Zdravje > Prehrana
264 ogledov

Napolitanke niso tako hrustjave, nutela se slabše maže

Napolitanke in nutella V. L.
Velika podjetja v Avstriji prodajajo kvalitetnejše izdelke kot na Madžarskem.

Na problematiko dvojne kakovosti prehranskih proizvodov pod eno blagovno znamko, so sedaj opozorili še Madžari, oziroma kar tamkajšnja vlada, ki govori o škandalu brez primere. Po primerjavi 24-tih živil velikih mednarodnih prehrambenih podjetij, je namreč madžarska agencija za varno hrano ugotovila, da so izdelki na njihovih trgovinskih policah slabše kvalitete kot v Avstriji.

Madžari: "To je škandal"

Po navedbah tiskovne agencije Reuters, Madžari ugotavljajo, da njihova verzija napolitank Manner ni tako hrustljava, prav tako se madžarska nutella slabše maže od njene avstrijske kolegice: "Bil sem osupel ob branju tega, sicer kratkega poročila," je na novinarski konferenci dejal Janos Lazar, vodja kabineta premierja Viktorja Orbana.

"Mislim, da gre za največji škandal v zadnjem času," je dodal madžarski politik in napovedal, da bo vlada sedaj naročila obsežnejše testiranje izdelkov tujih družb, ki prodajajo na Madžarskem. 

Madžari niso edini, ki so opozorili na problem. Na začetku lanskega leta so se na evropske birokrate obrnili Čehi in Slovaki, prepričani, da tuja podjetja v vzhodnih državah prodajajo slabše izdelke.

Kot poroča portal Euroactiv, najnovejša slovaška raziskava ugotavlja pomembne razlike v sestavi pri kar polovici testiranih živil s slovaških trgovskih polic. Sicer so testi zajeli pester nabor izdelkov; od mlečnih, mesnih in ribjih izdelkov, do čokolade, peciva, sira in pijače. Poleg preverjanja embalaže in podatkov o sestavi, so v laboratorijih analizirali še barvo, okus ter vonj in preverjali z istimi izdelki od drugod.

Zahteva po spremembi zakonodaje 

Sredi lanskega leta so v akcijo stopili tudi Hrvati, ki na pobudo evropske poslanke in direktorice hrvaške agencije za hrano Biljane Borzan trenutno izvajajo študijo kakovosti izdelkov na domačih policah v primerjavi s tistimi v Nemčiji.

Še pred tem so opravili anketo med hrvaškimi potrošniki, kjer je kar 82 odstotkov vprašanih navedlo, da so izdelki za vzhodnoevropski trg precej slabši. 

Na pobudo evropskih poslancev iz Romunije, Slovaške, Bolgarije, Češke, Estonije in Hrvaške, naj bi Evropski parlament že letos odprl široko razpravo o novi zakonodaji, ki bi proizvajalcem prepovedala uporabo različnih sestavin v izdelkih iste blagovne znamke v različnih državah EU.

Kako je s tem pri nas? 

S vprašanjem, kako je to pri nas, ali so izdelki v nemških in avstrijskih trgovinah res okusnejši in bolj kakovostni, smo nedavno nazaj spraševali tudi na Žurnalu24. Z urada za varno hrano so nam povedali, da pri nas nismo zasledili tovrstnih težav, ker problematika dvojne kakovosti prehranskih proizvodov pod eno blagovno znamko v Sloveniji ni tako velika kot v nekaterih vzhodnoevropskih državah. 

Nutello testirali tudi v Sloveniji

V istem času, v drugi polovici lanskega leta je Zveza potrošnikov Slovenije objavila še rezultate testa Nutell, izdelanih v Nemčiji, Italiji in na Poljskem, kjer so ugotovili, da razlike so, vendar v okusih in ne v kvaliteti. Kot so pojasnil na zvezi potrošnikov, proizvajalci vsebine prilagajajo glede na okus in želje potrošnikov iz posameznih okolij.

Drugorazredni državljani?

"Potrošniki se pritožujejo, da so razlike tudi v avtomobilih, kmetijskih pridelkih, detergentih in podobno. Moja raziskava je potrdila, da je več kot 70 odstotkov hrvaških državljanov meni, da jih multinacionalke obravnavajo kot drugorazredne državljane," je za hrvaški portal 24sata dejala Biljana Borzan.

Hrvati s svojo, obsežnejšo raziskavo

Poslanka je še dodala, da hrvaška raziskava poleg prehrambenih izdelkov ugotavlja tudi razlike med tudi detergenti, zobnimi pastami, geli za tuširanje: "To bo prva študija v EU, ki vključuje še neživilske izdelke. Če so lahko proizvajalci do sedaj izgovarjali na specifični okus in želje potrošnikov, češ, da imamo Hrvati raje čokolado z manj lešniki, tega zagotovo ne bo mogli trditi za detergente, v smislu, da imamo rajši tiste, ki slebše operejo in manj dišijo," je pojasnila.

"Navedbe v celoti zavračamo"

V skladu z zakonom o medijih objavljamo odgovor podjetja  podjetja Josef Manner & Comp, kjer se, kot so zapisali, ne strinjajo s našimi ugotovitvami in navedbami. 

"Vse originalne napolitanke Manner, tako tiste, ki se prodajajo na avstrijskem trgu kot tudi tiste, ki se prodajajo na drugih trgih, podjetje Josef Manner & Comp. AG proizvaja po enakem receptu. Prav tako ima podjetje za omenjene napolitanke tudi samo eno produkcijsko linijo, od koder gre distribucija na različne trge," so pojasnili.

O raziskavi nimajo podatkov

Na podjetju še pravijo, da madžarske raziskave ne morejo komentirati, saj ne vedo, pod kakšnimi pogoji je potekala: "Če nam lahko zagotovite podrobnejše podatke o testih (postopki testiranj, številka testiranih izdelkov Manner, ugotovitve organoleptičnih testov, metode testiranj), vam lahko posredujemo tudi bolj natančen odgovor. Sicer pa so v podjetju Josef Manner & Comp. AG na slovaško ministrstvo za kmetijstvo (na Slovaškem so se prav tako sklicevali na slabšo kakovost izdelkov tujih prehranskih podjetij, ki se prodajajo na slovaškem trgu) že poslali uraden odgovor," so že zapisali in poudarili, da izjave o tem, da njihovo podjetje na vzhodne trge pošilja izdelke slabše kakovosti, v celoti zavračajo, saj vsem potrošnikom ponujajo izdelke visoke kakovosti:

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Marjan Smrekar 12:28 21.februar 2017.

    A da pralni praški še dolgo dišijo, to je dobro za organizem?

  • Alenka 07:08 21.februar 2017.

    Bravo, Hrvati !