Avto
52 ogledov

Audi A6 ima vse, kar imajo (še) večji

Audi A6 3.0 TDI quattro S-tronic
1/40
Miha Pečoler
Vozili smo. A6 tako oblikovno kot vsebinsko nadaljuje poslanstvo udobne poslovne limuzine zgornjega srednjega razreda. Povzema namreč poteze večjih A8 in A7.

Novi Audi A6 od A7 in A8 prevzema tudi vso pogonsko in napredno varnostno tehniko. Vprašanje pa ostaja, ali se je po vozni dinamiki uspel približati bavarski limuzini, ki je z novim modelnim turnusom ponovno stopila močno v vodstvo.

Zunaj očitna podobnost A7 in A8 ...
Oblikovna ofenziva, ki jo je Audi začel pri A4 je zdaj skoraj popolna. Zajela je tudi A6, ki je dobil tudi drugo generacijo LED luči, katerih trak je skoraj nezaznavno in večkrat zalomljen in deluje res impozantno. Najvišje na (tehnični) lestvici so tudi svetila, ki lahko zdaj v celoti svetijo v tehniki LED, ampak teh nismo pogrešali. Nova ali vsaj novejša je tudi nova šestkotna motorna maska in velika odprtina za zajem zraka. V slogu bavarske petice je nekoliko premalo dinamičen le zaključek nosu v obliki (pre)ravno odrezanega spojlerja. Ampak nekaj pa mora ostati za športne S-različice, kajne? Z boka je A6 tudi zdaj športna limuzina z visoko ramensko linijo, zadek pa je ponovno tipičen za izdelke s štirimi krogi in ga zaznamujejo LED luči, ki „silijo“ iz zadka in delujejo tridimenzionalno.

… enako tudi znotraj
Tudi notranjost sledi največjima limuzinskima hišnima modeloma, kar je razpoznavno že takoj po vstopu. Prednja sedeža sta foteljasta, skoraj do pikice enak je tudi izgled sredinske konzole vključno z novim MMI vmesnikom in touch padom, s pomočjo katerega enostavno narekujete navigaciji in audio napravi, pod katero je bil v testniku podpisan boose. S spiska doplačil je prišel tudi prej omenjeni drsnik, nov pa je tudi velik pomični zaslon z sliko v razmerju 16:9. Podobnost se nadaljuje tudi na orehovini, ki jo najdemo na sredinski konzoli, nad sopotnikovim predalom in vratih, ter izgledu volanskega obroča in merilnikov, ki so primer germanske urejenosti in preglednosti. Voznikov položaj za volanom je odličen, glede na ceno z dodatki smo mogoče pričakovali tudi elektrificiran volanski obroč. Za vse ostalo pa poskrbi elektrika, nastavljiva pa je (ponovno ročno) tudi dolžina sedalnega dela. Dovolj prostora je tudi v drugi vrsti, čeprav A6 tudi v novi generaciji ni rekorder, tu ga namreč „nese“  že „hišni“ konkurent škoda superb. V primerjavi z A8 pa se pozna „izguba“ centimetrov v širino, saj je z 187 centimetri za osem centimetrov ožji. Potniki bodo zaradi doplačane dvoobmočne klimatizacije tudi v drugi vrsti udobno sedeli, ponovno pa smo zaradi visoke cene poleg elektrificiranega zadnjega pričakovali še električni pomik stranskih senčnikov. Ampak to so malenkosti.

Audi A6 3.0 TDI quattro S-tronic | Avtor: Miha Pečoler Miha Pečoler
V osnovni opremi dobite vse nujno potrebno in tudi nekaj opreme, namenjene udobju, za pristni premium občutek pa je seveda treba vsaj pogledati na seznam doplačil. Z njega so prišli prej omenjena štiriobmočna klimatizacija, touch pad, navigacija, ki se lahko poveže tudi z google maps, itd. Če kje, potem je testnik zadaj ostal glede naprednih varnostnih sistemov, saj ni premogel ne ACC radarskega tempomata, lane assista in sistema za vozilo v mrtvem kotu. Imel pa je parkirnega asistenta, ki za manever potrebuje le še 40 centimetrov prostora na vsako stran. Naše mnenje je, da so audio in vizualna parkirna pomagala povsem dovolj, ta denar pa zato raje namenite hlajenim in mogoče celo masažnim sedežem.     

Dizel kot iz učbenika
Primer odlične in napredne motorizacije je nov 3,0-litrski dizel, ki smo ga sicer že spoznali v A8 in A7, a šestici se zdi še (naj)bolj pisan na kožo. Skupaj s sedemstopenjsko S-tronic dvosklopčno avtomatiko namreč deluje odlično tako pri naglih pospeševanjih kot počasnem nabiranju hitrosti. Oba se namreč lepo dopolnjujeta, tako da pospeški, čeprav še tako sunkoviti (pospešek do stotice znaša vsega 6,1 sekunde), nikoli niso odrezavi, končna hitrost pa je kot ponavadi omejena na 250 km/h. Lega na cesti je več kot solidna, saj zaradi krmilnega mehanizma deluje, kot da bi vozili mnogo krajši avto, v velikosti A4. V mestu je vrtenje volana tako otročje lahko opravilo, pri višjih hitrostih in športnih nastavitvah podvozja pa ta otrdi in postane še bolj komunikativen. Pri hitro voženih ovinkih začne quattro pogon sicer hitro dodajati navor še na zadnji kolesni par, čeprav smo včasih imeli občutek da to (še) niti ni treba. A6 je tako prava športna limuzina, ki ponuja najboljše obeh svetov, tudi udobnega.

Audi A6 3.0 TDI quattro S-tronic | Avtor: Miha Pečoler Miha Pečoler
Poraba z dobrimi sedmimi litri odlična

Velik plus si novi trilitrski dizel zasluži tudi zaradi zgledne ekonomičnosti. Zaradi uporabe aluminija in programa efficiency porabo namreč zlahka držite pod osmimi litri, pazljivost pa jeziček pomakne celo proti meji s šestimi litri. To pa je glede na več kot 4,9 metra, kolikor A6 meri v dolžino in šestvaljnik v nosu, res hvale vreden dosežek.

Cena v tem razredu ni toliko pomembna. Z osnovno ceno okoli 53 tisočakov je A6 z šestvaljnim dizlom v nosu primerljiv ostali konkurenci, dodatki pa ga tako kot drugod hitro podražijo. O nakupu bodo tako najbolj odločale preference glede znamke, če bo stranka pozorna na vso napredno tehniko, pa je A6 zagotovo v samem vrhu v razredu.

Podatki o vozilu: Audi A6 3.0 TDI quattro S-tronic
Motor: 2.967 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski V-zasnove
Moč: 180 kW (245 KM) med 4.000 in 4.500 vrtljaji na minuto
Navor: 500 Nm/ med 1.400 in 3.250 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,6 litra/100 km, 158 gramov CO2
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,1 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.915x1.874x 1.455, medosna razdalja 2.912, prtljažnik (v litrih): 530
Cena: 52.740/78.204 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.