Avto
15 ogledov

Ekopolitika brez glave

Električni smart Andrej Leban
Brez varovalk. Skoraj celoten znesek spodbud za nakup električnih vozil pobralo eno podjetje.

Denar. “Če je finančnih spodbud res že zmanjkalo, potem to gotovo ni dobro za razmah električnih vozil, zniževanje subvencij pa že samo po sebi odvrača ljudi od prehoda na ta veliko čistejši vir mobilnosti,” pravi profesor Janko Brejc s škofjeloškega šolskega centra, kjer so lani dijaki prav s pomočjo sredstev Eko sklada na električni pogon uspešno predelali vozilo, ki ga zdaj uporablja vsa šola.

Obljube eno, dejstva drugo


Na Eko skladu so za Žurnal namreč potrdili, da je vseh 303.000 evrov iz letošnjega razpisa za podjetja in druge pravne osebe za nakup ali predelavo vozil že razdeljenih, kar se je zgodilo prvič doslej. 99 odstotkov si je za nakup 60 novih električnih vozil (tesla S, nissan leaf, smart fortwo) zagotovilo podjetje Avant car, ki se ukvarja z izposojo vozil, eno vozilo pa bo z državno pomočjo dobil tudi ljubljanski živalski vrt. Ali bodo letos sredstva za pravne osebe še na voljo v obliki novega razpisa, na skladu za zdaj ne vedo. Za posameznike je sicer po ločenem razpisu še vedno na voljo okoli 160.000 od predvidenih 200.000 evrov 
spodbud.

Medtem ko je pri dosedanjih razpisih na računu Eko sklada vedno ostajalo na desettisoče neizkoriščenih evrov, ki so bili posledično prekanalizirani v druge neprometne spodbude, tokratna rekordno hitra izsušitev dodatno kaže na prepad med učinkovitostjo prometne politike ministrstva za okolje in drznimi načrti njegovega ministra Sama Omerzela, da naj bi Slovenija v prihodnjih letih postala evropski zgled za široko penetracijo električnih vozil.

Hibridi premalo ekološki

“Cilj sofinanciranja nakupov električnih in hibridnih vozil je postopno, a neposredno zmanjševanje količine škodljivih izpustov zaradi prometa in prehod na obnovljive vire energije. Hibridna in električna vozila prav tako zmanjšujejo stroške vzdrževanja in povečujejo varnost v prometu, hkrati pa se zaradi njih zmanjšuje hrup v okolju,” na svojih spletnih straneh veliko bolj celostno politiko do alternativnih pogonov utemeljuje hrvaški sklad za zaščito okolja in energetsko učinkovitost.

Čeprav pri južnih sosedih nakup avtomobilov sofinancirajo šele en mesec, je odziv velik, že vnaprej pa so postavili tudi jasnejše pogoje, ki med drugim preprečujejo, da bi eno podjetje lahko pobralo celoleten znesek.

V isti meri kot pri nas sofinanciramo nakup električnega vozila, hrvaški sklad denimo primakne zgolj za nakup hibridnega vozila. Pogon te vrste pri nas v skladu z uredbo o prihrankih energije ni upravičen do nepovratnih spodbud, saj ga v nasprotju s priključnim hibridom ne prepoznavajo za baterijsko električno vozilo.

Koliko primakne država?

Slovenija
Hibrid: /, priključni hibrid (PHEV) in
električna vozila (EV): od 2.000 do 5.000 evrov

Hrvaška
Hibrid: do 3.900 evrov, PHEV: 6.500 evrov, EV: do 9.200 evrov

Avstrija
Hibrid: 1.000 evrov, EV: do 5.000 evrov

Italija
Hibrid: 4.000 evrov, EV: 5.000 evrov

Francija
Hibrid: od 2.000 do 4.000
evrov, EV: do 7.000 evrov

Portugalska, Irska
Olajšave pri dajatvah

Norveška
Številne olajšave za (PH/EV) (davki,
vozni pas za bus, parkiranje ...)

Komentarjev 6
  • kitajc 07:54 30.april 2014.

    http://izs.mitv.si/asset/7XAizc4JhcouWYbMA

  • Tomaž Bogovič 14:14 28.april 2014.

    ekonomist ne more vedet takih reči, le ugiba. zato so taki članki

  • Vodokotlic 11:05 28.april 2014.

    Počasnejša vožnja je bolj varna :)