Avto
7 ogledov

Ekološka razstava v Detroitu

Američani za najbolj "zelen" avtomobil štejejo toyoto prius. Žurnal24 main
Hibridi plug-in, gorivne celice, izboljšane baterije, poceni etanol in čisti dizli. Na avtosalonu v Detroitu so bile predstavljene najoprijemljivejše tehnologije doslej, ki bi lahko nadomestile fosilna goriva in dajejo slutiti, da se vozniku, tudi slovenskemu, v ne tako oddaljeni prihodnosti obetajo drugačni časi.
 

Prihodnost ali znanstvena fantastika?

"Vse skupaj je podobno minski vojni – nihče si ne upa predaleč," nam je o različnih pristopih do avtomobilskih tehnologij za prihodnost ekskluzivno za Žurnal24 zaupal neuradni vir med "visokimi" predstavniki pri raziskovalnem oddelku v Daimlerju.

Marsikaj od naštetega je že pripravljeno na serijsko proizvodnjo, a ostajajo vprašanja, kako in kdaj kritično maso običajnih kupcev pripraviti na novosti ter katera izmed tehnologij se bo izkazala za najučinkovitejšo in cenovno ugodno.

Etanol in baterija
Nemci stavijo predvsem na čiste dizle. General Motors je na drugi strani razvil poceni in učinkovit postopek pridobivanja etanola iz lesnih sekancev in odpadne gume, zato pomisleki glede postopka pridobivanja tega goriva iz koruze odpadejo. Liter takšnega etanola bi stal trikrat manj kot bencin. Honda razkazuje uspehe v tehnologiji vse bolj dostopnih gorivnih celic in ima za prodor na tržišče že pripravljene serijske modele, kot so FCX (na salonu so sicer predstavili športnika s kombiniranim električnim in plinskim pogonom), medtem ko Toyota in Volvo največ poudarka dajeta naslednji generaciji hibridov.


Hondo CR-Z, športni koncept hibrida, poganja hibridni pogon druge generacije. © sourcename

 

Kot razlagajo pri obeh družbah, velika večina ljudi na dan prevozi manj kot sto kilometrov, zato bi za njihove potrebe povsem zadostovala energija iz baterije, ki bi jo lastnik spet napolnil tako, da bi jo čez noč priključil na električno omrežje. Za daljše poti bi imeli avtomobili še vedno majhen motor ali pogon na gorivne celice, ki bi kot generator polnila baterijo. Vse bolj je torej jasno, da bo prihodnost na cestah električna. Toda marsikdo bi lahko posumil v resnicoljubnost domačinov, saj so imele vse tri glavne premiere Detroita (ford F-150, dodge RAM, corvetta ZR1) še vedno vgrajene potratne stroje z več kot petimi litri delovne prostornine.
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.