Avto
72 ogledov

A8 k nam pripeljal tehnologijo matričnih žarometov

Audi A8
1/18
Gregor Prebil
Audijeva admiralska ladja A8 je v svoji 26-letno zgodovini poskrbela za revolucionarne spremembe v avtomobilski industriji. Prenovljeni model četrte generacije, ki pri nas stane najmanj 89.900 evrov, prinaša pametne matrične LED-žaromete.

A8 predstavlja vrh Audijeve ponudbe. Za znamko, ki tekmuje v premium segmentu vozil, je to za ugled in imidž najpomembnejši model, čeprav je volumensko zanemarljiv v primerjavi z limuzinama A6 in A4.

Lahka gradnja

Bolj kot videzu so se inženirji posvetili podrobnostim, ki vozniku in potnikom prinašajo več udobja in varnosti ter večjo zanesljivost vozila – kar se odraža v zmogljivejših in učinkovitejših motorjih, novih materialih in novih asistenčnih sistemih.

Audi A8 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Karoserija je skoraj v celoti narejena iz aluminija, zaradi česar model A8 s trilitrskim motorjev in quattro štirikolesnim pogonom tehta  1.830 kilogramov. Z novo tehnologijo izdelave platišč so pri vsakem privarčevali 4,4 kilograma, skupaj pa 17,6 kilograma.

Žarometi z učinkom puščice

Dimenzije ostajajo enake, kar pomeni 5,14 metra v dolžino in 2,99 metra medosne razdalje. Na voljo je podaljšana karoserijska različica z 13 centimetrov večjo dolžino in medosno razdaljo.

Na nosu so najbolj opazni novi matrični-LED žarometi s smerniki v obliki puščice, ki tako kot druga generacija modela leta 1994 izdelana iz aluminija prinaša revolucijo v svet avtomobilizma. Dinamični prednji in zadnji smerniki z LED-trakom se prižigajo postopoma in oddajajo učinek puščice, s katerim naj bi avto jasneje sporočal napovedano smer. Kako deluje? Sprednja smerokaza sta sestavljena iz 18 "ledic", ki so razdeljene v sedem blokov. Zadaj je 24 "ledic", blokov pa osem. Ko voznik vklopi smernik, se bloki prižigajo z 20-milisekundnim zamikom, dokler ne zagorijo vsi hkrati. Vsi skupaj ostanejo prižgani nadaljnjih 250 milisekund, ko se celotna sekvenca ponovi.

Audi A8 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Sekvenčno delujoči smerniki so le ena od njenih značilnosti, saj je sestavni del sistema tudi avtomatsko preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi oziroma sprotno prilagajanje žarometov prometu, za kar bo skrbi posebna kamera. Žarometi sodelujejo tudi z navigacijo, tako ob vožnji v naselju samodejno skrajšajo svetlobni snop, v križišču ga razpršijo, hkrati pa so sposobni zasenčiti osem vozil, vmesne dele pa osvetliti.

Ponoči prepoznava večje živali

Tehnološke novosti v A8 so tudi izboljšani varnostni sistemi, kot so active lane assist in side assist, ki zazna vozilo v mrtvem kotu in samodejno korigira volan namesto voznika in avto obdrži na praznem voznem pasu, projekcijski zaslon in night vision, ki poleg ljudi zaznava tudi večje živali in voznika opozarja s svetlobnim in zvočnim signalom. Ko night vision zazna pešča ali žival, žarometi za trikrat podaljšajo svetlobni snop in ga tako opozorijo na svojo bližino.

Izboljšani agregati

Vsi motorji, dva bencinska in dva dizelska zadovoljujejo normam Euro6. Na voljo je tudi hibrid, ki je edini kombiniran s pogonom na dve kolesi, ostali sodelujejo s tehnologijo quattro.

Dizelski modeli se cenovno začnejo pri 89.900 evrih, koliko stane 3.0 TDI quattro z 190 kilovati moči (258 KM) in osemstopenjskim tiptronic menjalnikom, najcenejši bencinski model, 3.0 TFSI quattro z 228 kilovati moči (310 KM) in  osemstopenjskim tiptronic menjalnikom je 2.900 evrov dražji. Hibridni 2.0 TFSI z 180 kilovatov moči (245 KM) in enakim menjalnikom stane 90.900 evrov. Vrh ponudbe predstavlja 6,3-litrski bencinski V12 motor z 368 kilovati moči (500 KM), ki ga cenijo na 199.000 evrov.