Avto
1101 ogledov

7 smrtnih grehov za avtomobil

Okvara na cesti Shutterstock
Sklopka, zavore, hitrost. Predstavljamo vam sedem smrtnih grehov, kako najhitreje "ubijete" svoj avtomobil, kar se pozna tudi na "debelini" vaše denarnice.

Poleg rednega vzdrževanja, negovanja in pravilnega delovanja je ključnega pomena za daljšo življenjsko dobo tudi način vožnje. Predstavljamo vam sedem pogostih napak, ki jih delajo vozniki in voznice. Z malo truda se lahko izognete nadležnim okvaram in visokim stroškom popravila.

1. Sklopko med vožnjo ne obremenjujte
Med potovanji umaknite nogo s sklopke. S tem boste spočili nogo in hkrati ne boste obremenjevali sklopke. Že rahel kontakt s sklopko pomeni njeno obrabo.

2. Med parkiranjem ne držite zavore
Ko med parkiranjem pospešeno vrtite volanski obroč, noge ne smete imeti ves čas na zavori, ker s tem obrabljate volanski mehanizem. Rezultat je poleg povečane obrabe volanskega mehanizma še obraba pnevmatik in višja poraba goriva.

3. V bližnjo trgovino hodite peš
Če vaš avtomobil premaknete zgolj za nekaj sto metrov, ko se na primer odpravljate v bližnjo trgovino, motor ne ogrejete na delavno temperaturo. Ob vžigu hladnega motorja se na stenah kondenzira voda iz vsesanega zraka. Znak, da motor še ni ogret, je tudi kapljanje vode iz izpušne cevi. Če hladen motor zaženemo in ugasnemo, preden hladilna tekočina doseže vsaj 60 stopinj, se na izolaciji vžigalne svečke nabere kondenz, ki pri vnovičnem vžigu povzroči nepravilen preboj iskre in morebitno nedelovanje katerega od valjev.

4. Hladen motor ne v visoke vrtljaje
Hladnega motorja nikoli ne obremenjujte – ne priganjajte ga v visoke obrate –, saj to povzroči večjo obrabo in morebitno škodo. Tudi vročega motorja po hitrejši vožnji ni dobro takoj ugasniti. Spremljajte indikator (lučko) za temperaturo, ki kaže, kdaj je olje segreto na delovno temperaturo.

5. Parkiranje na robniku
Bodite pozorni, ko parkirate avto. Robnik je sovražnik vaših pnevmatik. Udarec pri parkiranju v robnik poškoduje strukturo pnevmatik in lahko povzroči obrabo profila ali celo razpok pnevmatike. Položaj vozila raje preverite s pogledom skozi okno, kot pa da udarite ob robnik. Če morate peljati čez robnik ali železniške pragove, vozite zelo počasi in pod pravilnim kotom.

6. Tlak v pnevmatikah
Prenizek ali previsok tlak v pnevmatikah zmanjša stik s cesto in s tem varnost potnikov vozilu. Pnevmatike se hkrati hitreje obrabljajo, če je v njih premalo tlaka, pa lahko to povzroči punkcijo. Nepravilen tlak v pnevmatikah vpliva tudi na porabo goriva.

7. Menjavanje prestav
Sunkovito menjavanje prestav škodi menjalniku, hkrati pa se to pozna tudi na porabi. Sodobni motorji z vbrizgom najbolj optimalno delujejo pri nižjih vrtljajih, največji navor pa dosegajo že pri okoli 2.000 vrtljajih. Pomembno je pravilno pospeševanje, v najvišji prestavi pa lahko vozite že pri hitrostih 60 km/h. Neprestano prestavljanje ni zaželeno in lahko privede do okvare menjalnika in s tem velikih stroškov.

Komentarjev 3
  • zdrej 14:50 16.januar 2012.

    citat:" ... pravilnim kotom."Kateri pa je pravilni kot?Mogoče pravi kot?

  • puksicd 15:48 12.avgust 2011.

    To je že več kot smešno. Ali zaposlite nekoga, ki je dejansko pismen, ali pa končno angažirajte kakšnega lektorja. SRAMOTA!!!

  • Mojca Vidmar 12:11 12.avgust 2011.

    Lepo prosim, da popravite slovnične napake v članku, ker je čisto neprimeren za objavo >:(- Sklopko med vožnjo ne obremenjujte = sklopkE med vožnjo ne obremenjujte- ne imejte nogo vseskozi na zavori = ne imejte nogE vseskozi na ...prikaži več zavori- motor nikoli ne ogrejete na delavno temperaturo = motorJA nikoli ne ogrejte na delOvno temperaturo