Avto
16963 ogledov

Bo cena avtov 1. septembra res poskočila?

Nakup avta Saša Despot
Bo v noči na 1. september cena novih avtov v Sloveniji poskočila zaradi novega sistema meritev?

Letos septembra stopa v veljavo posodobljen okoljevarstveni normativ euro 6c/euro 6d TEMP, ki bo precej prevetril ponudbo. Nanaša se na nove avtomobile na trgu in ne več le na prvo tipsko odobritev, kot je to veljalo od 1. septembra 2017.

Glavna pridobitev euro 6c je, da odslej homologacijsko preskušanje novih vozil ne bo več temeljilo na desetletja starem "evropskem" NEDC ciklu, ki je dopuščal precejšnje manipulacije na laboratorijskem testu, temveč po "svetovnem ciklu" WLTP. Ta je med testno fazo daljši in poskuša simulirati precej bolj raznolike okoliščine, v katerih se znajdejo sodobni avtomobili, hkrati pa je prilagojen za različne razrede vozil glede na maso in moč.

Emisije, izpušni plini | Avtor: Volkswagen Volkswagen

Euro 6d-TEMP pa se nanaša na uvajanje vzporednega RDE cikla meritev za nove avte, torej merjenja izpustov v realnem prometu, ki bo v prihodnjih letih vse bolj pridobival veljavo in bo dovoljeval vse manjše razkorake med realnimi in laboratorijsko izmerjenimi izpusti. Končni prehod z eno na dvofazno določanje okoljevarstvene obremenitve nekega vozila se bo zgodil leta 2020 z uvedbo euro 6d standarda, ko bodo emisije po RDE meritvi lahko "le" še za 50 odstotkov presegale uradne WLTP meritve.

PSA Peugeot Citroen Avto Avtomobilski giganti opozarjajo na "trojanskega konja"

Brez skrbi, za zdaj še preračunavanje v prid potrošnika

WLTP cikel je torej striktnejši. V povprečju naj bi nov test pri istem avtu pokazal za okoli 20 do 25 odstotkov višjo porabo in emisije CO2 kot pa stari test. Ker je tudi v Sloveniji obdavčitev novih avtov prek davka na motorna vozila vezana na višino izpusta CO2 (razredi 0-110, 110-120,120-130, 130-150 g CO2/km ...), se postavlja vprašanje, ali bodo zato novi avti postali dražji, saj se obetajo premiki med davčnimi razredi?

Konkretno na primeru modela VW golf 1,4 TSI DSG z zdajšnjim izpustom 121 gramov in stopnjo obdavčitve po DMV 1,5 odstotka od osnovne cene bi z upoštevanim petinskim skokom v vrednosti emisij po WLTP skočil v razred obdavčitve 3 odstotkov. Pri osnovni ceni recimo 20.000 tisoč evrov za vozilo bi to pomenilo dodatno obdavčitev 300 evrov, ki bi jih seveda plačal kupec.

"Ker zaenkrat velja, da so za obračun davka merodajne korelirane NEDC vrednosti, ki so tudi navedene na slovenskem homologacijskem kartončku, ne predvidevamo bistvenih sprememb cen."

Sekcija za motorna vozila

A k sreči ne bo tako, vsaj na začetku. "S 1. septembrom še ne pričakujemo večjih sprememb obdavčitve," mirijo kupce pri Sekciji za motorna vozila, v kateri so združeni slovenski zastopniki avtomobilskih znamk.

"Drži, da bodo s 1. septembrom vsa nova vozila, ki so na prodaj v EU, imela emisije merjene po novem, zahtevnejšem postopku WLTP. Kljub temu pa bodo še vsaj do leta 2020 za vsako vozilo poleg WLTP vrednosti na voljo tudi preračunane vrednosti po dosedanjem sistemu NEDC, ki ne bo bistveno višja od sedanjih vrednosti. Ker zaenkrat velja, da so za obračun davka merodajne korelirane NEDC vrednosti, ki so tudi navedene na slovenskem homologacijskem kartončku, ne predvidevamo bistvenih sprememb cen."

