Avto
2504 ogledov

Na pokopališčih je preveč takšnih, ki so imeli prednost

Prehod za pešce. Anže Petkovšek Prehod za pešce v Ljubljanskem BTC-ju.
Trak, vreden komaj kakšen evro, lahko odloča o preživetju.

V dneh, ko je tema daljša od dneva, še posebej ranljiva skupina v prometu postanejo pešci. Pa čeprav imajo od vseh udeležencev najkrajšo zavorno pot!

Temna oblačila, nobenega odsevnika, hoja izven predpisanih poti, hoja izven naselja v smeri prometa, preveč samozavesti na prehodih za pešce ... To je le nekaj tipičnih napak, ki bi se jim pešci lahko zlahka izognili.

Pešci so povzročitelji v okoli četrtini prometnih nesreč, v katerih so udeleženi. V vseh ostalih je krivda na strani drugih soudeležencev, največji meri voznikov motornih vozil, kaže podrobna analiza nesreč, ki sta jih pripravila Agencija za varnost prometa in Inštitut za kriminologijo.

"Največji problem pri pešcih je, da se ne zavedajo svoje poglavitne prednosti - da imajo najkrajšo zavorno pot od vseh udeležencev," pravi prometni strokovnjak Niko Mihelič. "To bi morali še posebej izkoriščati pri prečkanju cest, tudi na prehodih za pešce, kjer marsikdo zaradi občutka, da ima prednost pred avtomobili, kar skoči nanj, ne da bi se prepričal, ali je to varno."

Pešci: glejte in bodite vidni

Za pešca je nujno, da uporablja tehniko pogleda - poiskati oči voznik in šele po tako vzpostavljenem očesnem kontaktu, ko smo prepričani, da nas vidi, stopiti na cesto. "Veliko lažje in varneje je, da se kot pešec sami ustavimo, na pokopališčih je preveč ljudi, ki so imeli prednost," dodaja Mihelič.

V temnih delih dneva je velikanski problem slaba opaznost pešca, tekača ali kolesarja. "Ne lepo, treba se je varno obleči. Pravzaprav bi morali hoditi naokoli kot maškare," opozarja strokovnjak na nujno uporabo svetlih, pisanih oblačil in odsevnikov. Zdi se mu neverjetno, da gredo ljudje v mrak in temo, pa nimajo s seboj niti komaj kakšen evro vrednih odsevnikov za rokav, še veliko boljša je utripajoča lučka. Prepogosto je izgovor tudi, da so šli od doma, ko je bilo še svetlo in niso vedeli, da se bodo tako zamudili.

Pešci in statistika nesreč | Avtor: AVP AVP

Vozniki: spoštujte in predvidevajte

Kaj pa vozniki? "Za volanom se jezijo nad početjem pešcev, ko pa so sami pešci, pogosto počnejo iste napake." Bistven del preventive za vsakega voznika je, da spoštuje hitrostne omejitve, tudi oziroma še posebej ponoči. Izven naselja je potrebno uporabljati dolge luči, če to le dopušča ostali promet. Z dolgimi lučmi namreč bistveno prej opazimo pešca. Seveda moramo luči nato zasenčiti, da ga ne zaslepimo oziroma zmedemo.

Še eno pravilo pri srečanju s pešcem na cestišču: obvozimo ga na široko. Imejmo v mislih tudi, da so nekatere osebe lahko vinjene, še posebej v tednih, ki so pred nami.

O pravilnem obnašanju kot pešec v prometu se je treba ves čas pogovarjati. Tako starši z otroki kot odrasli otroci s svojimi ostarelimi starši in drugimi sorodniki. Z leti naše reakcije pešajo, nismo več pozorni na pomembne malenkosti. Pomagalo bi že, da bi šli s tako osebo na sprehod in jo opazovali ter jo prijazno opomnili, če kaj počne narobe.

Iz statistike analize prometnih nesreč med 2011 in 2017:

- Le dobrih 43 odstotkov udeležencev je bilo moških, a med smrtno ponesrečenimi pešci je bilo kar 74 odstotkov moških!

- povprečna starost pešca v prometni nesreči je 44 let. Veliko je mladih v skupini do 25 let, vendar so ti največkrat le telesno poškodovani.

-  65 odstotkov umrlih pešcev je bilo starejših od 50 let. Kar 34 odstotkov smrtno ponesrečenih pešcev je bilo starih več kot 70 let.

Komentarjev 5
  • 123456789012345678901234567890 10:28 23.oktober 2018.

    Bo ta novi predsednik Šarec vse to zrihtal. Je oblubu da bo vse drgac....

  • ivana24 11:27 08.oktober 2018.

    Tudi jaz sem pešec in voznik, zadeva je enostavna. Za vse so krivi pešci sami, jaz na prehodu počakam, da se avtomobil zaustavi pa potem prečkam prehod. Ne moreš kot kura čez cesto, kar je v večini primerov.

  • Pepe007 09:51 08.oktober 2018.

    Tokrat je naslov članka pravi. Pešec, kolesar se pogosto ne zaveda, da ga voznik ne vidi, čeprav on vozilo dobro vidi. Vsak mora sam skrbeti za svojo varnost. Ne bo me zakon oživel, ne bo mi vrnil zdravja ... Gledati, ...prikaži več, kaj bi naj storili drugi, je mimo. Vsak naj zase na pravi poskrbi in opazuje, kaj mu grozi.