Avto
219 ogledov

Ford ranger si zlahka utira pot med pickupi

Ford ranger
1/27
Saša Despot
Ford ranger nima težav s pravcato pomladjo na področju pickupov. Po prenovi ostaja v marsičem še naprej kot merilo tekmecem, kaj je dober in opazen cestni stroj.

Ford ranger je zdaj že stari maček med pickupi, potem ko je lansko leto na trg prineslo kopico novih modelov - toyoto hilux, nissan navaro, fiata fullback, mitshubishija L200, prenovljenega VW amaroka … Ranger tretje generacije je hkrati velika uspešnica v Evropi, saj je najbolj prodajan pick-up na Stari celini, ki sicer do pred kratkim ob vsej poplavi suvov temu segmentu ni namenjala takšne pozornosti kot ostali svet. In da, ranger je v zadnjih letih z naskokom tudi najbolj prodajan pickup v Sloveniji.

Nekaj krogov po Sloveniji sem po prenovi odpeljal v najbolj prestižnem rangerju, to je izvedenki wildtrak s 3,2-litrskim vrstnim petvaljnikom in avtomatskim menjalnikom. Kaj zna petmetrska gmota 200 konjev za ceno malce bolje opremljene limuzine D segmenta ali kompaktnega suva? Da, vedno znova me preseneča, da je mogoče v dvignjeni svet pickupa vstopiti po zelo solidni ceni in da ti avti niso namenjeni le za avstralske savane.

Zunanja prenova je rangerja poenotila z zadnjo evolucijo Fordovega dizajna, ki jo pri znamki najbolj robustno zagovarjata oba suva - edge in kuga. Nos je postal nekoliko bolj zašiljen, prednja svetila ozko vodoravna, zadnja se zajedajo v keson. Ranger za evropske razmere, kjer ne poznamo modela F-150, deluje zelo mišičasto, impozantno, saj istočasno z vzponom v kabino in pogledom skozi vetrobran na dolg in visok motorni pokrov močno poskoči raven testosterona v telesu. Wildtrak oprema še dodatno dvigne utrip z barvo, pragovi in športno oblikovanim lokom z integrirano osvetljavo.

Znotraj dobro, ne pa odlično

Znotraj je največja opazna novost predrugačen osrednji del z infotainment sistemom in (v primeru wildtraka) s syncom druge generacije, kot ga srečujemo pri modernih mondeotih ali focusih. Sistem deluje znano in z vsemi omejitvami hkrati - zaslon še zdaleč ni tako odziven, kot sem navajen pri modernih pametih telefonih in nekaterih drugih znamkah, nekatere funkcije na zaslonu pa so prav neprijazno majhne, ko je potrebno med vožnjo s prsti zadeti “v tarčo”. Ranger sicer ohranja dvojno možnost upravljanja s številnimi funkcijami tudi prek fizičnih gumbov.

Ford ranger | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Volan je po novem lahko ogrevan, razočaralo me je notranje prezračevanje, ki deluje zelo nekonsistentno, saj je imel avto v zimskem mrazu težavo z vzdrževanjem nastavljene notranje temperature. Kakovost izdelave prav tako daje mestoma vedeti, da rangerja za Evropo sestavljajo na drugem kontinentu - v Južnoafriški republiki.

Na področju urejenosti kabine in občutka kakovosti ga je posodobljeni amarok pustil za seboj, čeprav ranger v primerjavi z drugimi nikakor ni slab in dobro skriva trdo plastiko. 

V rangerju je zelo pohvalen občutek za uravnoteženim volanom, saj na brezpotju omogoča enostavno vrtenje, na avtocesti pa prav tako nudi dovolj trdote v rokah. Če pri katerem avtu, potem je pri pickupu zelo koristen pripomoček vzvratna kamera, saj so zgolj senzorji premalo za samozavestno parkiranje na ozkih slovenskih parkiriščih. Pri opremi wildtrak je serijska, kar pa ne velja za kakšna bolj moderna svetila. Prednji halogenski žarometi so me pri rangerju resnično razočarali, tako slabo ponoči že dolgo nisem videl ceste pred seboj. Ford zna veliko bolje, a pri rangerju tega na seznamu doplačil ne ponudi.

