Avto
23221 ogledov

Avtošola iz pekla? Zavijte v Krško!

Šola vožnje Saša Despot
Šola vožnje zaradi hudih nepravilnosti izbrisana iz registra, a posluje dalje. Kandidati, ki so že na pol poti do izpita, pa se ne morejo prepisati.

"Da, res je. Hčerka je želela narediti izpit, opravila je že teoretični del izobraževanja, nato pa ji je vodja dejal, da ne bo več mogla opravljati učenja vožnje pri njem, ker da je začasno izgubil dovoljenje in da ji bo pomagal najti drugega inštruktorja. Ko pa se je želela sama prepisati v drugo avtošolo, ji je vzel evidenčni karton, izdal pa ji izpisnico brez žiga, ki je nobena druga avtošola ne more sprejeti. Zato imamo sedaj velike težave z dokazovanjem, kaj je že sploh naredila. Bojim se, da bo morala hčerka vse opravljati znova," nam je o križevem potu s šolo vožnje Vardič Ivo s.p. iz Krškega povedala mati ene od kandidatk. 

Dobili smo namige, da se v omenjeni avtošoli dogajajo čudne stvari in da je bila s strani Agencije za varnost prometa (AVP) pred kratkim celo izbrisana iz registra pooblaščenih organizacij za opravljanje programa šol voženj, kar je skrajen in redek ukrep. Avtošola naj bi vseeno nadaljevala z aktivnostmi. Menda naj bi vodja avtošole nekaterim svojim kandidatom izbris iz registra celo prikrival in jim razlagal, da so težave le prehodne in da se bo vse skupaj uredilo v nekaj tednih, čeprav so zakonska pravila jasna: če šola vožnje izgubi pooblastila, ne more več izvajati programa, z istim zastopnikom ali strokovno vodjo pa se ne more vpisati nazaj v register najmanj naslednja tri leta.

Če želijo kandidati nadaljevati izobraževanje v drugih avtošolah v Posavju, pa naj jim Vardič ne bi želel izdajati ustrezno potrjenih izpisnic ali evidenčnih kartonov, ki so nujni za prepis.

Da obstaja sum, da naj bi avtošola kljub izbrisu nadaljevala z delovanjem, potrjuje tudi uveden postopek inšpektorata za infrastrukturo, kjer so bili 9. oktobra obveščeni o "domnevnem usposabljanju kandidatov za voznike s strani šole vožnje iz Krškega, ki je bila izbrisana iz registra pooblaščenih organizacij." Inšpektorat je uvedel postopek, ki še ni zaključen. 

Ali navedbe, da nadaljuje dejavnost in da ovira kandidate pri opravljanju izobraževanja drugje, držijo, smo želeli neposredno vprašati tudi Vardiča, vendar se na naše večkratne telefonske klice ni odzival. Javno dostopnega e-naslova avtošola nima.

Vozniški izpit | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Dve leti so ga opozarjali, pa ni nič zaleglo 

Težave z avtošolo pod vodstvom Iva Vardiča imajo očitno zelo dolgo brado. "Pri omenjeni šoli vožnje je bilo med izvajanjem strokovnih nadzorov v zadnjih dveh letih ugotovljenih več težjih nepravilnosti, zaradi česar so bila šoli vožnje, v skladu z določbami Zakona o voznikih, izdana pisna opozorila. Šola vožnje je kljub ugotovitvam in izdanim pisnim opozorilom nadaljevala z enakim (nepravilnim) načinom dela, zato jo je AVP izbrisala iz registra šol vožnje. Z dnem, ko je nastopil izbris iz registra, šola vožnje ne sme več opravljati usposabljanja kandidatov za voznike," so nam pojasnili na AVP.

krožišče Avto Test, na katerem bi takoj pogrnilo ogromno slovenskih voznikov

Z Vardičem pa se očitno ubadajo tudi kriminalisti. "Lahko potrdimo, da smo prejeli prijavo, ki se nanaša na domnevne nepravilnosti ene izmed avtošol na območju PU Novo mesto. Kriminalisti okoliščine preverjajo in bodo po zaključeni preiskavi z ugotovitvami seznanili pristojno tožilstvo," so odgovorili s policije.  

