Največji svetovni proizvajalec avtomobilov, japonska Toyota, je v prvem četrtletju letos ustvarila za 1,98 milijarde evrov dobička, kar je 28 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani.
Padec dobička je posledica predvsem močnejšega jena in zmanjšanja prodaje v Severni Ameriki. Drugi
največji proizvajalec avtomobilov na svetu, takoj za General Motors, se prav tako sooča z
upočasnitvijo ameriške gospodarske rasti, spremenljivim gibanjem tečajev ter visokimi cenami
materiala in stroški energije.
"Soočamo se z neprizanesljivim poslovnim okoljem," je povedal predsednik Toyote
Kacuaki Vatanabe in dodal, da bodo poskušali ovire obrniti sebi v prid, da bo
podjetje prožnejše in močnejše.
Toyota, ki tretjino prodaje ustvari na severnoameriškem trgu, svojo pozornost tako kot drugi
avtomobilski proizvajalci postopno preusmerja na Kitajsko in hitro rastoče trge.