Avto
53 ogledov

S Toyoto prius od Ljubljane do Dolenjskih Toplic za 2,7 evra

Toyota prius Žurna24
Spraševali smo vas, koliko je bila povprečna poraba goriva v novem toyota priusu na 72,6 kilometra dolgi relaciji Ljubljana - Dolenjske Toplice. Računalnik v hibridu je na cilju kazal povprečje 2,9 litra bencina na 100 kilometrov poti. Dobili smo štiri pravilne odgovore.

To pomeni, da smo uspeli porabo še nekolik oznižati od tiste zapisane v homologaciji. Pri Toyoti namreč trdijo, da je povprečna poraba novega priusa v mešanem ciklu vožnje 3,0 litra na 100 kilometrov poti. V praksi to pomeni, da smo na 72,6 kilometra dolgi trasi, ki je bila sestavljena iz mestne vožnje po Ljubljani, vožnje po avtocesti do Ivančne Gorice in na koncu vožnje po podeželjski cesti do Dolenjskih Toplic, porabili manj kot 2,25 litra bencina, kar ob aktualnih cenah za 95-oktanski bencin pomeni manj kot 2,7 evra. Ali manj kot dve kavi v Ljubljani.

Po dinamičnem, ekološki test

Četrti prius povsem spreminja filozofijo znamke Toyota, ki je pred kratkim presegla mejnik in prodala že preko devet milijonov hibridov. Zakaj je novi prius poseben. Predvsem zato, ker je narejen na povsem novi platformi, kar mu ob že prepoznavni ekološkosti, dodaja z nizkim težiščem in športnim sedenjem še dinamično plat, kar smo že preizkusili na poligonu varne vožnje Blagomix v Logatcu, kjer smo bok ob bok soočili stari in novi toyota prius.

Toyota prius | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Zdaj je prišel na vrsto ekološki test. Kako jim je uspelo porabo in emisije še dodatno znižati. Vzrokov je več, glavni pa so, da je 50 kilogramov lažji, za 2,5 centimetra so znižali težišče, kar za 5,5 centimetra so spustili položaj sedenja. To se pozna tudi pri koeificientu zračnega uporaba, ki so ga dodatno znižali na 0,24, hibridni pogonski sklop pa prenovili.

Skupne moči je z 72 kilovati celo za kilovat manj kot prej, navor je ostal pri 142 Nm nespremenjen. A so dodelave več kot očitne. Najprej je tu 1,8-litrski bencinski motor, ki še vedno teče po učinkovitejšem Atkinsonovem ciklu, a so ga z novo obliko, obdelavo in količino sestavnih delov naredili za izjemno učinkovitega z rekordnim 40-odstotnim termalnim izkoristkom. Ima dvojni način segrevanja in ohlajanja, tako da deluje čim dlje časa v idealnih temperaturnih razponih. Zaradi novega vsisnega in izpušnega sistema je tudi veliko prožnejši med delovanjem.

Hibridni sklop je povsem na novo zasnovan, v njem sta dva električna generatorja, ki delujeta bodisi kot pomočnika bencinskemu motorju ali kot generatorja za NiMh baterijo (litij-ionska v Evropi ne bo vgrajena) med regeneracijo zavorne energije ali po potrebi tudi prek bencinskega motorja. Po zaslugi (manjše) nadzorne enote je sodelovanje vseh treh motorjev opazno izboljšano, delujejo tudi veliko bolj usklajeno, denimo med zaviranjem ali pospeševanjem.

Toyota prius | Avtor: Toyota Toyota

Po Ljubljani veliko na elektriko

Na voljo so trije režimi - NORMAL, SPORT in ECO, pri čemer je NORMAL način tako učinkovit, kot je bil v prejšnji generaciji EKO. Seveda je tudi možnost vožnje zgolj na elektriko, kar zna avto tudi pri hitrostih do 110 km/h, kar smo s pridom izkoriščali pri vožnji med Ljubljano in Dolenjskimi Toplicami. Predvsem pa se da veliko na elektriko voziti po mestu. V 10 kilometrih vožnje po Ljubljani (brez obiska ljudbljanske obvoznice) je računalnik porabe kazal povprečje 2,3 litra bencina na 100 kilometrov poti. Ko smo na Rudniku zavili na avtocesto in se podali proti Ivančni Gorici je povprečna poraba bencina zaradi višje hitrosti po 35 prevoženih kilometrih narasla na 3,6 litra bencina na 100 kilometrov. Nato je na podeželjski cesti, kjer je priusov pogonski sklop zelo učinkovit, saj smo lahko velik del poti brezemisijsko jadrali, padla na 2,9 l/100 kilometrov. Za 72,6 kilometra poti smo potrebovali eno uro in 20 minut, povprečna hitrost je bila 54 km/h.

Štirje napovedali porabo 2,9 litra

Pravilno porabo ste napovedali štirje, žreb pa je določil, da bo en konec tedna novega priusa preizkušal Matej Lukan. Pet preostalih bralcev zurnala24.si, ki so uganili rezultat, ali pa se mu najbolj približali, bo po pošti prejelo praktične nagrade.

Nagrajenci so:

Matej Lukan

Branko Salluber

Gašper Klun

Iztok Remic

Martina Podlesek

Andrej vajdič