Nakup avto | Avtor: Žurnal24 Žurnal24

Finančna uprava bo torej pri odmeri davka še naprej upoštevala uradne podatke o izpustih iz potrdila o skladnosti. Postaja pa vse bolj očitno dejstvo, da trenutna že skoraj 10 let stara slovenska lestvica obdavčitve postaja vse bolj zastarela in kmalu ne bo več sledila spremembam, ki so se zgodile vmes na trgu vozil.

"Vsekakor pa bo v prihodnje pri predvideni prenovi sistema davka na motorna vozila potrebno upoštevati dejstvo, da so vrednosti emisij po sistemu WLTP bistveno višje in zato tudi ustrezno znižati davčne stopnje. Znižanje davčnih stopenj je nujno, saj se bodo v nasprotnem primeru nova vozila močno podražila," opozarjajo pri sekciji. "Poleg tega bodo nova vozila izrazito bolj obdavčena kot uvožena rabljena vozila, saj ta kot starejša vozila ne bodo imela emisijskih vrednosti po sistemu WLTP," še opozarjajo avtomobilski zastopniki na razkorak, ki se bo utegnil zgoditi med novimi in ekološko manj sprejemljivimi starimi vozili.

Na ministrstvu za finance so za Žurnal24 sicer odgovorili, da spremembe davčne lestvice za nova vozila niso v normativnem delovnem programu vlade za letošnje leto.

Emisije Avto Prodaja novih dizelskih avtomobilov v Nemčiji strmoglavila

Zaradi bencinskih filtrov izumirajo modeli

Mehanska sprememba, ki se bo zgodila do 1. septembra letos z uvedbo posodobitev euro 6c standarda, se tiče motorjev v obstoječih modelih. Do takrat bo imela velika večina vseh avtov s (turbo)bencinskim motorjem vgrajen filter trdnih delcev, saj bodo le tako ustrezali ostrejšim omejitvam glede škodljivih delcev v izpustu (PN), ki bodo po novem izenačeni s tistimi, ki jih proizvajajo dizli. Za obstoječe dizelske motorje novosti po 1. septembru ne bo.

Kaj pomeni dodaten filter trdnih delcev za voznike? Na prvi pogled nič posebnega, saj so ti filtri v primerjavi s tistimi, ki jih imajo dizelski avtomobobili, enostavnejši tako za proizvodnjo kot vzdrževanje, zato se pri končni ceni za kupca to ne bi smelo kazati v obliki cenovnega skoka.

Sprememba pri bencinskih motorjih pomeni, da bo kar nekaj dosedanjih modelov z motorji, ki ne bodo zmogli dosegati novega standarda, izginilo iz cenikov: od modela citroën C4 cactus 82 PureTech do športnih audija SQ5 ali BMW M3 in morda celo dvanajstvaljnega BMW 760i.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • Lovebites 12:10 15.april 2018.

    Tale leban in prebil sta pa res cvetki v avtomobilizmu.Kot bi rekli cefurji:nije zvaka za seljaka.Naslov pa tak,da takoj ves,da je avtor nesamozavesten mozicelj in da mora najti nekaj,da vzbudi pozornost.V tem primeru s smesnim in zavajajocim naslovom tega zmazka.

  • Avatar Alioness
    Alioness 10:34 15.april 2018.

    Sploh ne vem zakaj se obdavčuje CO2. Za moje pojme je CO2 veliko čistejši kot SOx in NOx, ki obstanejo v okolju, med tem, ko CO2 se porabi za dihanje rastlin. Bi bilo bolje če bi vzpodbujali zelene strehe, balkonske ...prikaži več vrtove, zelene fasade ipd - vse to porablja CO2 in ga pretvarja v kisik. In sploh ne vem zakaj taka gonja proti dizlom, ko pa imajo najnižji CO2 izpust glede na isto moč (z izjemo električnega in vodikovega), ko se vladam ravno CO2 zdi problematičen.

  • srecnii 09:00 15.april 2018.

    avto na plin pa bo mir