Avto
413 ogledov

Ford focus RS ali kako v en avto spraviti toliko zveri

Ford focus RS
1/49
Saša Despot
Ford focus RS pomeni vrhunec današnje ponudbe vročih kombilimuzin. Obstajajo tudi bolj uporabni, bolj napadalni in dražji konkurenti. A užitek sedenja in vožnje v RS-u je težko prekosljiv.

“Deluje razigrano kot kakšen bik spomladi, pospešuje kot gepard, zna peljati postrani kot rakovica in se oglaša kot razjarjeni nilski konj… Terja odločnega in veščega gospodarja, saj bo le tako nemudoma ubogal na ukaz in ostal zvest cesti. Pozor, kljub moči ni nadomestek za bernandinca. Ima nameščene (skoraj) nove gume. Kličite zgolj zreli vozniki z rednimi dohodki.”

Tako nekako bi se sam lotil besedila za mali oglas, če bi se slučajno naveličal aktualnega forda focusa RS in ga želel prodati. Pa verjetno ga ne bi nikoli. Ker se forda focusa RS človek zelo težko naveliča. In če trenutno zmanjka denarja za gume ali bencin, je RS tudi parkiran še vedno objekt, na katerem se oči lahko pasejo ure in ure. Ravno pravšnja mešanica civilnega focusa in divjega športnika, pri čemer je zdajšnji RS resda izgubil nekoliko tistega brutalnega nastopa predhodnika.

A še vedno ga zaznamuje tisti nabuhli nos in divji pogled z velikimi črnimi režami. Dirkaško črna platišča, spojler, ki skorajda lahko služi za samostojno streho v dežju, in dve cevi, bolj podobni ustju minometa kot izpuha.

Mine zna tale RS resnično metati na polno. In glasno. 2,3-litrski turboštirivaljnik pod pokrovom se oglasi rezko. Nato razmeroma mirno čaka na nadaljnja navodila, med mirnim sprehodom se ne napreza, tako da lahko sosedje mirno nadaljujejo z obdelovanjem vrtičkov ali branjem časopisa v senčki. Ko pa nastopi njegov trenutek, zajame sapo in nategne glasilke. Zapoka in zarohni. Takrat je bolje, da sosedov ni na prostem, če niso ravno okuženi z bencinom. Nato nažene vseh 350 "konjev" na tiste štiri koščke, velike nekaj kvadratnih centimetrov, kjer se Michelinove Pilot Sport gume stikajo z asfaltom. 

Madonca, tole je hitra zver!

Tudi brez vklopljenega launch controla je pospešek impresiven, navsezadnje govorimo o avtu, ki stane pod 40 tisočakov, pa za 100 km/h potrebuje le 4,7 sekunde. Štejte, če ne veste, kako hitro to mine. In primerjajte, kako hitri so stroji veliko bolj prominentnih in bistveno dražjih znamk. Naj namignem - hitreje za takšno ceno ne bo šlo!

Vešč voznik v tistih trenutkih neznansko uživa. Ni se mu potrebno ukvarjati s telesom, saj izvrstni Recarov sedež telo drži trdno usidranega. Ročica ročnega menjalnika športno tleska med prestavami. Sopotnik verjetno lovi sapo, morebitna sopotnica bi na tej točki gotovo že cvilila, a občutki zadovoljstva so podobni. Morajo biti, sicer “marš iz avta, nabavi si suva!”

Volan le malenkostno potrza, štirikolesni pogon ga ohranja zelo mirnega. Računalnik hipoma razporeja navor na tisto pnevmatiko, kjer pride najbolj prav. Nos avta se odzove na vsak trzljaj z volanom, ki ima enega najkrajših hodov med skrajnima legama v serijskem avtu. Vendar davek širših kolotekov plačamo na parkirišču, saj je je rajdni krog v RS-u občutno večji kot v focusu ST. 

Kaj imata skupaj RS in avanturistična turistična agencija?

Focus RS je avto, ki nudi podobno število aranžmajev za uživanje kot kakšna turistična agencija. Denimo ko pohodim plin in poslušam divji pretok zraka in mešanice skozi turbinski polnilnik do motorja. Pa ko pri doseženih 6.000 vrtljajih in več spet popustim pritisk in čakam na tiste glasne poke iz izpušnih cevi. Ko odvozim divji slalom in se čudim natančnosti volana in stabilnosti zadka. Ali ko močno pohodim zavoro in mi le varnosti pas preprečuje, da se ne zlepim z volanom. 

Ampak takšne aranžmaje imajo v ponudbi tudi drugi “hot-hatchi”, medtem ko ima RS v žepu še vozovnico za polni penzion v čisti Gymkhana-divjini, ustrezno prilagojen neprofesionalcem. Imenuje se “drift mode”. 

