Po drugi strani je nadpovprečno dobro tržil (in to še vedno počne) xsaro picasso in ji pridružil še
večja C4 in C4 picasso. Letos pa je začel novo ofenzivo dopolnitve programa tam, kjer doslej
Citroën še ni bil, oziroma tam, kjer je šepal. V prvem delu govorimo o segmentu suvov, v katerega
je odločno stopil s predstavitvijo c-crosserja, s C5 pa bo zapolnil še zevajočo vrzel med C4 in C6.
Modelna paleta bo tako skoraj popolna, v kratkem pa bo naslednika dobil še uspešni dostavnik
berlingo.
Pa preidimo k bistvu tokratne predstavitve. Pri Citroënu so ugotovili, da segment D ne
stagnira več in zato predstavlja dovolj stalnih 21 odstotkov tržišča, se pa ta razred spreminja,
saj kupci tovrstnih vozil vedno bolj in bolj cenijo kakovost, dinamičen videz in dinamične vozne
lastnosti ter tehnološko naprednost, vse skupaj seveda v privlačnem paketu po dovolj ugodni ceni.
In ravno to bi naj bi po besedah direktorja Citroëna Slovenija Klausa Oberhammerja novi C5 in C5
tourer bila.
C5 je v primerjavi z leta 2001 predstavljeno prvo generacijo v dolžino zrasel za 34
milimetrov, v širino za 80, v višino pa ga je manj za 17 milimetrov. Ob 65 milimetrov večjem
medosju to pomeni več prostora, namenjenega potnikom, je pa v primerjavi s predhodnikom prtljažnik
malenkostno shujšal, in sicer za 35 litrov. Podobna slika je pri tourerju, ki je sicer za
centimeter krajši od predhodnika, a enako kot limuzina širši in nižji, prtljažnik pa je izgubil še
malo več, in sicer 58 litrov prostornine. Prvič v zgodovini tega modela in Citroëna bo na voljo
model z dvema različnima vzmetenjema (klasičnim in hidropnevmatskim hydractive III+).
Novi C5 prinaša tudi nekaj novosti, kot so električna prtljažna vrata, prenosna svetilka v
prtljažniku ter dve vrsti prednjih sedežev: športni in udobni, zadnji so dobavljivi tudi z masažno
funkcijo, proti doplačilu pa lahko z elektriko nastavljate tudi naklon zgornjega dela naslonjal.
Posebnosti s tem še ni konec, saj je C5 od manjšega brata C4 povzel volan s fiksnim osrednjim
delom, pri katerem so Citroënovi oblikovalci dodelali in prilagodili obliko stikal. Oblikovalci so
posebno pozornost namenili tudi zvočnemu udobju in udobju pri vožnji, saj se po njihovih besedah C5
pelje kot najboljši tekmeci v razredu. Na predstavitvi smo se osredotočili prav na to in lahko
rečemo, da napredek nedvomno je, je pa res, da tudi v športnem programu C5 ni tako vodljiv kot
recimo ford mondeo. Za udobje skrbita prednja prema z dvojnimi trikotnimi vodili in zadnja
večvodilna prema.
C5 je kupcem že na voljo z eno od štirih ravni opreme: attraction, športno dynamique, udobno
confort ter najbolj prestižno exclusive. Notranjost novega C5 poleg izboljšane kakovosti krasijo
tudi izboljšani materiali, dobavljiva pa je v eni od treh barv, kjer je višnjevo rdeča rezervirana
za paket exclusive.
Motorno paleto pri nas za zdaj sestavljata dva bencinska in štirje dizelski motorji. Pozneje
bo jasno, ali bo na naš trg zapeljal še C5 z 3.0 V6-bencinskim motorjem. Cene so prav tako že
določene in znašajo pri C5 z 1.8 16v-motorjem in osnovnim paketom opreme 21.700 evrov, C5 z 2.0 16v
z avtomatskim menjalnikom in najdražjim paketom opreme pa je lahko vaš že za 28 tisoč evrov. C5 z
1.6-litrskim motorjem HDi stane najmanj 22.800 evrov, takšnega z 2.7 V6-motorjem HDi in avtomatskim
menjalnikom pa si lahko omislite za 37.800 evrov. Cene veljajo za limuzinsko različico, karavanska
različica pa zahteva 1000 evrov doplačila pri vseh različicah.
Uvoznik namerava letos prodati 300 novih C5, od tega 180 limuzinskih, načrt za leto 2009 pa
je 500 vozil. Citroënovi prodajalci vozila že imajo, ta konec tedna pa potekajo tudi dnevi odprtih
vrat.
25
ogledov
Citroënov poskus naskoka na vrh
1/11
Francoski Citroën je pred leti naredil ogromen premik na bolje na področju malih mestnih avtomobilov, kamor je po relativno uspešnem saxoju nakopičil kar tri modele.