Avto
1800 ogledov

Črne napovedi iz Ženeve

Avtosalon Ženeva 2018 Saša Despot
Obstaja velika verjetnost, da je usoda avtomobilskega salona v Ženevi za prihodnje leto že zapečatena.

Avtomobilski salon v Ženevi, najbolj pomemben mednarodni dogodek v svetu avtomobilizma v prvi polovici koledarskega leta, je letos zaradi epidemije covid-19 odpadel. Dogodki s konca februarja oziroma začetka marca razburjajo še danes in znajo usodno vplivati tudi na organizacijo enega najbolj tradicionalnih avtomobilskih salonov tudi v letu 2021.

Avtosalon Frankfurt Ženeva Avto Ženeva: Na plan prihaja načrt B

Iz fundacije GIMS (Geneva International Motor Show), ki že več kot sto let organizira ženevski avtomobilski salon, prvi je bil na sporedu od 29. aprila do 7. maja leta 1905, so namreč sporočili, da je zelo malo verjetno, da bo avtomobilski salon marca leta 2021 zaživel. Spomnimo, letošnji avtomobilski salon je odpadel le štiri dni pred uradnim odprtjem. Razlog je bil seveda pandemija koronavirusa, ki se je pred tem konec februarja začela v bližnji Italiji, o prvih primerih pa so poročali tudi v Švici. Organizatorji so to dobro vedeli, kljub temu pa so razstavljavcem do zadnjega trenutka zagotavljali, da prireditev bo. Avtomobilske tovarne so svoje eksponate pripeljale v Ženevo, kar je zanje pomenilo ogromne stroške.

Avtosalon Ženeva 2018 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Avtosalon Frankfurt RAZKRIVAMO Avto Po več kot desetletju v Sloveniji spet avtomobilski salon

Nekateri so bili zelo jezni

Odločitev je povsem zbegala razstavljavce, med katerimi je bilo med drugim tudi hrvaško podjetje Rimac Automobili, ki je v Ženevo že poslal tovornjake s svojimi novimi električnimi hiper športniki in drugimi izdelki, ki so jih nameravali predstaviti na salonu. Mate Rimac je komentiral: »Vsi smo čakali, da se to vsak trenutek zgodi, a smo vendarle morali storiti vse, kot da se bo sejem odvil. V Ženevo smo peljali tri avtomobile. Vsi smo delali 'kot osli', da bi jih izdelali. Prostor je bil že narejen. Karte in namestitev za štirideset ljudi. In imeli smo stotine tisoč evrov stroškov, ki smo jih vrgli v veter.«

Rimac C-Two | Avtor: Rimac Automobili Rimac Automobili

Avtomobilski salon v Parizu To so predlogi Avto Bo žrtev virusa tudi pariški avtomobilski salon?

Radikalna odločitev o odpovedi avtomobilskega salona je bila na koncu posledica odločitve švicarske vlade, ki je prepovedala vse dogodke, v katerih sodeluje več kot 1000 ljudi. To se je zgodilo tik pred odprtjem razstave, da bi upočasnili širjenje bolezni. Paradoksalno je, da si je organizator na ta način "umil roke" in se skliceval na višjo silo. V resnici pa so z odlašanjem avtomobilskim proizvajalcem povzročili ogromno finančno škodo. Če bi se odgovorna odločitev o odpovedi sprejela vsaj teden dni prej, neposredno s strani organizatorjev, se danes izgube ne bi povzpele na pošastne razsežnosti.

Avtosalon Ženeva 2018 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ne bi bili več glavni

Izgube ima tudi fundacija GIMS. Ocenili so jih na 11 milijonov švicarskih frankov, kar je okoli 10,4 milijona evrov. To je znesek, ki je pretresel njeno finančno stabilnost. Fundacija je zato zaprosila za posojilo z Ženevskega kantona. Posojilo so odobrili, in sicer v višini 16,8 milijona frankov (15,8 milijona evrov). Namenjen je kritju izgub in organiziranju naslednjega salona leta 2021. Na koncu se je fundacija odločila drugače. V sporočilu za javnost so zapisali, da posojila ne morejo sprejeti.

"Fundacija se zahvaljuje Državnemu svetu, da je pripravil zakonodajo za posojilo, vendar pa pogoji, na katere bi morali v tem primeru pristati za fundacijo niso sprejemljivi. So v nasprotju s statutom in predvsem z namenom fundacije, ki je nastala pred več kot 100 leti," je zapisano v izjavi. Kanton je zahteval, da organizacijo avtomobilske razstave prevzame neposredno podjetje za organizacijo dogodkov Palexpo, ki je last Ženevskega razstavnega centra. To pomeni, da bi fundacija prenehala biti vodilna sila razstave. 

Ženeva 2015 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

BMW X7 BMW pojasnjuje Avto Zakaj v Detroitu ni bilo BMW, ki ga Američani nestrpno pričakujejo?

Drugi pogoj za odobritev posojila, s katerim je fundacija imela težave, pa je bila obljuba, da bo organizirala avtomobilski salon leta 2021, kar je zelo negotovo. Pri fundaciji so sicer zapisali, da jih njeni največji partnerji, avtomobilski proizvajalci, resnično spodbujajo, vendar priporočajo, da razstavo načrtujejo šele leta 2022.

Obiskovalci, ki so kupili vstopnice za letošnjo avtomobilsko razstavo v Ženevi, so dobili povrnjen denar. Drugače je bilo z razstavljavci, saj dogodka ni odpovedal organizator, ampak švicarska vlada.

Avtomobilski saloni na preizkušnji

Vse to kaže na to, da so se nad Ženevo zgrnili črni oblaki, vsaj kar zadeva avtomobilski salon v prihodnjem letu. Vsekakor so imeli ob ženevskem jezeru tudi brez koronske krize težave z udeležbo razstavljavcev. Tudi, če bi se razstava avtomobilov odvila marca, bi bil seznam razstavljavcev krajši kot običajno, kar kaže tudi na upad zanimanja za klasične avtomobilske salone v avtomobilskem sektorju, ki na ta način skušajo privarčevati denar, saj je udeležba na tovrstnih razstavah draga.

Hostesa na IAA | Avtor: EPA EPA

Poleg tega so v času koronske krize preizkušali navidezne premiere vozil prek družbenih omrežij, ki so zanje neprimerljivo cenejši. Digitalizacija trženja je zato še en razlog, da bodo podobni dogodki izumrli. Ne samo v Ženevi. Tudi salona v Detroitu letos ne bo, pa New Yorka, končala se je zgodba z največjim nemških avtomobilskim salonom, ki so ga preselili v München, kjer bo imela glavno besede mobilnost. Zato se zdi ideja o boljših časih klasičnih avtomobilskih razstav naivna.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.