Avto
6 ogledov

Citroënov milni mehurček

C3 picasso je nedvomno zelo moden avtomobil. V Franciji se prodaja kot vroče žem
1/79
Žurnal24 main
Majhen na zunaj, velik znotraj, nenavadnih, prikupnih oblik in predvsem uporaben. Tako lahko v nekaj besedah strnemo opis nove Citroënove stvaritve.

C3 picasso se pridružuje svojima večjima sorodnikoma, zimzeleni xsari picasso in C4 (grand)picassu, s katerima so si Francozi tudi v Sloveniji v zadnjih letih prisvojili zelo velik del enoprostorskega kolača. 

 

V številkah

Zunanje mere (d x š x v): 4.078 mm x 1.830 mm x 1.624 mm
Medosna razdalja: 254 cm
Prtljažnik: od 358 do 500 litrov
Štirje motorji, dva bencinska, dva dizla
Cena od 12.990 do 21.340 evrov

Časi in želje kupcev pa se hitro spreminjajo, zadnje čase se veliko govori o tako imenovanem downsizingu (manjših avtomobilih, manjših motornih prostorninah ...), mestnih enoprostorcih in podobnem in prav najmanjši član picassove druščine naj bi ponujal idealen odgovor na te zahteve. V prvi vrsti je namenjen aktivnim družinam, ki potrebujejo okretno vozilo z veliko prostora za otroka ali dva ter pripadajočo kramo, ob čemer seveda ni zanemarljiva modna komponenta. Po njem pa naj bi radi posegali tudi "mlajši" upokojenci, ki za svoj aktivni slog življenja potrebujejo vozilo z lahkim dostopom za volan, enostavnim rokovanjem in bogato odmerjenimi centimetri na sprednji klopi.

Modna oblika
C3 picassa so oblikovalci pravzaprav zrisali zelo hitro, saj je serijsko vozilo ohranilo večino elementov prvotnih skic. Visok sprednji del mu daje skorajda SUV-ovski videz. Tako sprednja kot zadnja svetila so postavljena visoko. Sprednja so vgnezdena globoko v bok vozila, zadnja prekriva steklo zadnjih vrat. Eden izmed najbolj domiselnih oblikovalskih trikov je gotovo A-stebriček, ki je v tem primeru razdeljen na tanjšega, drugi del, na katerega so vpeta sprednja vrata, pa je potisnjen maksimalno nazaj. Rezultat je viden v ogromni sprednji stekleni ploskvi in zares impresivnem vidnem kotu 87 stopinj. Če vštejemo še možnost strešnega okna, je v avtomobilu svetlo kot v rastlinjaku.

Notranjost je prostorna, materiali so izbrani, predvsem navduši prostrani pogled skozi vetrobransko steklo. © Andrej Leban

 
Notranja ureditev je zmes udobja, modnosti in dinamičnosti, materiali so na prvi pogled in otip boljši, kot bi jih pričakovali v tem razredu, tipke osrednje konzole in zaslona z merilniki delujejo enostavne za uporabo in so zopet vidne vsem potnikom (recept iz C4 picassa o stikalih za nastavljanje temperatur pri stranskih vratih je očitno pozabljen).

Primerjava notranjih mer s konkurenti (opel meriva, renault grand modus, ford fusion, kia soul, nissan note) C3 picassa v vseh pogledih postavlja na prvo mesto.

Z odkrivanjem vseh odlagalnih mest je še posebej pri bolje opremljenih modelih kar nekaj dela, na zadnji klopi je vsaj za mere otrok primerno poskrbljeno. Klop se deli v razmerju 1/3 in 2/3, obenem je vzdolžno pomična za 15 cm, kar prostornino prtljažnika primerno veča vse do prostornine za konkurente znova nedosegljivih 500 litrov. Pika na i je možnost ravnega dna ob zlaganju zadnje klopi.

Kakovost pomembna
Proizvajalec glede voznih lastnosti obljublja nadaljevanje pregovornega Citroënovega udobja, čeprav so veliko dela namenili tudi izboljšavam dinamičnosti podvozja. K udobju dodatno prispeva električni servovolan s spremenljivim delovanjem ter odebeljena zvočna izolacija.

Francozi še prav posebno pozornost namenjajo kakovosti. Že pred začetkom prodaje so z avtomobilom prevozili štiri milijone kilometrov v različnih okoljih, prav tako imajo v slovaški tovarni Trnava, kjer izdelujejo avtomobil, strog kakovostni nadzor nad izdelki.

C3 picasso je namenjen mladim družinam in posameznikom, pa tudi aktivni starejši generaciji. © Andrej leban

 
Štiri motorji, tri opreme, en menjalnik
Avtomobil je na voljo s štirimi različnimi motorji, po dvema bencinskima in dizelskima. Oba bencinarja sta nova s prostornino 1,4 litra in sta plod sodelovanja med PSA in BMW. Šibkejši razpolaga s 70 kW (95 KM) moči, njegova povprečna poraba naj bi bila 6,8 litra. Močnejši brat ima na voljo 88 kW (120 KM), poraba naj bi bila le deciliter višja. Dizla sta že znana, gre za 1,6-litraša s po 66 (90 KM) oziroma 80 (110 KM) kilovati, slednji ima vgrajen filter trdnih delcev. Oba obljubljata povprečno porabo med 4,7 in 4,9 litri na 100 kilometrov. Vsi motorji so na voljo le s petstopenjskim ročnim menjalnikom.

Paketi opreme so trije, vstopni attraction (na voljo le s šibkejšima motorjema), confort, ki med drugim prinaša ESP, in najbolje opremljeni exclusive z veliko zunanjih in notranjih olepšav. Kupci si ga bodo lahko omislili v osmih različnih barvah.

Cene se pričnejo pri 12.990 evrih, kolikor stane šibkejši bencinar z najmanj opreme, pa do 21.340 evrov, kolikor bo potrebno dvigniti z računa za močnejši dizel z opremo exclusive. Že letos naj bi se po slovenskih cestah vozilo petsto C3 picassov, prihodnje leto računajo na sedemsto kupcev, med njimi naj bi se jih 80 odstotkov odločilo za bencinski pogon. V prvem mesecu prodaje, ki se prične z aprilom, uvoznik kupcem v sodelovanju z Garminom kot začetno akcijo ponuja brezplačno navigacijsko napravo. Po izteku akcije bo ta na voljo za doplačilo 360 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.