Avto
36564 ogledov

Črni oblaki: v nekaj tednih bi lahko zaprli avtomobilske tovarne

Ograja, parkirišče avtov, prodaja avtov, ovire, avtoindustrija, Tesla Profimedia
Vodilni avtomobilski proizvajalci po vsem svetu opozarjajo na bližajoče se pomanjkanje magnetov iz redkih zemelj iz Kitajske – ki se uporabljajo v vsem, od motorjev brisalcev vetrobranskega stekla do senzorjev, alternatorjev. Avtomobilski proizvajalci opozarjajo, da bi lahko v nekaj tednih zaprli avtomobilske tovarne.

Že pred časom smo pisali o opozorilih proizvajalcev avtomobilov, da grozi nova resna kriza, ko je Kitajska prekinila izvoz redkih zemelj iz države. Kitajska nadzoruje 90 odstotkov svetovne proizvodnje trajnih magnetov. Prevladujoča sila države je enako visoka v vseh fazah predelave 17 znanih redkih zemelj.

"V štirih do šestih tednih bodo verjetno porabljene zadnje zaloge. Takrat bo treba ustaviti del proizvodnje," je pred kratkim za Automobilwoche povedal Christian Grimmelt, partner pri svetovalnem podjetju Berylls by AlixPartners, ki ne izključuje resnih posledic: "Ogrožen bi lahko bil razvoj elektromobilnosti v Evropi."

Zaloge le do sredine junija

"Razmere so pravzaprav še resnejše kot med krizo čipov  leta 2021; obstaja izjemno pomanjkanje in trenutno ni na vidiku nobenih alternativ," pravi Grimmelt. "Zelo nizke zaloge ustrezajo dejanski prepovedi izvoza." Ocenjuje se, da imajo dobavitelji prvega reda v EU in ZDA zaloge le za največ pet tednov. Skoraj ni več dokončanih modulov. "To pomeni, da bodo zaloge izčrpane do sredine junija, če se dobave do takrat ne bodo nadaljevale."

Med krizo čipov je morala avtomobilska industrija "skladiščiti" več deset tisoč nedokončanih vozil. Zaradi pomanjkanja je več proizvajalcev prešlo na opremljanje modelov z najvišjo maržo. Posledica je bila veliko pomanjkanje vozil, kar je povzročilo dolge čakalne dobe na nova vozila in visok skok cen rabljenih vozil.

Avtomobili parkirišče proizvodnja BYD | Avtor: Profimedia Profimedia

Kriza je v resnici še večja

Razlog za kitajsko prepoved izvoza redkih zemelj je carinska vojna z Združenimi državami Amerije. Kitajska je v odgovor že decembra uvedla izvozne omejitve za galij, germanij in antimon, po novih ameriških carinah so sredi aprila omejitve sledile še za dodatnih sedem redkih zemeljskih surovin. Potrebni so predvsem za izdelavo trajnih magnetov (NdFeB), ki se uporabljajo v sodobnih sinhronih elektromotorjih. Za izvoz teh materialov je zdaj treba posebno dovoljenje, ki je lahko izdano ali pa tudi ne.

Administraciji ameriškega predsednika Donalda Trumpa je Zavezništvo avtomobilskih proizvajalcev, ki vključuje General Motors, Toyoto, Volkswagen, Hyundai, že 9. maja opozorilo na pereče pomisleke.

"Brez zanesljivega dostopa do teh elementov in magnetov dobavitelji avtomobilske opreme ne bodo mogli proizvajati kritičnih avtomobilskih komponent, vključno z avtomatskimi menjalniki, ohišji , alternatorji, različnimi motorji, senzorji, varnostnimi pasovi, zvočniki, kamerami," so zapisali Trumpovi administraciji. V pismu, ki ga je podpisalo tudi združenje dobaviteljev vozil MEMA in ga povzema Reuters, so dodali, da bi bilo brez teh bistvenih avtomobilskih komponent le vprašanje časa, kdaj bi prišlo do motenj v delovanju ameriških avtomobilskih tovarn.

"V hujših primerih bi to lahko vključevalo potrebo po zmanjšanju obsega proizvodnje ali celo zaustavitvi proizvodnih linij za vozila," so sporočili iz skupin.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 19
  • Ericey_1136 14:52 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • oneh 05:14 01.junij 2025.

    Govorijo o zanesljivosti, pa so odvisni pretežno od ene totalitarne države? Vsi drugi kemični elementi so razporejeni po vsej zemeljski obli, le redke zemlje bi naj našli izključno v Kitajski? Bo treba narediti kot pri Ruskem plinu- najti alternative pol ...prikaži več pa prekiniti nakupe pri Kitajcih. In ker so levaki taki bedaki pa imamo svobodo in levaki- a še plešete?

  • atamama 17:10 31.maj 2025.

    Saj lahko rečemo tako, kjer se prepirata dva tretji dobiček ima. Vendar slepo vstrajanje pri ''prijateljstvu'', ko ti ga prijatelj serje ni dobro.