Avto
72 ogledov

Električni v 2015 z ofenzivo, a država še križem rok

Električna polnilnica Andrej Leban
Država ta hip praktično še brez rdeče niti, kako pomagati pri večji razširjenosti vozil z alternativnim pogonom. Uvozniki lahko le upajo, da se ne bo ponovila lanska farsa s subvencijami.

Tudi Slovenija se ne more več izogniti valu sodobnih električnih avtomobilov. Na naš trg leta 2015 z njimi vstopajo trije globalni igralci, Volkswagen, Renault in BMW. Pri uvozniku za vozila znamke Volkswagen imajo tako denimo električne golfe in upe že nekaj tednov parkirane v Ljubljani in že pripravljajo izdatna izobraževanja mehanikov, s komercializacijo nameravajo pričeti kmalu po novem letu.

Podobne načrte imajo tudi pri Renaultu, ki so pred nekaj meseci že pripeljali k nam modele zoe, twizzy in kangoo, a le s francoskimi registrskimi tablicami. BMW je po začetnem oklevanju potrdil, da bo model i3 vendarle pripeljal tudi v Slovenijo. Ne gre pozabiti niti na Nissanovega leafa, ki se sicer že dlje časa trži pri nas, a ga boste v živo ugledali težje kot brezhibno cesto. 

Nesubvencionirana začetna cena odvrača kupce

Uvozniki so realni v pričakovanjih, začetni načrti prodaje so zato konservativni in v najboljših primerih segajo v višino nekaj deset vozil, še posebej na podlagi slabih izkušenj, ki so jih imeli električni modeli grupacije PSA in Mitsubishi pred nekaj leti, ko so prvič preizkušali slovenski teren.

A tokrat zelo izrazito računajo tudi na flotne kupce in druge, ki bi jim električna vozila lahko na dolgi rok bistveno znižala stroške uporabe in vzdrževanja ter ustrezajo profilu uporabe, ko vozilo dnevno ne prevozi več kot sto kilometrov poti. Za primer pri Renaultu denimo navajajo francosko pošto, ki električne kangooje že uspešno uporablja in jih v popoldanskem času, ko bi sicer stala parkirana, celo trži.

Tokrat pa uvozniki od vlade pričakujejo tudi ustrezno razumevanje, če že ne odkrite podpore, še posebej, ker so v številnih evropskih državah (Nizozemska, Norveška ...) že opazili velikanske prednosti, ki jih imajo tako za zdravje ljudi kot vsesplošni napredek nizko- in brezemisijska vozila.

Pred dnevi je tako odmevala vest, da bodo v Franciji dizelskim motorjem napovedali odkrito vojno v obliki višjih davščin, medtem ko v Parizu alternativnim pogonom napovedujejo bogate subvencije.

Podobnih revolucionarnih idej si v Sloveniji, kjer nismo prepričani niti o tem, ali rabimo drugi železniški tir do Kopra, sicer ne moremo obetati, a uvozniki potihem in na glas sporočajo vladi, da pričakujejo vsaj enakopravnejšo obravnavo in možnost kandidiranja zasebnih in pravnih oseb za morebitne subvencije.

Spomladi smo namreč pri zurnal24.si razkrili zgodbo, kako je eno podjetje v nekaj dneh po objavi marčevskega razpisa počrpalo praktično celotni znesek subvencij v višini 300.000 evrov.

Do danes je tudi zelo malo ali nič ostalo od smelih napovedi takratnega ministra Sama Omerzela, da naj bi Slovenija v prihodnjih letih postala evropski zgled za široko penetracijo električnih vozil. 

Ministrstvo in Eko sklad čakata drug drugega

Kaj se bo zgodilo do marca, ko naj bi bil nov razpis za ekovozila pripravljen, je za zdaj neznanka, saj Eko sklad, ki bdi nad subvencijami in Ministrstvo za okolje očitno še čakata drug drugega. "Ministrstvo za okolje in prostor si bo prizadevalo, da bi bil obseg sredstev za subvencioniranje nakupov električnih avtomobilov preko Eko sklada v letu 2015 večji kot v letu 2014, prav tako pa si bomo prizadevali za spremembe v smeri večje razpršenosti pri dodeljevanju sredstev, vendar pa bo obseg sredstev in način razdeljevanja določen v programu sredstev, ki ga bo MOP obravnaval, ko prejme predlog s strani Eko sklada," pravijo na ministrstvu, ki ga vodi Irena Majcen.

Na Eko skladu pa trdijo, da so pogoji in podlaga za dodeljevanje nepovratnih sredstev odvisni vlade, ki mora najprej sprejeti poslovni in finančni načrt dela Eko sklada za leto 2015. "Predvidoma se bo to zgodilo v začetku prihodnjega leta," pravijo in dodajajo: "Pogoji za kandidiranje na javnih pozivih za nepovratne finančne spodbude za električna vozila še niso definirani, bomo pa kot izvajalec politike na področju varstva okolja pri pripravi javnih pozivov upoštevali usmeritve pristojnih ministrstev." 

Za zdaj tudi še ni prišlo do pogovora med uvozniki in ministroma za infrastrukturo in za okolje na to temo, čeprav so na okoljskem ministrstvu potrdili, da so avtomobilisti že izrazili prošnjo za sestanek.

Komentarjev 1
  • spenjac 08:40 04.december 2014.

    Vsi bi samo državo sesali. Spustite cene svojih avtomobilov pa bomo kupovali. Dokler pa boste vztrajali na visokih zaslužkih, boste imeli polna skladišča.

Sorodne novice