Avto
11666 ogledov

AMZS test letnih gum

Ford focus ST Ford
Pri AMZS so objavili test letnih pnevmatik v dveh dimenzijah, v kateri so iskali odgovor na vprašanje, katera je najboljša guma za vaš športni avto ali pa križanca.

AMZS je v sodelovanju z drugimi velikimi evropskimi avtoklubi za letno sezono 2020 testiral pnevmatike v dveh dimenzijah. Niti en niti drug morda na prvi pogled ne sodita v velikoprodajni "mainstream" pri avtomobilih, vseeno pa bodo rezultati testov marsikomu prišli prav pri izbiri naslednje pnevmatike, saj je ravno pri teh dimenzijah doslej primanjkovalo verodostojnih podatkov, katere gume so primerne, katerih pa se je bolje izogniti. 

Dimenzija 225/40 Y R18 (do 300 km/h)

Omenjene gume sodijo v razred ultra zmogljivih pnevmatik, ki jih imajo obuti močni kompaktni avti, kot so recimo VW golf GTI, renault megane RS, ford focus ST in drugi. Pri takih avttih je torej še posebej pomembno, da pnevmatika omogoča zelo dober oprijem, boljšo odzivnost in več športnosti. 

Od 16 testiranih pnevmatik so štiri dobile oceno zelo priporočljivo, enajst pnevmatik pa oceno priporočljivo. Tri pnevmatike iz te druge kategorije je le za las zgrešilo boljšo oceno, kar priča o tem, da imajo kupci na voljo kar nekaj zares dobrih pnevmatik. 

Le ena guma je dobila oceno priporočljivo z omejitvijo, nobene pa ni takšne, ki bi jo avtoklubi odsvetovali zaradi preslabih lastnosti. 

Povečini so vse pnevmatike zelo dobro prestale test na suhi stezi, razlike med njimi pa so se pokazale na mokrem, pri obrabi in pri hrupnosti.

Za najboljšo obutev zmogljivega avta sta se izkazali Continentalova premium-contact 6 in Michelinova pilot sport 4 pnevmatika. Tesno jima sledita goodyear eagle F1 asym 5 in maxxis victra sport 5. 

Tik pod vrhom v tem razredu so še nexen n'fera sport, sava intensa UHP 2 in vredestein ultrac vorti.

AMZS test pnevmatik | Avtor: AMZS AMZS

Dimenzija 235/55 Y/W R 17 (do 270/300 km/h)

Gre za dimenzijo, ki jo lahko uporabljajo dostavniki, avtodomi, predvsem pa številni novodobni suvi oziroma križanci. Testirane pnevmatike sicer nimajo oznake "C" (cargo), ki je rezervirana za močno obtežena vozila, zato niso primerne za vsak dostavnik. Test teh namenskih pnevmatik so sicer opravil že lani in bili nad rezultati zelo razočarani.

Letos ocenjevane pnevmatike so se odrezale precej bolje kot pa lanske, še posebej so veliko boljše pri testiranju na mokrem. Zato AMZS priporoča tudi lastnikom klasičnih dostavnikov, naj na avto raje namestijo "avtomobilske" pnevmatike, saj so veliko varnejše. Res pa je tudi, da je obraba lahko nekoliko višja. 

Zmagovalka testa je prepričljivo Michelinova primacy 4, ki je zelo uravnotežena, hkrati pa ima najmanjšo obrabo in je najbolj tiha. Oceno zelo priporočljivo so dobile še pnevmatike bridgestone turanza T005, maxxis premitra 5 in pirelli cinturato P7. 

Pnevmatike semperit speed-life 2 SUV, esa-tecar spirit PRO, kleber dynaxer HP3 in continental ecocontact 6 so se zelo dobro odrezale na suhi cesti, manjše slabosti na mokrem pa so preprečile boljšo skupno oceno.

Negativno oceno, kar pomeni, da jo avtoklubi močno odsvetujejo, pa je dobila pnevmatika laufenn s-fit EQ.

AMZS test pnevmatik | Avtor: AMZS AMZS

Več o omenjenem testu si lahko preberete na spletni strani AMZS.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • Snežinko 11:57 27.februar 2020.

    Pa kje to dobijo take bedaste dimenzije... svaka čast AMZS-ju...