Avto
8 ogledov

Bencinarji vračajo udarec

Guigaro Design in Fiatov Centro Stile sta odlična, saj je bravo pristna športna
1/20
Žurnal24 main
Primerjali smo dva torinska lepotca, enega z dizelskim in enega z novim T-jet motorjem.
 

1,4 T.jet

Motor: 1.368 ccm, bencinski, 110 kW (150 KM)
Navor: 206 Nm pri 2.250 vrt./min.
Poraba na testu: 8,0 litra/100 km (mešani cikel)
Cena: 16.670 evrov (osnovna), 17.440 evrov (testnik)

Pred letom je torinski velikan javnosti predstavil novega brava in takrat  Luca de Meo in Luca di Montezemolo nista skrivala zadovoljstva; razlagala sta, da za Fiat prihajajo novi, boljši časi. In so prišli. Deloma gre zahvala temu, da so brava razvili rekordno hitro, v samo 18 mesecih: deloma zaradi oblike, ki jo je zarisal že manjši grande punto, deloma zaradi izboljšane kakovosti, navsezadnje pa tudi zaradi naprednih motorjev in tehnologije.

Enaka, a vseeno zelo različna
Pa začnimo na začetku. Od zunaj praktično ne moremo opaziti razlik, ki se skrivajo pod pokrovom, saj sta tako bencinar kot dizelaš na voljo v obeh paketih opreme, kot sta bila testnika. Zato ne kaže iskati razlik pri zunanjosti, ki je oblikovana kot pristna italijanska lepotica, drzna, a nedostopna. Ampak to so Italijani. V notranjosti je viden velik napredek pri materialih in razporeditvi stikal ter ergonomiji, o kakšni monotoniji je brezpredmetno govoriti, o kakovosti pa lahko rečemo, da je prvič na ravni nemških konkurentov, čeprav še ne vedno in povsod.

 

 


Napredna pogonska sklopa
A glavnina je vseeno pod motornim pokrovom: 1,9-litrski multijet je vsem že dobro poznan in zato zelo čislan agregat, ki v 110 kW izvedbi v vsakem režimu delovanja omogoča dovolj moči in navora, se ne zaganja, njegova turboluknja pa ni tolikšna, da bi motila. Ko je hladen, je dobro slišen, pozneje veliko manj. Poraba je zelo spodbudna, saj povprečje le stežka spravite nad sedem litrov, dobro pa se da shajati tudi s šestimi. Na drugi strani imate bencinarja z majhno prostornino, a z velikimi pljuči, ki mu do sape pomaga turbopuhalo

 

1,9 M-jet

Motor: 1.910 ccm, dizelski, 150 KM, 110 kW
Navor: 305 Nm pri 2.000 vrt./min.
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel)
Cena: 20.570 evrov (osnovna), 21. 350 evrov (testnik)
.

Gre za pravi biser, ki je bravu dobesedno pisan na kožo. Dejansko združuje prednosti dizelašev s prednostmi bencinarjev, in čeprav koncept ni nov, ga je Fiat vseeno s pridom uporabil. Vleče zvezno, že od zelo nizkih 1.500 vrtljajev, tudi ko mislite, da bo predstave kmalu konec. Zvočna kulisa je prav tako veliko boljša kot pri dizlu, razlika v porabi pa je omejena na dober liter, saj se T-jet zadovolji s sedmimi do poldevetimi litri 98-oktanskega bencina.

Mislim, da je iz napisanega jasno, za katerega navijam, tisti, ki o tem niste prepričani, pa si še nakajkrat preberite naslov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.