Avto
11 ogledov

Avtomobili bodo nesrečo javili sami

rešilec Shutterstock
eCall. Od leta 2015 bodo morali novi avtomobili sami sporočiti kraj nesreče.

Po zgledu Združenih držav Amerike (ZDA), kjer sistem samodejnega sporočanja nesreč že uspešno deluje v praksi, bo eCall od leta 2015 obvezen tudi v novih avtomobilih v Evropski uniji (EU).

Sistem eCall v povezavi z GPS-sprejemnikom v avtomobilu samodejno po mobilnem omrežju pristojnemu regijskemu centru za sprejem klicev v sili sproži klic ter posreduje podatke o času in lokaciji nesreče. Operaterji mobilnih telefonskih omrežij bodo morali za delovanje tega sistema posodobiti infrastrukturo in omogočiti nemoten prenos klicev iz sistema do reševalnih služb.

Potrebna bo SIM-kartica
S Telekoma Slovenije so nam sporočili, da spremljajo razvoj logističnih in transportnih sistemov, a konkretnih načrtov o uvedbi trenutno ne morejo podati; to bodo storili, ko bodo izpolnjeni vsi tehnično-formalni pogoji. Tudi pri Simobilu pravijo, da so analizo opravili, a dokler ne bodo znane oziroma predpisane tehnične rešitve, višine stroškov sistema ne morejo oceniti. So nam pa potrdili, da bo moral imeti vsak avtomobil, ki bo vključen v sistem eCall, vgrajeno SIM-kartico. Kaj bo z avtomobili, ki ne bodo imeli vgrajenega GPS-sprejemnika, po njihovih besedah še ni znano, obstaja pa več tehničnih rešitev za nadgradnjo starejših vozil.

eCall | Avtor: PSA PSA
Več proizvajalcev avtomobilov že zdaj v avtomobile vgrajuje sistem klica v sili. V nekaterih državah, kot so ZDA, Velika Britanija in Nemčija, ta sistem že deluje, od leta 2015 pa bo obvezen v vseh državah EU. Strokovnjaki ocenjujejo, da naj bi v EU z novim sistemom na leto rešili 2.500 življenj. 50 odstotkov krajši naj bi bil odzivni čas reševalnih služb na podeželskih območjih s sistemom eCall.

Pomembna bo vpeljava
112. Andrej Fink, vodja reševalne postaje UKC Ljubljana, spremlja delovanje sistema za klice v sili eCall v drugih državah. “V ZDA sistem deluje dobro in je reševalcem v pomoč,” pravi Fink, ki uspeh pri nas pogojuje z vpeljavo v prakso. “Če bo odzivni čas daljši od minute in bomo prejeli le kup informacij, potem v tem ne vidim smisla,” pojasnjuje vodja reševalcev in dodaja, da je zanje bistven čas. “Že zdaj imamo operativne postopke, ki omogočajo, da se v 60 sekundah od prejetja klica pravilno odzovemo z ustrezno ekipo. Če bo sistem deloval dobro, bo v pomoč. Pri večini nesreč hitro določimo lokacijo že danes. Poznam le tri primere, ko kraj nesreče ni bil sporočen, ponesrečenci pa so umrli,” zaključuje Fink, ki vidi možnosti tudi v izboljšavi
zdajšnjega sistema.

Rezerve pri odzivnem času vidijo reševalci v elektronskem dostopu do podatkov klicnih centrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice