Pri VWju so namreč vzeli za osnovo model A4 prejšnje generacije in ga v novi obliki ponudili kupcem, razlog za to pa je nižja cena. Vprašanje je, ali jo v celoti občuti kupec, saj exeo ni toliko cenejši od konkurence, ki pa le nosi oznako "made in 2010".
Športen po videzu in v vožnji
Tudi pri karavanski različici je podobnost s prej omenjenim modelom očitna in tudi tu se znajo glede tega kresati mnenja. Da ne bo pomote, sprednji konec je dinamičen in razgiban, ne more pa se s Seatovo motorno masko in videzom prednjih svetil znebiti občutka že videnega. Z boka je ta občutek še nekoliko močnejši, vsaj bočna silhueta je na moč podobna tisti pri modelu A4. Zadek je dokaj samosvoj, moti le nekoliko visok spodnji prag, ki bi se glede na športno poslanstvo lahko končal s kakšnim zajetnejšim spojlerjem.
Se pa dinamičnost pozna tudi izpod koles, saj je exeo ST v vožnji izrazito športen, izjemno lahko vodljiv, volanski mehanizem pa zelo natančen. Vzmetenje je prav tako bližje dinamičnosti kot limuzinskemu udobju, je pa kompromis kljub vsemu zelo dober, le na slabši podlagi zna biti sopotnikom nelagodno.
Potniški prostor je prav tako znan od prej, pod črto to pomeni germansko urejeno notranjost, kvalitetno izdelavo, se pa leta nekoliko poznajo pri stikalih in merilnikih. Prednja sedeža nudita dosti bočnega oprijema, sta pa pri različici sport še bolje profilirana. Glede prostora v prvi vrsti pomislekov ne bi smeli imeti, zgolj slabo razredno povprečje se dogaja in zgodi v drugi vrsti in prtljažniku. Presenetljivo malo prostora je predvsem za kolena tam sedečih, prtljažnik pa s 442 litri prav tako ne more slediti podobno veliki konkurenci. Slednjemu v prid pa moramo zapisati, da preseneti glede oblazinjenja in prilagodljivosti (prtljažni rolo v sebi skriva tudi mrežo, ki ščiti pred vdorom prtljage v potniški prostor).
Opremski paket style pomeni srednjo stopnico, pomeni pa vso potrebno in zahtevano opremo v tem razredu. Ampak nič več kot to. Za sledljive biksenonske žaromete, povezavo bluetooth kakor tudi 17- palčna platišča boste morali še vedno dodatno seči v žep.
Dizel premore skupni vod
Glede dvolitrskega dizla bi lahko napisali vse znano, vse dobro. A bi se zlagali. Ob predstavitvi tega modela smo napisali, da je motorna paleta že znana in v veliki meri dokaj dotrajana. A tega ne bi mogli trditi za ta agregat. Glede prostornine in moči sicer ne pomeni presežkov, je pa dobil eno pomembno tehnično pritiklino, in sicer vbrizg po sistemu skupnega voda, zaradi česar je tek veliko bolj miren, zvokovno pa postaja moteč veliko kasneje ali bolje rečeno pri višjih obratih.
Tudi glede porabe se zdi, da je še nekoliko manj žejen, na testu se je tako poraba vseskozi gibala nekoliko nad znamko sedmih litrov. Glede na mere in maso vsekakor dober dosežek. Glede zmogljivosti prav tako zapišemo, da bo zadostil večini potreb in voznikov, moči in navora je dovolj v vseh režimih, le pri polni naloženosti se bo poznal primanjkljaj kakšnega kilovata. Menjalnik je pričakovano šeststopenjski ročni in je športno natančen.
Cena umestna, konkurenca tudi cenejša
V naslovu zapisan pomislek se pokaže ob pogledu na cenik, kjer vidimo, da osnovna cena preseže mejo 25 tisočakov, z nekaterimi dodatki pa se močno približa 30 tisočakom. Glede na razmere na trgu tako lahko potegnemo zaključek, da zna konkurenca tu ponuditi tudi več prostora ali moči, tako da se bodo za exea najverjetneje odločali pripadniki znamke. Glede na uporabnost pa lahko z gotovostjo trdimo, da bo karavanskih exeov na cesti zagotovo več kot limuzinskih, tudi zaradi razlike v ceni, ki znaša le 1.200 evrov. Ne moremo pa prezreti dejstva, da se cena enako motoriziranega (čeprav slabše opremljenega) aktualnega A4 začne pri 32 tisočakih.
Podatki o vozilu (seat exeo ST 2.0 TDI CR style)
Motor: 1.998 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 105 kW (140 KM)/4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm/ med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,3 litra/100 km, 149 g CO2/km
Zmogljivosti: 207 km/h, 9,6 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.666x1.772x 1.605, medosna razdalja 2.642, prtljažnik (v litrih): 442/1354
Cena: 25.745/ 29.814 EUR