Avto
14098 ogledov

5 presenetljivih napak pri še skoraj novih avtih

Opozorilne lučke Gregor Prebil
Neverjetno, kakšne napake se pojavljajo pri praktično še novih avtih.

Britanski Which? je objavil izsledke neodvisne raziskave o najpogostejših napakah na avtih, mlajših od treh let.

Izsledki bi morali dvigniti obrvi pri skrbnikih za predpise, saj raziskava dokazuje, da je tudi pri avtomobilih mlajšega letnika lahko kar pogost pojav okvar na zavornem sistemu ali na podvozju. V večini držav, tudi Sloveniji, namreč avtom v prvih letih ni treba opraviti tehničnega pregleda, zato lahko takšne okvare ostanejo dolgo prikrite, pa čeprav spadajo v kategorijo resnih napak. 

Vse zapažene napake pri avtomobilih, mlajših od treh let, sicer nimajo vpliva na varnost, so pa lahko povezane s precejšnjimi stroški za popravilo. 

Žarnice in LED luči Slovenska bizarnost Avto Aleluja, (morda) ne bo več treba imeti rezervnih žarnic v avtu

1. Napaka na izpušnem sistemu - prizadetih 5 odstotkov mlajših avtomobilov

Današnji izpušni sistemi so zakomplicirani, saj morajo obdelati izpuh na način, da čim manj škoduje okolju in zdravju ljudi. A pri novejših avtih ti sistemi najpogosteje začnejo delovati napačno, kar se lahko pokaže v izgubi moči motorja in nenavadno gostem dimu za avtom. 

2. Napaka na navigacijskih sistemih - prizadeti 4 odstotki mlajših avtomobilov

Which? ugotavlja nenavadno visoko stopnjo napak na modernih infozabavnih sistemih. Čeprav to ne vpliva neposredno na varnost lastnikov, pa je odprava napak na tej pogosto dodatni opremi lahko povezana s kar visokim stroškom. Which? opozarja, da se je vgradni navigaciji, če je to mogoče, pametno kar izogniti, saj današnji samostojni sistemi (pametni telefon ...) ponujajo cenejšo in marsikdaj bolj funkcionalno alternativo.

Akumulator | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

3. Napaka na akumulatorju - prizadeti 3 odstotki mlajših avtomobilov

Tipična napaka pri starejših avtomobilih je zelo pogosta tudi pri takšnih, ki niso dopolnili še niti tri leta. Najpogostejši vzrok zanje so vozne navade, z zelo pogostimi kratkimi relacijami, ki ne dovoljujejo ustreznega polnjenja akumulatorja. Dodatno ga obremenjujejo različni porabniki in naprave, ki jih lastnik priklaplja na napajalni sistem. 

4. Napaka na zavorah - prizadeti 3 odstotki mlajših avtomobilov

Ne gre za napake s pričakovano obrabo zavornih ploščic, temveč za druge napake, povezane z nepravilnim obnašanjem zavornih diskov in celotnega sistema. 

tehnični pregled | Avtor: Saša Despot Saša Despot

5. Podvozje - prizadeta 2 odstotka mlajših avtomobilov

Vzmeti, amortizerji in vodila skupaj s krmilnim mehanizmom skrbijo, da se avto pri različnih hitrostih obnaša udobno in stabilno. Še posebej pri avtocestnih hitrostih je napaka na katerem od teh sestavnih delov lahko zelo opazna in celo nevarna. 

tehnični pregled Vlada spisala nov zakon Avto To so nova pravila za tehnični pregled avtov

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Matjaz Mraz 14:31 12.marec 2018.

    Pr men se vsake toliko časa obesi multimedijski sistem z Bluetoothem vred. Novi model in torej novi avto. In potem seveda racunalnik na servisu nic ne pokaze. Po vec zaporednih resetih ( ugasni avto, ga zapusti, zakleni i tako jedne ...prikaži več 4 puta) glej ga zlomka - spet dela, kot da no nic bilo

  • Snežinko 14:31 12.marec 2018.

    Spet skrpucalo od članka. "Ena izmed napak, ki so ZELO POGOSTE" in "ki se pojavijo v 3%" ne gre ravno skupaj, kajne, spoštovani A.L. ? Še 30% bi težko rekel "zelo pogoste", kaj šele za uboge 3%...

  • mph 09:04 12.marec 2018.

    "V večini držav, tudi Sloveniji, namreč avtom v prvih letih ni treba opraviti tehničnega pregleda, zato lahko takšne okvare ostanejo dolgo prikrite, pa čeprav spadajo v kategorijo resnih napak." Kakšna neumnost, jaa .... ni potreben tehnični (pa tudi sicer ni ...prikaži več malo afer bilo na to temo) ... ampak vozila imajo le REDNE SERVISE, kjer se to opazi, če niso res šlampasti.