Avto
13 ogledov

Dizelski type S celo presega poslanstvo

Type S se med ovinki počuti kot doma.
1/22
Žurnal24 main
Honda type S je z dizelskim pogonom zadela "glavico na žebljico." Zmogljivostim podvozja se 2,2-litrski agregat zelo dobro poda, omogoča pa tako dirkaško črpanje adrenalina v kri kot tudi lenobna križarjenja.
 

PLUSI, MINUSI

Plusi: motor, lega na cesti, športni videz, prostornost.

Minusi: preglednost nazaj, komplicirano upravljanje klimatske naprave, okretnost pri nizkih hitrostih.

Osma generacija civica po dveh letih proizvodnje oblikovno še vedno (pozitivno) izstopa, njene drzne futuristične oblike pa vedno znova privabljajo poglede mimoidočih. Preizkusili smo model type S z 2,2 i-CTDi motorjem, zadnjo stopnico pred brutalnim type R, ki daje že na daleč slutiti, da se kljub dizelskemu zvoku ne dovoli zapostavljati. Sprednji del trovratnika agresivno zapolnjujejo dodane reže za hlajenje motorja, blatnike in pragove obroblja črna plastika, pokrov za točenje goriva in kljuke na vratih so v srebrni barvi. Zadnje dvomljivce prepriča za 20 mm razširjena zadnja prema, mišičast zadek z dodanim spojlerjem, trikotni izpušni trobenti in jedrnat napis.

Udobna notranjost
Notranjost je znana, kakovost izdelave je dobra, ugaja razgibanost armaturne plošče, ki predvsem ponoči, ko notranjost osvetljuje modra svetloba izpod stropa, zbuja občutek, da sedimo v vesoljskem plovilu. Vendar vesoljci ne bi uporabljali tako trde plastike, kot pokriva dele armature. Majhen in športno neposreden večfunkcijski volan sede v roke kot ulit, obvolanske tipke so prijetne na otip in za uporabo, ročica menjalnika omogoča naglo in gladko pretikanje. Stopalke so aluminijaste in kar vabijo, da se noge prilepijo nanje. Dodatni detajl je dirkaško rdeč gumb za vžig motorja, postavljen levo od volana. Ko le ključ, s katerim je še vedno potrebno dati kontakt, ne bi bil tako običajen.
So pa Japonci žal na čase tudi pretiravali s futurizmom. Natančno upravljanje gretja med vožnjo ni mogoče, ne da bi večkrat odvrnili pogleda s ceste, za slovenske ceste pa navigacijska naprava v paketu plus še ni slišala.

 

V notranjosti je polno zanimivih detajlov, med najbolj opaznimi je gumb za vžig motorja. © Saša Despot

 
Prednji sedeži so udobni in nudijo dovolj opore, zelo zadovoljni z odmerjenim prostorom v 4.276 mm dolgem vozilu pa so tudi zadnji potniki. Razvijalcem je toliko prostora uspelo pridobiti tako, da so 50-litrski rezervoar goriva pomaknili pod prednja sedeža. Na žalost pa je potrebno prednje sedeže po poklopu za dostop do zadnje klopi vedno znova nastavljati po meri voznika in sovoznika. 

Grajo si civic zasluži tudi glede preglednosti nazaj, še posebej ker boste krvavo potrebne senzorje za vzvratno vožnjo med dodatno opremo zaman iskali. S 485 litri je prtljažnik fenomenalno velik, njegovi odliki sta še dvojno in ravno dno v primeru podrte zadnje klopi.

Glasen, a odziven dizel
Preidimo k bistvu. Pod motorni pokrov je vgrajen 2,2-litrski i-CTDi motor s 103 kW (140 KM) moči (pri 4.000 vrtljajih) in 340 Nm navora (pri 2.000 vrtljajih). Nekoliko glasen, predvsem v mrzlem jutru, bi glede na prostornino moral za koga na papirju nuditi več, vendar se motor v praksi izkaže za zelo dobro uravnotežen stroj.
Agregat je morda nekoliko len le v najnižjih vrtljajih, zato pa je zelo odziven v srednjem in zlasti v visokem območju. Dobrih 1.200 kilogramov težak avto z njim do prve stotice pospeši v 8,6 sekunde (0,3 sekunde hitreje kot 1,8-litrska bencinska alternativa z enako močjo), merilec hitrosti (ki v praksi nadpovprečno laže) pa se ustavi pri 205 kilometrih na uro (enako kot bencinar).

Dizlova odlika je tudi izredna varčnost, saj je med kombinirano vožnjo kljub nekaterim hitrim vložkom poraba zlahka padla pod šest litrov in se precej približala obljubam tovarne. Izdaten navor pa je poskrbel, da so bili prijemi za prestavno roćico šeststopenjskega menjalnika med vožnjo po predpisih zelo redki.

Dizelski type S dokazuje, da so dvomi tistih, ki prisegajo le na bencin, povsem odveč oz. da je motor tako glede porabe kot zmogljivosti celo boljša izbira v primerjavi z 1,8-litrskim bencinarjem. © Saša Despot

 
Lega ostaja brezkompromisna
Motor se zelo dobro dopolnjuje z zmogljivostmi podvozja. To je seveda trše kot pri običajnih civicih, a neravnine še vedno pobira dovolj udobno. Vse sposobnosti in uravnoteženost avtomobila z medosno razdaljo 2.635 mm in obutega v pnevmatike dimenzij 225/40 R17, se pokažejo med ovinki, predvsem dolgimi, kjer je mogoče vozilo dirkaško hitro in natančno peljati kot po tračnicah do meja, ko obupa že velika večina tekmecov. Ob zares skrajnem pretiravanju pred iztirjenjem priskoči na pomoč sistem za nadzor stabilnosti VSA.
Zavore delujejo čvrsto in brezhibno. Je pa vozilo zaradi dolge medosne razdalje in majhnega zasuka koles manj okretno pri nizkih hitrostih.

Testno vozilo je bilo opremljeno s paketom opreme Plus, ki med drugim serijsko vključuje 17-palčna platišča, meglenke, tipalo za dež, tempomat, dvoobmočno klimatsko napravo, satelitsko navigacijo in stekleno streho. Vse našteto je skupaj z izstopajočim avtomobilom, na katerega se lepi množica ljubosumnih oči, in ki je po potrebi lahko dirkalnik ali varčnež, na voljo za prav tako izstopajočo ceno 27.260 evrov.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.