zanimalo, kaj o njej meni športni trener.

"Tempo življenja je dandanes neverjetno hiter in časovna stiska je nekaj, kar žal poznamo vsi in se nam dogaja vsakodnevno," ugotavlja Gašper Simčič, osebni trener ŠUS Eurofitnes&Na-treningu.si. Dodaja, da so takšnemu načinu življenja prilagodili tudi vadbe, metabolične, kratkotrajne in zelo učinkovite pri pridobivanju različne oblike kondicije in izgube telesne maščobe. "Vendar se tukaj skriva tudi veliko pasti," opozarja.

Kje so pasti

Po njegovih izkušnjah je hrana izjemno pomembna: "Ne glede na to, koliko boste trenirali, če ne boste primerno prilagodili hrane, vam ciljev ne bo uspelo doseči." Pri tako kratkih oblikah vadbe, se po njegovih besedah premalo časa nameni ogrevanju, ki je pri takih izvedbah vaj zelo pomemben faktor. "Eksplozivni več ravninski in več sklepni gibi so zelo zahtevni in mehko tkivo mora biti primerno ogreto," dodaja Simčič.

"Ko smo že pri vajah, ki jih ti gibi sestavljajo, bi poudaril, da so zelo zahtevni in niso primerni za vsakega posameznika," pravi. Potrebno je namreč biti samokritičen in vedeti, v kakšni kondicijskem stanju smo, koliko smo stari, ali smo se zadnje čase kaj gibali in, najbolj pomembno, da res tehnično obvladamo te vaje: "Ker nismo pod kontrolo strokovno usposobljene osebe, lahko kaj hitro pride do poškodb, od nategnjenih mišic, natrganih mišičnih ovojnic, zvinov ali še kaj hujšega. Da ne omenjam pretreniranosti ali izgorelosti zaradi napornih treningov in premajhnega upoštevanja regeneracije."

Dodaja, da spodbuja vsako primerno telesno vadbo: "Vprašajte se, kdo ste in kaj bi radi dosegli ter koliko časa oziroma energije ste temu pripravljeni nameniti." Če nimate primernih odgovorov na vsaj ta vprašanja, potem Simčič svetuje obisk najbližjega fitnesa, kjer poiščete pomoč strokovno usposobljenega kadra, ki vam bo z veseljem pomagal pri doseganju osebnih ciljih.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.