Zdravje > Prehrana
5511 ogledov

Test: Spet je zmagal najcenejši

losos Shutterstock
Z največ beljakovinami, ugodno maščobnokislinsko sestavo ter dobro senzorično oceno in ustrezno označbo.

Na tokratni prehranski test Zveze potrošnikov Slovenije so uvrstili šest predpakiranih zamrznjenih lososov v filejih, dva gojena in štiri divje.

Preverili so, kako ugodna je njihova maščobnokislinska sestava, predvsem pa jih je zanimalo, ali vsebujejo tudi zdravju nevarne snovi, kot so težke kovine. "Večina lososov se je na testu odrezala dobro, zmagovalec je najcenejši file divjega lososa z največ beljakovinami, ugodno maščobnokislinsko sestavo ter dobro senzorično oceno in ustrezno označbo," so ugotovili.

Zamrznjeni lososi, ki jih je ZPS preverila tokrat

  • Almare Seafood, divji losos, Oncorhynchus gorbuscha (Hofer)
  • Almare Seafood, gojeni losos, Salmo salar (Hofer)
  • Ledo, divji losos, Oncorhynchus keta
  • Ocean Sea, gojeni losos, Salmo salar (Lidl)
  • Ondina, divji losos, Oncorhynchus gorbuscha (Eurospin)
  • Spar Vital, divji losos, Oncorhynchus gorbuscha

Kako poteka test?

Vse zamrznjene losose so kupili v trgovini kot običajni potrošniki, ob tem prodajalci niso vedeli za izbor. Na zvezi poudarjajo, da so kriteriji tovrstnih testov običajno ostrejši od golega preverjanja standarda in varnosti, saj preverjajo tudi senzorične lastnosti, sestavo in ostale vidike, pomembne pri kakovosti živil.

Rezultate testa si lahko preberete tukaj.

Zdravilne učinkovine

Ker veljajo ribe za zdravo prehrano, enako velja za lososa. Prvenstveno omega 3 maščobe v njem zmanjšujejo vnetja, ki so zaslužna za veliko zdravstvenih težav, med drugim srčnih obolenj, sladkorne bolezni, nekaterih vrst raka in vnetja sklepov. Omega 3 prav tako preprečuje krvne strdke, ki povzročajo infarkte.

Če se boste odločili za lososa, naj vas njegova maščoba ne prestraši. (Foto: Shu Zdravo živilo Magazin Losos za zdravo srce

Energijska vrednost:  Divji losos (atlantski) ima na 100 gramov 142 kcal. Nekatere raziskave so pokazale, da omega 3 maščobe pomagajo pri upočasnjevanju bolezni, kot so Alzheimerjeva in drugo kognitivno pešanje zaradi starosti. Osebe, ki zaužijejo dovolj omega 3, imajo manj težav z depresijo, so manj agresivne ter se pri njih celo zmanjša tveganje za samomor.

Komentarjev 3
  • aba 19:11 23.november 2018.

    To oznacite kot placano objavo!! Nikjer namrec ni dejanskega rezultata, na cilju so pa rezultati proti placilu.

Sorodne novice