"Predstavitev proizvodne različice volta je odličen začetek našega drugega stoletja," je povedal
Rick Wagoner, predsednik uprave in izvršni direktor GM.
Oblika proizvodnega avtomobila Volt je bila razvita iz idejne zasnove avtomobila, ki je bil
premierno predstavljen na lanskem severnoameriškem mednarodnem avtomobilskem sejmu v Detroitu.
Proizvodna različica Volta je ohranila številne oblikovne iztočnice idejne zasnove vozila, vključno
z zaprto rešetko motorja, športnim videzom, obliko zadnjega dela, zunanjimi vzvratnimi ogledali in
ostalim.
GM-ovi strokovnjaki so z voltom naredili več kot sto ur testiranja v GM-ovih zračnih tunelih,
kjer so vedno znova preizkušali dele, kot so sprednje in zadnje bočne plošče karoserije, zadnje
zračno krilo, vzdolžne linije in bočna ogledala. Aerodinamične izboljšave so omogočile, da volt
lahko prevozi 60 km (po ciklu MVEG) brez pogona na bencin in emisij.
Notranjost limuzine, namenjene štirim osebam, zaznamujeta funkcionalnost in udobnost. Moderni
krmilniki in privlačni materiali, dva informacijska zaslona in informacijsko-razvedrilni sistem
(sistem infotainment) na dotik z integriranimi krmilniki za prestavljanje sestavljajo notranjost
volta. Še nekaj tehničnih funkcij, ki jih najdete v notranjosti volta: LCD-zaslon z merilniki, ki
ga voznik lahko prilagodi svojim preferencam, standardni 7-palčni informacijski zaslon na dotik, ki
prikazuje podatke o vozilu, krmilniki za klimo in informacijsko-razvedrilni sistem na zaslonu na
dotik, kot dodatna oprema: navigacijski sistem z vgrajenim trdim diskom za shranjevanje zemljevidov
in glasbe, standardni Bluetooth za povezavo z mobilnim telefonom in USB/Bluetooth za prenos glasbe.
Volt za pogon koles ves čas in pri vseh hitrostih uporablja električno napajanje. Pri
potovanjih do 60 kilometrov volt napaja le električna energija, shranjena v litij-ionski bateriji z
zmogljivostjo 16 kWh. Ko se baterija izprazni, začne delovati generator, ki ga poganja bencin ali
etanol E85, in tako napaja voltovo električno pogonsko enoto ter ohranja napetost baterije. Ta
način delovanja voltov doseg dodatno poveča za nekaj sto kilometrov do mesta, kjer je mogoče
baterijo spet napolniti. Za razliko od običajnih električnih vozil pri voltu ni strahu zaradi
dosega razdalje, saj zagotavlja, da voznik ne bo obtičal na poti zaradi izpraznjene baterije.
Baterije volta je mogoče napolniti s priklopom na običajno 230 V omrežno vtičnico, polnjenje
pa traja manj kot tri ure. Čas polnjenja je še krajši, če baterija ni popolnoma izpraznjena. GM
ocenjuje, da bo cena nočnega polnjenja avtomobila, s katerim je mogoče na električni pogon
prevoziti do 60 kilometrov, nižja od enega evra.
Z več kot 220 litij-ionskimi celicami, ki sestavljajo voltov baterijski paket, ima vozilo
zadostno moč. Električna pogonska enota ustvari 110 kW/150 KM, 370 Nm navora in končno hitrost 161
km/h. GM ocenjuje, da bo vožnja z voltom stala dva centa na kilometer ob delovanju na električni
pogon. GM pričakuje, da bodo volta izdelovali v obratu Detroit-Hamtramck, vendar je to odvisno od
uspešnosti GM-ovih pogajanj z vlado o subvencijah. Začetek izdelave v ZDA je predviden za konec
leta 2010. Cena še ni bila objavljena.
2
ogledov
Chevrolet z voltom v novo stoletje
General Motors je svojih sto let delovanja zaznamoval z najavo proizvodne različice chevroleta volt – vozila, ki lahko brez bencina in brez emisij prevozi do 60 kilometrov.