Nujna oprema za preživetje takšne avanture, ki jo je pomagal trasirati sam Ken Block, zahteva res veliko parkirišče brez vmesnih robnikov in zasajenih dreves. Sam sem najbolj ustrezno in najbolj varno mesto našel na poligonu varne vožnje Blagomix v Logatcu. Vsekakor dovolj stran od prometa. 

Dobro je tudi vnaprej odmisliti evre, ki bodo množično ostali na asfaltu v obliki zasmojene gume. Nato še pritisk na gumb za zagon (zakaj Fordovci gumbu niso privoščili kakšne bolj žive barve?), izbira programa “drift” in “gasa…”

Vožnja postrani s pridihom umetnega

V režimu “drift” focus RS večino moči prenaša na zadnji kolesni par. Ustrezni sunek z volanom in pritisk na plin postavita zadek bočno, nato vse opravi avto sam. Vse štiri gume se vrtijo na pol v prazno, voznik pa v dimu kavčuka dokaj enostavno kroži in se čudi svojim driftarskim sposobnostim.

Resnica je sicer majceno drugačna, saj elektronika ves čas skrbi, da ne bi stvar ušla predaleč. Občutek drsenja v kabini je dobro prisoten, vendar prenos moči med kolesi ne dovoljuje, da bi zadnji del avta dejansko lahko prehitel prednjega in bi ovinek prevozil z volanom, obrnjenim v čisto nasprotno lego. Ne, focus RS ne premore čistokrvnega zadnjega pogona, zna pa vseeno ustvarjati širok nasmeh.

Vzporedna primerjava z golfom R in meganom RS

Toliko o užitkih, s katerimi RS lahko v vsakem trenutku poskrbi za dobro voljo. Ampak kako vsakdanji avto je lahko RS? No, na vsak način bi sam imel za vožnjo med ponedeljkom in petkom še en avto v garaži. Bolj družinskega, bolj udobnega. RS je namreč presneto trd avto, ko se sooča s slovenskim asfaltom in ležečimi policisti. Že omenjena konkretna težava utegne biti velik rajdni krog, poleg tega ima znatno manjši prtljažnik (le 260 litrov!) od običajnega focusa, ki že tako ne slovi ravno kot prostornež. Ne, s focusom RS ne boste šli na družinski dopust, tudi taborjenje v dvoje bo predstavljalo kompromise.

Na tej točki je focus RS torej precej drugačen kot denimo VW golfa R, kateremu izvrstno uspeva združevati oba dela tedna - vsakdan delovnikov in uživaštvo vikendov. Focus RS znotraj tudi ni tako udoben, 4x4 golf R je v prednosti po ergonomiji, bolj dovršenem infotainmentu, končni obdelavi ...  

Po čem pa se focus RS razlikuje denimo od renault megana RS, ki je še en avtomobilski vrhunec izpod 40 tisoč evrov, a gnan le na prvi kolesni par? Oba RS-a sta izvrstna, a vsak na svojem področju. Megane RS je bolj specialist za dirkaške piste, medtem ko ima focus RS več reli genov. Megane zna v ovinek peljati tudi bolj na ostro, pri focusu pa me je nekajkrat presenetil razmeroma zgodnji poskus uhajanja nosu, kar pa lahko pripišem tudi slabši ohranjenosti gum na testnem avtu. 

Kralj je le eden

Pred nakupom takšnega avta je potrebno resno premisliti še en vidik - kupiti ga je lažje kot vzdrževati. Obraba gum bo pri 4x4 RS-u konkretna, vljudno izmenjevanje besed z osebjem na bencinskih črpalkah pa sila pogosto, skorajda vsakodnevno. A kdor si ga lahko privošči, bo vsako minuto vožnje posebej v fordu focusu RS zelo užival. Tako kot je to mogoče le pri hišnem ljubljenčku, ki se ga ni mogoče naveličati in ki sčasoma preraste v družinskega člana. Tudi, ko spi.

Podatki o vozilu - Ford focus RS

Motor: 2,3-litrski turbo štirivaljnik
Največja moč: 257 kW (350 KM)
Največji navor: 440 Nm (470 NM overboost) pri 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 268 km/h, 4,7 sek 0-100 km/h
Poraba: 10 l/100 km (zmerna vožnja)
Cena: od 39.990 evrov

Kaj me je navdušilo: videz, motor, 4x4 pogon, zvok

Kaj mu zlahka odpustim: velik rajdni krog, majhen prtljažnik

andrej.leban@zurnal24.si 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.