Avto
304 ogledov

Četrti clio našel izgubljeno samozavest

Renault clio
1/23
Andrej Leban
Da, v Sloveniji bo gotovo ostal najbolj prodajan novi avtomobil. Tako samozavestno o novem cliu pravijo pri Renaultu. Ampak še toliko bolj bo potreben uspeh na velikih trgih, za katerega naj bi imel clio vse atribute, predvsem glede drznosti in serijske vsebine. Njegova cena brez popusta se začne pri 10.990 evrih.

Pridevnik  "samozavesten" je tudi sicer eden tistih, ki gre s četrto generacijo znova zelo skupaj. Saj se spomnite reklame za prvo generacijo, ko mora sin bogatega šejka izbirati med kraljestvom in naftnimi vrelci ter avtomobilom, ki "ima vse, kar veliki?" No, to.

 

Je pa bila samozavest v zadnji generaciji dodobra skrhana, saj so se prodajne številke zaradi krize, talentiranih tekmecev pa tudi notranjih vzrokov v primerjavi s cliom II praktično prepolovile, čeprav gre za eno glavnih orožij tovarne na velikih trgih. Novi glavni oblikovalec Renaulta Laurens van der Acker, ki je k Francozem pred tremi leti prestopil z Mazde, je nosilec novega oblikovalskega jezika, na podlagi študijskega modela dezir začetega že pri osveženem novomeškem twingu. Novi clio pa je še jasneje ukalupil drzne poteze vseh prihodnjih renaultov.

Cliu gre priznati, da se je oblikovno prerinil v prvo vrsto. Izbočene in vbočene ter na druge načine jasno izražene poteze ga spremljajo na vsakem centimetru zunanjosti. Na poveznjenem nosu kraljuje ogromen diamant, za vsak slučaj je za nevedneže tudi spredaj pripis "clio". Morda so malce pretiravali …

Levo in desno od njega se serijsko bleščita LED trakova. Tudi zadnje luči športno enostavnih linij nimajo zgleda v predhodniku. Čeprav je clio odslej na voljo vedno le še s petimi vrati, daje videz dinamičnega trivratnika. Najprej po zaslugi skritih kljuk zadnjega para vrat, pa tudi vbočene stranice, padajoče strehe in visokih bokov. Vse te rešitve vplivajo na prostornost na zadnji klopi, a prvi vtisi tudi tam zadaj ostajajo dovolj dobri, še posebej po zaslugi kar 300-litrskega prtljažnika, ki izkorišča rešitev torzijskega droga pri zadnji premi.

Znotraj je drznosti nekaj manj, čeprav je velika večina elementov novih. Škoda, da so pozabili še na prestavno ročico. Odvisno od želja in personalizacije je ponudba materialov pestra, tudi v clia se je prikradla svetleča plastika najrazličnejših kričečih ali elegantnejših barv, ki je toliko kot za poglede dovzetna tudi za odtise in prah. Takšen je pač trend, da si vsak kar najbolj sestavi avtomobil po lastnem okusu. Pri Renaultu pomagajo s tremi glavnimi paketi zunanjih in notranjih barvnih kombinacij, ki jih je mogoče dopolniti z barvnimi platišči in celo nalepkami, vse skupaj pa je mogoče dobiti za relativno malo dodatnega denarja.

Renault clio | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Avtomatska klimatska naprava, ki bo gotovo precej poživila osrednjo konzolo, pride šele čez nekaj mesecev, dotlej je na voljo le ročna, ki pa je serijska s srednjim paketom opreme. V tej opremi je serijski tudi infotainment s 7-palčnim zaslonom na dotik. Pri njem boste zaman iskali CD režo, ti časi so za clia že mimo. Vključena je navigacija, meniji so enostavni in tako prilagojeni tudi za starejše uporabnike. Že pri radiu, ki ga je mogoče naročiti pri vstopni opremi authentique, je bluetooth serijski. Pohvalno, pri nekaterih premium znamkah je potrebno zanj kljub trikrat ali štirikrat višji ceni avtomobila še kar doplačati.

Štirje motorji, favorit trivaljnik

Prve kilometre smo naredili z obema bencinarjema. Vstopna vloga gre že dolgo znanemu 1.2 16V, katerega 55 kilovatov pa se težko spopada s klanci in avtocesto. Vloga favorita je tako vnaprej oddana 0,9-litrskemu trivaljniku, prvega te vrste za znamko. Njegovih 66 kilovatov in 135 Nm navora je ob pomoči turbopuhala kos širokemu razponu nalog, poraba se je na testnem krogu gibala pod sedmimi litri. V kasnejših mesecih pride še 1,4 TCe motor z 88 kW (120 KM), pri katerem bo prvič za clia na voljo tudi dvojna sklopka.

TABELA MOTORJEV

 

Na seznamu motorjev sta še dva dizla, dCi 76 s 55 kW in povsem prenovljeni dCi 90 s 66 kilovati. Slednji obljublja kombinirano porabo 3,6 litra na 100 kilometrov in izpust 93 gramov CO2 na kilometer. Tako kot trivaljni bencinar ima dCi 90 sistem stop&start, pa še tipko ECO, ki naj bi pomagala do petino zmanjšati porabo. Med pomembnimi tehnološkimi detajli clia so tudi aktivne reže za dotok zraka motorja. Menjalniki so za zdaj vsi petstopenjski, kot že rečeno, bo prihodnje leto na voljo tudi hitra avtomatika in sicer za TCe 120 in dCi 90.

Letos naj bi v Sloveniji prodali 350 cliov, kupcem je do konca leta na voljo dodaten popust v višini 1.800 evrov in podaljšana garancija s treh na pet let. Prihodnje leto naj bi prodali 1.640 cliov. Nekje spomladi pride še karavanska različica, sledila bosta še bolj športna GT in RS, slednji prvič s turbo motorjem. V prodaji po zagotovilih vodilnih pri Renaultu še ostaja tudi dosedanja generacija clia.

Komentarjev 5
  • Losange 07:44 18.oktober 2012.

    Praviš ti ,ki se voziš s 15 let starim fiatom če sploh že imaš izpit.

  • Master_90 16:06 17.oktober 2012.

    kakšno sranje od avtomobila. ni ga čez VW, Audi, BMW in Mercedes.

  • Ivan Rop 09:42 17.oktober 2012.

    he,he,vrhunski dizajn za primerno ceno,bravo Renault