Avto
175 ogledov

Četrti toyota prius dizle ugnal v kozji rog

Toyota prius
1/24
Saša Despot
Toyota prius je začetnik hibridnih vozil – zelena ikona, ki pa je imela do prihoda četrte generacije eno veliko pomanjkljivost. To je bil vedno in bo družinski avtomobil, ki prednjači pri nizki porabi goriva, a se je do zdaj peljal veliko slabše kot dizelska konkurenca. Temu so Japonci, bolje rečeno šef Toyote Akio Toyoda, strasten dirkač, končno naredili konec.

Četrti prius je eden tistih avtomobilov, ki mu je treba dati priložnost. Nujno! Na prvi pogled za marsikoga nenavaden, morda za koga celo avtomobil, ki ga na prvi pogled takoj odvrne, ti po dveh dneh zleze pod kožo – na koncu druženja se mi je zdel tudi lep!

Toyota prius je brez zadržkov vrhunec Toyotine tehnologije, pri tem pa ima veliko zaslugo sam šef največjega svetovnega proizvajalca vozil Akio Toyoda, strasten ljudbitelj hitrih in dinamičnih avtomobilov. Sam šef se je vpletel v razvoj novega, že četrtega priusa, ki velja za pionirja med hibridnimi avtomobili in je s skoraj štirimi milijoni prodanih primerkov najbolje prodajan hibrid na svetu.

Pravila postavlja na novo

Prius je poseben tudi zato, ker je vanj vgrajenih toliko patentov in novih rešitev, da bi lahko naštevali v nedogled. Pod črto pa mi je najbolj pomembno od vsega , da zdaj ni le varčen in prijeten avtomobil, ki se lahko vozi neslišno, ampak se zdaj tudi pelje, tako kot se morajo dinamični avtomobili, peljati. Ostro v ovinek in izven njega, brez nagibanja karoserije in z dobrimi informacijami izpod prstov volanskega obroča.

Toyota prius | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Četrta generacija priusa torej pravila igre postavlja na novo. Ob odlični dodelavi že znanega pogonskega sklopa elektromotorja in bencinskega motorja, ter izboljšanega CVT samodejnega menjalnika ter oblikovni revoluciji, ki sicer kreše mnenja, je najpomembnejša novost nova arhitektura (TNGA). To je prva Toyota zgrajena na novi platformi, ki predvsem za voznika in tudi druge potnike prinaša številne prednosti.

Najbolj pomembno od vsega je, da je zdaj težišče vozila pomaknjeno občutno nižje. Zdaj se v priusu sedi veliko bolje, bolj športno, zelo nizko. Tudi volan ni več pokončen, ampak ima voznik občutek, da ima v rokah kompakten volanski obroč, prijetno odebeljen, občutki pod prsti so boljši. Vse komponente na novi platformi so zgrajene okoli voznikovega položaja in vplivajo na počutje v vozilu. To se mi zdi zelo pomembno.

Kaj vse smo pospravili v prtljažnik?

Čeprav se zaradni zelo nizke strešne linije in nenavadnih oblik na zunaj zdi, da gre za utesnjen avtomobil, je ravno nasprotno. Spredaj se sedi luksuzno, razkošno velika in v unsje oblečena sedeža (1200 evrov doplačila), sta kot fotelja. Enako velja za zadnjo klop, a lahko tja namestimo zgolj dva otroška sedeža, kar pa še ne pomeni, da zadaj ni prosotren za pet potnikov, saj je dno za prednjima sedežema ravno. Otroška sedeža imata za razliko od aurisa isofix priključke vidne, zato je to opravilo otroško lahkotno.

Prostora za glavo in ramena, predvsem pa kolena in noge, je veliko in povsem primerljivo s passatom na primer. Tudi prtljažnik bi moral zadovoljiti družinske potrebe, čeprav osnovni podatki tega ne nakazujejo. Nakladalna odprtina je velika, nakladalno dno nizko, vanj pa smo poleg velikega kovčka in plastičnega zabojnika, brez težav spravili še otroško kolo in zložljiv voziček. Je pa res, da prtljažnika ni bilo mogoče odpreti daljinsko, s pomočjo ključa.

Toyota prius | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Toyota prius | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban


 

 

 

 

 

Pri Toyoti veliko stavijo na uporabnost, kar se izkazuje z odlagališči vseh vrst, bodisi za majhne ali velike plastenke, kavne lončke. Povsod se bo našlo odlagališče za drobnarije, denarnico ali mapo A4 formata. Materiali so sestavljeni kakovostno, trde barvane plastike je za odtenek preveč. Velik in pregleden, še bolj pomembno pa intuiativen zaslon na dotik, je magnet za prah. Krpa je obvezen del opreme. Na zaslonu sem pogrešal v slovenski jezik prevedene ukaze, čeprav to pri nekaterih avtomobilskih znamkah že postaja stalnica (BMW, Renault …). Še posebej zato, ker prius ponuja nešteto bonbončkov in bo tudi zaradi tega kateri od voznikov, ki je manj vešč angleškega jezika, slabše izrabil vse možnosti, ki jih japonski hibridni stroj ponuja.

Toyota prius | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Digitalizacija je kluč do dobre ergonomije v vozilu, saj je stikal malo, ta pa so razporejena logično. Voznik vsak trenutek, tudi v miže, ve, kje se nahajajo. Na ekranu na dotik se vozniku prikazujejo številni podatki o delovanju motorja, tako lahko vsak hip vemo, ali vozilo deluje zgolj na elektriko, bencin, ali v kombinaciij obojega. Zelo dober pripomoček je barvni in dobro pregleden head-up zaslon, kjer se vozniku pred očmi izpisujejo najbolj pomembni podatki za vožnjo, tudi navigacija po sistemu zavoj za zavojem. Pogled na podatke je tudi v temi ali jutranjem soncu nemoteč. Projekcije se voznik hitro navadi in tudi to postaja standard v avtomobilski industriji.