Na AVP kandidatom iz Vardičeve nekdanje avtošole svetujejo, naj od Vardiča zahtevajo ustrezni izpisni list, iz katerega izhaja predhodno opravljeno usposabljanje. "V drugih primerih, v katerih kandidat iz upravičenih razlogov ne more pridobiti izpisnega lista, dokazuje predhodno usposabljanje z evidenčnim kartonom vožnje ali drugo listino, ki dokazuje opravljeno usposabljanje."

Javnodostopni podatki kažejo, da je imelo podjetje samostojnega podjetnika Iva Vardiča lani skoraj 40 tisoč evrov prihodkov, čisti poslovni izid pa 109 evrov. Prihodke je v zadnjih dve letih, torej odkar so bili proti Vardiču že vodeni različni postopki AVP zaradi nepravilnosti, le še stopnjevalo.

Kdo stoji za očitki konkurenci?

Primer avtošole Vardič nekateri povezujejo s preiskavo o kartelnem dogovarjanju, o katerem je Agencija za varstvo konkurence poročala pred nekaj tedni. Preiskavo naj bi sprožili zaradi "izkazane verjetnosti", da je šest posavskih avtošol tekom letošnjega maja usklajevalo postavke za uro vožnje po različnih kategorijah za vozniški izpit. Avtošole Ive Vardiča sicer ni med šesterico avtošol s področja izpitnega centra Krško - Brežice, ki jih je zajela preiskava. 

Po nekaterih informacijah je Vardičeva avtošola s cenami urnih postavk, ki so bile močno pod povprečjem za Posavje in Dolenjsko ter celo pod mejo rentabilnosti tipične šole vožnje, uspela nanovačiti številne kandidate, tudi takšne, ki so izobraževanje že začeli v drugih avtošolah. Zato so bile preostale avtošole prisiljene tudi same zelo znižati ceno storitev.

Avtošola Slovenija AVK nad avtošole, ki jih sumijo, da so usklajevale cene ur

Korektor in piši-briši pisalo: temeljna oprema mnogih

AVP je sicer samo letos zaprla že pet avtošol, pri katerih so med nadzorom naleteli na prehude in ponavljajoče se nepravilnosti. Najpogostejše kršitve se nanašajo na nepravilno vodenje evidenc in celo popravljanje evidenčnih kartonov, dnevnikov, registrov in drugih dokumentov s korektorji ali piši-briši pisali.

Prav tako pri AVP ugotavljajo kršitve glede neizvajanja teoretičnega in praktičnega usposabljanja v skladu s predpisi, kar je še posebej pogosto pri avtošolah, ki izobražujejo kandidate enoslednih vozil. Nekaj ugotovljenih nepravilnosti je tudi glede kadrovskih, materialnih in poslovnih in vadbenih pogojev za opravljanje dejavnosti. 

Šola vožnje SV Slovenska vojska Avto V avtošoli Slovenske vojske skoraj ne morete pasti izpita

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • 123456789012345678901234567890 10:26 23.oktober 2018.

    Bo Šarec zrihtal...

  • Vozniček 01:53 23.oktober 2018.

    Vrzite na papir možen zaslužek avtošole in stroške, pa boste videli, da nobena šola v Sloveniji nima realnih cen ur, ki bi omogočale pošten zaslužek. Ure so prepoceni povsod. Da ne govorimo o inštruktorjih, ki lahko 8 ur na dan ...prikaži več delajo, tovornjakar pa ne sme več kot 8 ur na dan sam niti voziti... Kdor danes vztraja pri delu v avtošoli je po mojem mnenju nor! Bi pustili svojega otroka za volan s pijanim šoferjem? Kaj pa s 50letnikom, ki vozi/poučuje že 7 ur neprekinjeno? Varen je enako pri obeh.

  • JONIJONI 00:20 23.oktober 2018.

    Gospod novinar, Kdo pa določa višino cene, ostale avtošole? Kaj pa, če so ostale avtošole občutno predrage in so si s kartelnim dogovarjanjem višale cene, omenjena avtošola iz članka pa ni hotela sodelovat pri tej umazani igri??? To si zelo ...prikaži več pristransko zaključil ali pa so te plačale ostale avtošole za omenjeni članek!!!???