Zdravje > Otrok
11 ogledov

Otroci bi jim morali posvečati več pozornosti

deklica, tabla, učenje Shutterstock
Raziskava strokovnjakov z Michigan State University ugotavlja, da so velike razlike med otroci, ki mislijo, da jepamet nekaj fiksnega in med tistimi, ki so mnenja, da lahko raste.

Otroci, ki so prepričani, da pamet lahko raste, posvečajo več pozornosti svojim napakam in se iz njih veliko naučijo. To so strokovnjaki ugotovili z meritvami možganskih valov pri otrocih.

Raziskava kaže na to, da bi morali tako starši kot učitelji otroke spodbujati, da več pozornosti namenijo svojim napakam in se tako iz njih učijo. Slabo pa je, če napake kar spregledamo ali jih poskušamo zakriti.

Otrokove napake bi morali po mnenju strokovnjakov izkoristiti za učenje.

Sedemletniki z igrico in meritvami

Povprečna starost otrok je bila sedem let. Gre za čas, ko se večina otrok znajde v formalnem izobraževalnem sistemu, njihova miselnost pa ima najopaznejši vpliv na učni uspeh.

V raziskavi je sodelovalo 123 otrok, na začetku so morali povedati, ali mislijo, da lahko postanemo pametnejši ali ne. Nato so igrali igrico na računalniku, strokovnjaki pa so merili njihovo možgansko aktivnost.

Že po polovici sekunde, ko so otroci naredili napako in se je zavedali, se je povečala aktivnost možganov. Večji odziv možganov pomeni, da se je otrok bolj osredotočil na napako in ugotavljal, kaj je storil narobe.

Otroci, ki so prepričani, da bomo z delom in učenjem pametnejši, so se v povprečju pogosteje posvetili napakam pri igrici. Posledično so imeli več možnosti, da so se kasneje izognili napaki in nalogo uspešno opravili.

V raziskavi so dokazali še, da so se na svojih napakah učili tudi otroci, ki menijo, da je pamet nekaj fiksnega. A le, če so morali biti pozorni na svoje napake. Že predhodne raziskave so denimo pokazale, da ljudje s takšnim mišljenjem pogosto nočejo priznati, da so storili napako. Tokratna raziskava pa dokazuje, da je dobro, če se posvečajo prav svojim napakam. Tako se bodo lahko učili iz napak kot njihovi vrstniki.

"Veliko staršev in učiteljev se izogiba reševanju otrokovih napak, namesto, da bi jim dali priložnost, da ugotovijo, kaj je šlo narobe," je pojasnil avtor raziskave Hans Schroder . Po njegovem mnenju pa bi morali starši in učitelji v primeru napak reči: "Napake se dogajajo. Poskusimo ugotoviti, kaj je šlo narobe."

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.