Na testnem krogu ugnal vse dizle

Pogon so dodelali, predvsem v smeri, da je zdaj možno povsem na elektriko voziti tudi pri višjih hitrostih. Prius sicer tako kot vsak hibrid potrebuje dan ali dva prilagajanja, a to je dovolj, da vozniku zleze pod kožo. Izkušnja je povsem drugačna kot s katerim koli avtomobilom s klasičnim motorjem na notranje zgorevanje.

Toyota prius | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Pravzaprav se mi je zdel hibridni pogonski sklop neke vrste igračka, tudi zato, ker se na zaslonu izpisujejo grafi porabe goriva - podiranje rekordov v najnižji porabi pa vozniku zleze pod kožo. Pri tem pa sploh ni nujno, da vozimo počasi. Le vedeti je treba, kdaj izkoriščati energijo baterije, ki jo lahko med vožno dokaj hitro napolnimo, kdaj zavirati in kdaj prehitevati. Predvidevanje je ključ do nizke porabe.

Prius je v mestni vožnji, ko baterija dopušča brezemisijsko vožnjo, kralj. Po Ljubljani se je dalo brez težav križariti tudi s porabo manjšo od treh litrov. Veliko, ocenil bi, da več kot tretjino poti, lahko po mestu naredimo na elektriko. Predvsem zato, ker električni način najbolje deluje pri hitrostih pod 60 km/h.

Na testnem krogu sestavljenim iz mestne in podeželjske vožnje ter avtoceste (vožnja pri 130 km/h), smo namerili povprečno porabo le 3,4 litra bencina na 100 kilometrov. To nam do zdaj pod enakimi pogoji ni uspelo še z nobenim dizlom, bodisi dizelskim motorjem premium proizvajlcev, bodisi z majhnim kompaktnim avtomobilom z manjšim dizelskim turbo motorjem.

Toyota prius | Avtor: Saša Despot Saša Despot

CVT zdaj manj glasen

Tudi pri podeželjski vožnji je možno pri 80 ali 90 km/h brez težav jadrati na elektriko. Na avtocesti, pri 130 km/h, deluje le bencinski motor, a tudi tam prius jadra povsem mirno in celo tiho. Neverjetno se zdi, kako spokojno tiho je v kabini pri 130 km/h. CVT menjalnik, ki je bil prej hiba za marsikaterega voznika, predvsem zaradi glasnosti med pospeševanjem, je zdaj dodelan. Še vedno je pri pospeševanju slišen, a veliko manj kot v aurisu, na primer.

Še bolj kot zelo nizka poraba goriva pa mi je prius všeč zaradi vozne dinamike. Ne bom rekel, da se pelje najbolje v svojem razredu, vsekakor bi tu dal passatu in mondeu prednost, a je razlika s starim priusom kot dan in noč. Nagibanja ni veliko, vožnja med zaprtimi ovinki pa je zdaj užitek. Pri res športni vožnji se ESP sistem vklopi prehitro, a za kaj takega je treba zapeljati na dirkališče. Tudi podvozje je čvrsto, a zelo udobno. Odlična zmes obojega. Tudi na zadnji klopi pretiranega poskakovanja  ali tresenja pri vožnji po slabi cesti ni bilo občutiti.

Toyota prius | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Nakupna cena bo za prenekatero slovensko družino še vedno ovira, tudi zaradi obilice opreme, ki jo že serijsko ponuja prius. A opreme je res veliko, kompleten paket asistenčnih sistemov vključno s sistemom za samodejno zaviranje, navigacijo, usnjenimi sedeži, kamero za vzvratno vožnjo, biserno barvo ... Pri nakupni ceni je treba upoštevati še nizke stroške vzdrževanja hibridov in dejstvo, da prius zelo dobro drži ceno tudi ob prodaji.

Glede na zbrane občutke pri priusu, in dejstvo, da bo TNGA platforma namenjena tudi za naslednika aurisa, je velika spodbuda, da zlati časi hibridov, čeprav so jih do zdaj pri Toyoti prodali že preko devet milijonov, šele prihajajo!

Podatki o vozilu: (Toyota prius 1.8 HSD Executive TSS)
Prostornina bencinskega motorja: 1798 ccm
Moč bencinskega motorja: 72 kW (98 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 142 Nm pri 3.600 vrt./min
Moč elektromotorja (sinhroni): 53 kW (72 KM)
Zmogljivosti: 180 km/h, 10,6 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 4,2 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.540 x 1.760 x 1.470 medosna razdalja 2.700
Prostornina prtljažnika (v litrih): 502 - 1633
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 76 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 32.490 (Z dodatno opremo in upošotevano subvencijo)

Plus: Poraba goriva in emisije, napredek v vozni dinamiki, oprema, tiha vožnja;

Minus: Še vedno preveč trde plastike, zaslon magnet za prah, pre(glasno) pospeševanje;

Komentarjev 4
  • nikolisam 11:17 10.junij 2016.

    Nikola Tesla je dokazal, da elektrika premaga vse....bi enkrat za vselej zaprli kljune naftnim šejkom

  • DasAuto 23:52 09.junij 2016.

    sem sicer pristaš dizla, vendar ko bo razvoj bencinarjev tako stekel, kot je zadnjih 20 let potekal razvoj dizlov, se bojim da bo dizel začel krepko izgubljati tržni delež.

  • DasAuto 23:48 09.junij 2016.

    če že ekologija privabi, oblika in cena vsaj 2x odbijeta