Zdravje > Prehrana
19936 ogledov

Dvakrat verjetneje, da bodo zboleli za depresijo

Profimedia
To je pokazala najnovejša britanska študija.

Vegetarijanci so manj zdravi od ljudi, ki uživajo meso in mesne izdelke, saj so bolj dovzetni tako za psihološke kot telesne bolezni, v najnovejši raziskavi ugotavljajo britanski raziskovalci. Raziskovalci z univerze v Bristolu še navajajo, da je pri moških, katerih prehrana izključuje živila živalskega izvora, dvakrat verjetneje, da bodo zboleli za depresijo.

Študija, katere izsledki so objavljene v strokovni publikaciji Journal of Affective Disorders , je zajela 10 tisoč moških, med njimi je  bilo 350 vegetarijancev in veganov. Znanstveniki so dokazali, da pomanjkanje nekaterih vitaminom in mineralov v njihovi prehrani, vpliva na duševno zdravje.

Pomanjkanje vitaminov in mineralov

Najpogosteje gre za pomanjkanje železa in vitamin B12. Približno sedem odstotkov vegetarijancev in kar polovica veganov trpi zaradi pomanjkanja tega vitamina, z leti pa se tveganje samo še povečuje.

Vitamin B12 ali kobalamin je eden od osmih vitaminov iz skupine B. Nahaja se v hrani živalskega izvora – v mesu, mleku, jajcih, siru in ribah. Sicer je ta vitamin nepogrešljiv za gradnjo novih celic, rdečih in belih krvnih telesc, celic v črevesju in lasnih mešičkih. Pomemben je tudi za ohranjanje zdravega živčevja. Pomanjkanje lahko vodi do vrtoglavice, izčrpanosti, slabokrvnosti: "Ljudje, ki jim primanjkuje tega vitamina so pogosto utrujeni. Kobalamin pozitivno vpliva na razpoloženje ali deluje kot zaščita pred depresijo," opozarjajo britanski znanstveniki.

Preveč žit in indijskih oreščkov

Raziskava je pokazala, da vegetarijanci in vegani zaužijejo večjo količino brazilskih oreščkov bogatih z omega-6 maščobnih kislin, ki jih znanstveniki povezujejo tudi z večjo verjetnostjo pojava duševnih težav. Za razliko od maščobnih kislin omega-3, prisotnih v lososu ali sardinah, ki preprečujejo vnetja in vplivajo na raztapljanje krvnih strdkov, omega-6 deluje prav nasprotnno.

indijski oreščki | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Prehrana s preveč omega-6 in premalo omega-3 tako lahko poveča možnost vnetij in razvoja duševnih bolezni. Porušeno ravnovesje med omega 3 in omega 6 maščobami je eden izmed pomembnih razlogov vse večjega števila vnetij, dodajajo: "Vzajemni odnos med omega-6 in omega-3 je zelo občutljiv in zahteva medsebojno ravnotežje. Prekomerno uživanje omega-6, na primer v žitih, v margarini in rastlinskih oljih , vodi do kroničnih vnetih procesov v telesu velikega dela populacije zahodnih državah, kar prispeva k nastanku bolezni srca in ožilja," sporočajo Britanci.

Prejšnje študije

Tri leta stara študija avstrijskih raziskovalcev  ugotavlja, da bi lahko vegetarijanski način prehranjevanja, za katerega je značilen manjši vnos nasičenih maščob in holesterola, pomenil večjo verjetnost raka, alergij in psiholoških težav.

zelenjava Magazin Vegetarijanci manj zdravi

Ugotovitve so takrat naletele na oster odziv kritikov, ki so trdili, da gre zgolj za oglaševanje za mesno industrijo, kar pa so znanstveniki odločno zavrgli: "Od teh trditev smo se že ogradili, saj gre za nepravilne interpretacije naših podatkov," je takrat dejala vodja raziskave: "Odkrili smo, da vegetarijanci pogosteje trpijo za boleznimi, kot so astma, rak in duševne bolezni, kot ljudje, ki jedo tudi meso, a pri tem ne moremo povedati, kaj je vzrok in kaj posledica. Za odgovor na to vprašanje bodo potrebne dodatne raziskave," je še dejala.

Komentarjev 12
  • batom 15:19 04.oktober 2017.

    Se pa potem zelo čudim, da so srčno-žilne težave še zmeraj najpogostejši vzrok smrti pri ljudeh. Vemo namreč, da te bolezni proži uživanje živalskih nasičenih maščob.

  • batom 15:17 04.oktober 2017.

    Joooj, te raziskave... In mediji, ki jih povzemajo... Ni to nikakršna raziskava, to je reklama za meso, saj mesna industrija opaža precejšen upad porabe in se že boji za svoje dobičke in obstoj. Tudi pri nas imamo kampanje ala "Meso ...prikaži več je zdravo" in "Mleko in mlečni izdelki: da ali da?". Vidijo, da jim ne gre več po načrtih in je panika.

  • ZrelaJabka 22:07 28.september 2017.

    Če vam je zmanjkalo kvalitetnih raziskav priporočam brskanje po nutritionfacts.org. Nazadnje je bila objavljena serija 3eh posnetkov o brokoliju (in drugih križnicah), ki niso le v koleraciji z izboljšanjem simptomov avtizma, ampak jih dokazano izboljšajo. O depresiji pa tole. Pomagajo ...prikaži večo protivnetne, antioksidativne snovi (ki jih najdemo v rastlinski hrani), gibanje, izogibanje ribam, itd. https://nutritionfacts.org/?fwp_search=depression&fwp_content_type=video