Kupe, kombilimuzina ali oboje
S sprednjega konca sportback deluje povsem enako kot kupe, kar pomeni, da ga zaznamujejo široki boki in velika motorna maska, zdaj že tradicionalno obkrožena s kromom in segajoča skoraj do tal. Razlike se začnejo na boku, kjer opazovalec takoj opazi dodaten par vrat, da pa ne gre za limuzinskega A4, ga spomni nižja nasajenost na kolesa in proti zadku hitreje padajoča streha. Zadek je vnovič zelo podoben kupejevskemu, so pa prtljažna vrata kombilimuzinska, kar močno dvigne uporabnost prtljažnega prostora.
Pričakovano športen in udoben znotraj
Notranjost ponudi pričakovano zmes športnosti in udobja, predvsem pa je na moč podobna tisti v drugih peticah. Kot rečeno, pa je velika prednost dodaten par vrat, ki močno olajšajo vstopanje potnikov v drugo vrsto. Prostora na zadnji klopi je tako dovolj tudi za odrasle, kar je prej izjema kot pravilo v tem segmentu, le dolgini utegnejo negodovati nad pomanjkanjem prostora za glave in tudi kolena.
Voznikov delovni prostor je dinamično ukrojen in intuitiven, saj so vsa stikala tam, kjer jih pričakuješ, pravilen položaj za volanom pa bo vsakdo našel dovolj hitro. Prednja sedeža sta športno profilirana in električno nastavljiva. Naj vas ne zmede tkanina na slikah, saj je del serijske opreme zdaj tudi usnje. Oprema ali bolje rečeno količina le-te je pričakovana, saj dobite vso potrebno varnost, nekaj je tudi tehnoloških novosti, ki jo predstavlja serijski sistem start&stop. Klima je dvoobmočna, platišča so (le) 17-palčna, parkirna pomagala so že s seznama doplačil. Za več kot to je seveda treba dodatno seči v žep, takrat cena tudi hitro raste.
Šeststopenjski ročni menjalnik je sicer med boljšimi svoje vrste, je pa res, da bi mi na njegovem mestu še raje videli avtomatiko. Prtljažnik je celo povsem izenačen s tistim v A4, zadnjega pa močno prekaša zaradi petvratne zasnove. Dobrodošla je tudi dvodelna polica, katere večji del se ob dvigu prtljažnih vrat odpre z njimi, kar močno olajša nalaganje prtljage.
Kljub le dvema litroma motor zadosti
Dva litra gibne prostornine dizla v nosu na papirju ne sezuva čevljev, in čeprav to tudi med vožnjo zmore le redkokdaj, pa predstavlja povsem spodobno in tudi športno agilno motorizacijo. 125-kilovatni TDI z vbrizgom goriva po skupnem vodu tretje generacije preseneti z mirnim in tihim delovanjem ter zveznim nabiranjem moči, je pa res, da se agregatu pozna velikost, saj mu pri prehitevanjih pri višjih hitrostih ali vožnji v klanec malce poide sapa, še posebej pri večji obremenjenosti. Takrat je treba zadeti prave vrtljaje, kar velikokrat zahteva poseg po prestavni ročici.
Je pa agregat tudi med vožnjo komajda slišen v notranjost, kar pomeni, da so inženirji veliko pozornosti namenili zvočni zatesnjenosti in svoje delo opravili odlično. Podvozje in vzmetenje sta športno naravnana, blaženje pa je na naših luknjastih cestah včasih moteče. Lega na cesti je še vedno pojem, ESP pa ravno prav odziven, čeprav se ga še vedno ne da povsem izklopiti.
Zelo simpatična poraba, manj cena
Testnik nas je presenetil še glede ene stvari, in sicer porabe. Ta se je na testu vseskozi gibala okoli sedmih litrov plinskega olja in pol. Pri bolj spontani vožnji pa se je poraba spustila tudi pod mejo sedmih litrov. Cena je glede na kilovate in opremo, ki vključuje tudi usnje, umestna, je pa res, da so številni dodatki ceno močno dvignili, čeprav testnik še vedno ni ravno prekipeval od ekskluzivnosti. Tudi premium konkurenca se giblje v tej širini, tako da o nakupu odločajo predvsem preference o znamki.
Podatki o vozilu: Audi A5 sportback 2.0 TDI (125 kW)
Motor: 1.984 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 125 kW (170 KM)/pri 4.300 vrtljajih na minuto
Navor: 350 Nm/ med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,5 litra/100 km
Zmogljivosti: 228 km/h, 8,7 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.711x1.854x 1.391, medosna razdalja 2.808, prtljažnik (v litrih): 480
Cena: 38.385/52.462 EUR