Avto
4 ogledov

S pravo strategijo se da marsikaj

Izpuh EPA
Dobra praksa. Nizozemska je že leta 1998 sprejela prvo strategijo proti pretirani “dizelaciji”.

Zgled. “Naše sheme obdavčitve so se izkazale za zelo učinkovite, saj se je delež čistejših hibridnih in električnih vozil zaradi njih močno povečal,” so za Žurnal sporočili z nizozemskega ministrstva za infrastrukturo in prostor.

Ta država je bila ena od redkih, ki je celo ob odkritem nasprotovanju Bruslja že pred 15 leti sprejela številne ukrepe, po katerih bi čim prej dosegli zaveze glede nizkoogljične in bolj zdrave družbe. Letna taksa za dizelske avtomobile je tako dvakrat višja kot za bencinarje, zaradi česar je delež dizlov med osebnimi avtomobili med najmanjšimi v Evropi. Država tudi dejavno spodbuja Bruselj k realnejšim preizkusom glede izpustov.

V Sloveniji eno od največjih “spodbud” predstavlja davek na motorna vozila, ki pa celo najbolj prodajane dizle obdavčuje z le do 1,5 odstotka višjo stopnjo kot bencinarje, medtem ko je prva kategorija obdavčitve od 0 do 110 gramov ogljikovega dioksida postavljena v za današnje razmere zelo širokem razponu.

Komentarjev 6
  • allstarr111 09:33 23.april 2014.

    Slovenija bi se lahko primerjala z recimo predmestjem Bangkok-a ker center je že precej bolj razvit kot bo Slovenija kdajkoli.Bodo pa seveda znali povedat, ja na Švedskem majo na zavese davke že dolga desetletja, seveda pa pozabili na ...prikaži veča primerjavo avstralskega politika ki je odstopli zaradi butelke zelo dragega vina cca 2000 evrov.

  • Johan Spohan 09:14 23.april 2014.

    In največ bi ga plačali oblastniki, kajti njih neumnost in norost sta brezmejni.

  • Pepe007 08:30 23.april 2014.

    Se strinjam. Primerjati se je treba z enako ali malo bolj razvitimi od tebe, na pa z državami, ki imajo BDP kot ga mi še 20 let ne bomo imeli.

Sorodne novice