Najmočnejši motor ne pušča hladnega

Zvoka petvaljnika se človek hitro naleze, pa čeprav bi kdo rekel, da je celo preveč glasen. Z njim je ranger edini med kolegi, ki se lahko kosa z amarokovim V6 pogonom. 3,2 litra prostornine pridejo pri rangerju do izraza tako po moči kot navoru, vseeno pa ga nekoliko omeji kombinacija z avtomatskim menjalnikom s klasičnim pretvornikom navora.

Pospeševanje je sprva sicer silovito, a se nato “konji” nekako porazgubijo, prav tako petvaljnik presenetljivo ne mara nizkih vrtljajev. Vzdrževanje avtocestne hitrosti je enostavno in udobno, ranger je namreč lahko opremljen z radarskim tempomatom! V ovinkih pa zelo koristi sposoben sistem nadzora nad zdrsom zadnjih koles. Tudi ob namernem pretiravanju zadek avta le malenkostno zapleše, nato pa ga elektronika takoj umiri.

Ford ranger | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Rangerju so po zagotovilih Forda ob prenovi sicer nekoliko izboljšali podvozje, ki pa zadaj ostaja z zasnovo listnatih vzmeti. S tem je ranger obsojen na tovonjakarski sindrom tresenja, ki ga umiri šele polno obložen keson. Če se ne bi vozil naokoli vsak dan s paleto naloženih zidakov, bi si na želel sodobnejšega podvozja, kot ga ima nissan navara. Pri porabi od petih valjev nisem pričakoval čudežev, vseeno pa se pod deset litrov ne spusti, kar ni zanemarljiv strošek obratovanja.

Lahko je nadomestek za traktor, a ne vedno

Avtomatski menjalnik ni koristen le na asfaltu, temveč tudi med terensko vožnjo, saj bistveni sestavni deli pogona zaradi tega manj trpijo. Za brezpotja je wildtrak dobro oborožen. Prek vrtljivega gumba se priklopi prednji pogon, ki pa je tako kot pri ostalih pickupih koristen le pri nižjih hitrostih, saj uporabljen fiksni tip povezave med osemi pomeni, da v ovinku avto vleče naravnost. Nato je tu še možnost reduktorja, s katerim je plezanje in plazenje skozi prepreke enostavno. Ko postane položaj že res skoraj brezizhoden, stopi v obrambo še (doplačljiva) zapora zadnjega diferenciala. Če vse to ne pomaga … no, potem pokličite na pomoč najmanj traktor.

So pa omejitve za rangerja na terenu lahko njegova dolga medosna razdalja, masa in razmeroma široke pnevmatike.

Ford ranger | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Ford ranger | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Cena za rangerja z dvojno kabino se z vključenim DDV in 118 kilovatnim motorjem začne pri 24.350 evrih. Torej nekako na ravni dvokolesno gnanega VW golfa 2.0 TDI s 110 kW in avtomatskim menjalnikom. Precej solidnejša oprema XLT je sicer dražja za skoraj štiri tisočake, medtem ko pri 32.290 evrih nastopi čas za opremo limited in petvaljnega dizla. Testni wildtrak brez dodatne opreme je po ceniku ocenjen na 35.800 evrov, oziroma približno na ravni oskubljenega passata s 140 kW in 4x4 pogonom. V enemu izmed njih precej bolj izstopaš.

Podatki o vozilu (ford ranger wildtrak avtomatik)

Motor: 3.196 ccm, petvaljni dizel
Moč in navor: 147 kW (200 KM), 470 Nm
Zmogljivosti: 175 km/h, 10,4 sekunde
Poraba: 10,2 l/100 km, 229 g Co/km
Cena: 35.800 evrov

Komentarjev 2
  • tudbognasvečnereši 22:30 17.januar 2017.

    Če se hočeš danes v SLO pokazati, moraš imeti vsaj SUV terenca, drugo leto bo pa to že premalo, in si bo treba nabaviti PICKUPA, pa četudi za burek nimaš.

  • k0libri 10:30 17.januar 2017.

    Za naše ceste odličen. Malo visoka poraba, verjetno drage gume, pri nas bi ga potem z letnimi sedaj srečal v kakšnem jarku.