Avto
9718 ogledov

Tri neznanke novih sistemov v avtih

BMW koncept serija 8 BMW
Kaj morate vedeti o treh popolnoma novih obveznih varnostnih sistemov v vašem prihodnjem avtomobilu.

Evropska komisija je pred dnevi javno objavila načrt, ki predvideva številne novosti pri vozilih v prid povečanja varnosti za vse udeležence v prometu. Ukrepi so povezani tako s tehnološkimi rešitvami pri vgradnji dodatnih asistenčnih sistemov, v daljnoročnejšem obdobju pa bodo na vrsti tudi konstrukcijske spremembe, ki bodo najbolj očitne pri tovornih vozilih in avtobusih.

Tri rešitve, ki jih predlaga EU in ki bodo po (formalni) potrditvi v Evropskem parlamentu in nacionalnih parlamentih čez nekaj let postale serijske v vseh avtomobilih, so še posebej zanimive. 

ISA - inteligentni pomočniki za nadzor hitrosti 

Pod to kratico bi se skrivalo več tehnologij. Ena od teh - samodejno prilagajanje hitrosti omejitvam z znaki - je že prisotna v redkih modelih avtov. Tako kot sedaj naj bi tudi v prihodnje ta sistem deloval v navezi z radarskim tempomatom, le da naj bi bila natančnost delovanja precej izboljšana po zaslugi boljših digitalnih zemljevidov in natančnega satelitskega signala, ki bo vezan na evropski sistem Galileo in ne več ameriški GPS. 

Posebno funkcijo pa naj bi serijsko dobila tudi stopalka za plin, saj bi po predlogu EU ta prek vibriranja opozarjala voznika, ko bi dosegel ali presegel dovoljeno hitrost. Voznik sistema ne bi mogel izklopiti, lahko pa bi ga "povozil" in šel, če bi bilo to res nujno, hitreje od omejitve z močnejšim pritiskom na plin, predlaga komisija.

Evropsko združenje proizvajalcev vozil ACEA je kljub načelnemu pozdravu načrtom EU prav predlaganemu področju ISA pomagal namenilo največ kritik. Proizvajalci opozarjajo, da bo nastal velik izziv zanesljivosti delovanja v skladu z veljavno dovoljeno hitrost - različne članice v Evropi z znaki različno označujejo in zaključujejo neko omejitev na cesti, poleg tega se lahko omejitev ves čas spreminja. 

Asistenčni sistemi, Evropski ukrepi za varna vozila | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Alkoholna ključavnica 

Po predlogu EU bodo morali imeti serijski avtomobili, kombiji, avtobusi in tovornjaki standardizirano predpripravo za morebitno naknadno montažo alkoholnih ključavnic. S tem bi precej olajšali in razširili uporabo tega pripomočka v boju proti alkoholu na cestah. Alkoholne ključavnice uporablja že veliko držav, Slovenije pa še ni med njimi kljub napovedim našega ministrstva.

Kamera | Avtor: Citroën Citroën

Snemanje podatkov

Vsi avtomobili in kombiji bodo imeli čez nekaj let snemalne naprave, pravzaprav nekakšne črne skrinjice, zapoveduje Evropska komisija. Te naprave bodo zabeležile dogajanje tik pred, med in po nesreči, podatki pa bodo pomagali pojasniti, kaj je bil vzrok za nastanek nesreče in kakšna je odgovornost voznika. Med drugim bodo podatki obsegali tip vozila, hitrost pred nesrečo, delovanje varnostnih sistemov tik pred nesrečo - prepoznava distrakcije voznika, vklopa asistenta za držanje smeri, samodejnega zaviranja ...

Na ta način si EU obeta natančno bazo podatkov glede nesreč, ki jo danes intenzivno zbirajo le v nekaj državah (Slovenije ni med njimi). Na podlagi analiz bo mogoče predlagati različne popravke, velik poudarek bo na varovanju zasebnosti takšnih podatkov.

EU zahteva, da teh črnih skrinjic ne bi bilo mogoče deaktivirati, in ne bi bilo mogoče neopaženo manipulirati s podatki, do katerih bi imele dostop le državne ustanove. 

Sistem eCall samodejnega javljanja na pomoč bi ostal ločen od črnih skrinjic.

Spodaj celotni seznam novih asistenčnih sistemov v vozilih, ki se bodo uvajali dvostopenjsko.

Asistenčni sistemi, Evropski ukrepi za varna vozila | Avtor: Evropska komisija Evropska komisija

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • banja 14:49 01.junij 2018.

    Birokrati v EU! Najprej povrnite tisto, kar je že bilo in je nadvse korisnto. To pa je: kadar je spredaj prižgana katerakoli luč, morajo tudi zadaj goreti rdeče pozijske luči. Vedno nekaj zaradi birokratizma zejebete in podobno boste delali tudi v prihodnosti.

  • vzev 14:29 26.maj 2018.

    Naj najprej uredijo bolj razumne omejitve hitrosti, pa se jih bo tudi več voznikov držalo. Ne pa, da sedaj nekje že vozimo bolj počasi, kot smo v času fičekov. Drugače pa ni noben problem. Vsak avto zdrži vsaj 20 let, ...prikaži večt, če vsaj malo skrbiš za njega. Pač ne bom več menjal avto, in se bo s trenutnim vozil, dokler bom imel izpit. Te novodobne tehnologije, pa tako uničujejo užitek v vožnji.

  • Avatar Darko Capek
    Darko Capek 08:28 26.maj 2018.

    kmalu bomo dobili čipe pod kožo in bodo vedeli kdaj si seksal, budale jedne