Avto
40 ogledov

Avtomobili vse težji in vedno čistejši

(Foto: Saša Despot) Žurnal24 main
Vsi največji proizvajalci vozil so dosegli omejitve glede izpustov emisij škodljivega CO2 v ozračje. Tako v svojem poročilu ugotavlja Evropska agencija za okolje (EEA).

Pri EEA so naredili analizo registracij vozil v Evropi v lanskem letu. V poročilu ugotavljajo, da je večina dosegla začrtane cilje glede emisij za leto 2012, nekaj je tudi takšnih, ki že zdaj dosegajo bolj zaostrene cilje, predvidene za leto 2015.

2020 bo meja 95 g CO2/km

Emisije ogljikovega dioksida (CO2) so v povprečju na vsako prodano vozilo med letoma 2011 in 2012 padle za 2,6 odstotka. V Evropi prodano vozilo v letu 2012 tako v ozračje v povprečju izpusti 132,2 grama CO2 na prevoženi kilometer. To je že zelo blizu cilja za leto 2015, ki je 130 gramov CO2 na prevoženi kilometer. Še bolj zaostreni cilji proizvajalce čakajo do leta 2020, ko bo povprečna meja CO2 za prodano vozilo v Evropi 95 gramov na prevoženi kilometer.

"Povprečno vozilo, prodano v EU, je zdaj 20 odstotkov manj umazano kot pred desetletjem, kar je dobra novica," je dejal direktor EEA Hans Bruyninckx.

Glavne ugotovitve raziskave:

  • Povprečne emisije novega avtomobila, prodanega v Evropi v letu 2012, so 132,2 g CO2/km, kar je 2,6 odstotka manj kot leto prej.

 

  • V raziskavi so posebej analizirali proizvajalce vozil, ki so v Evropi v letu 2012 prodali več kot sto tisoč vozil. Avtomobili teh proizvajalcev predstavljajo 94,5 odstotka vse prodaje, povprečen njihov avtomobil pa v zrak na prevoženi kilometer izpusti 130,4 g CO2 – to je 1,8 grama manj od povprečja celotne evropske flote.

 

  • Od vseh proizvajalcev ima Fiat najmanjše povprečne izpuste (117 g CO2/km). Globoko pod povprečjem so še Renault, Peugeot, Toyota in Citroën. Na drugi strani lestvice je Daimler s povprečjem 143 g CO2/km, podobne ugotovitve veljajo še za Volvo, Mazdo in korejski GM. Pomembno je, da so v primerjavi z letom 2011 pri Volvu in Daimlerju emisije zmanjšali za več kot devet gramov.

 

  • Več kot deset odstotkov vozil, ki sta jih prodala Toyota in Renault, ima emisije nižje od 95 g CO2/km.

 

  • Devet proizvajalcev vozil že zdaj izpolnjuje emisijske cilje, predvidene za leto 2015.

 

  • Kljub vse strožjim omejitvah izpustov CO2 je bila teža povprečnega prodanega vozila v lanskem letu 1.402 kilograma, kar je največ v zadnjih treh letih.

 

  • V Evropi je bilo lani le sedem proizvajalcev vozil, ki so prodajali izključno električna vozila. Skupaj z velikim proizvajalci je bilo v Evropi 20 ponudnikov električnih vozil.
Komentarjev 2
  • vzev 12:33 05.november 2013.

    Nikoli še nisem gledal koliko ima izpust CO2 avto, ki ga kupujem. Avto kupim če mi je všeč in se v njem udobno počutim. In seveda če je cena primerna, da ga lahko kupim brez kakih kreditov. Nisem pa tako ...prikaži več nor, da bi gledal ta CO2, ker jaz nimam od tega nič če ima manj izpustov. Če pa bodo to upoštevali pri letni dajatvi za uporabo cest bi pa mogoče tudi ta podatek kaj malega pripomogel pri odločanju kateri avto kupiti.

  • NeAnonimni 10:14 05.november 2013.

    To je čisto zavajanje s tem CO2 jem. Dodajanje pridevnikov škodljiv, slab, umazan je čisto pranje možganov.