Nekatere izpeljanke in opremski dodatki bodo sicer prihajali postopoma, cene econetic različic od tistih manj ekoloških pa se razlikujejo le za par evrskih stotakov.
Tehnologija econetic sicer ni novost na trgu, saj se podobnih prijemov poslužuje že kar nekaj proizvajalcev, očitno pa se bo trend zniževanja porabe in emisij na takšen način v prihodnosti še nadaljeval. Izboljšave obsegajo aerodinamične izboljšave karoserije za nižji zračni upor, pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, izboljšave pri pogonskih sklopih in menjalniku, sistem regenerativnega polnjenja, programsko opremo Eco Drive ter sistem start&stop, vendar zadnje nerazumljivo le pri modelu focus in še to proti doplačilu.
Prvi econetic na trgu je mondeo
Prvi iz družine econetic je na slovenske ceste zapeljal mondeo, za osnovo pa služi mondeo s paketom opreme trend. Pod motornim pokrovom se tako vrti 1,8-litrski TDCi agregat z največjo močjo 92 kW, nekoliko kasneje pride še 2,0-litrski z 85 kilovati. Na zunaj ga je mogoče prepoznati po napisu na zadku, posebno oblikovanem odbijaču, nekoliko nižjem podvozju, spojlerju na zadku in posebnih platiščih, ki zmanjšujejo vrtinčenje zraka, in seveda pnevmatikah z nizkim kotalnim uporom. Posebej za ta model so z BP razvili tudi posebno nizkoviskozno olje, prilagodili prestavna razmerja, dodali pa tudi še uporabniški vmesnik za varčnejšo vožnjo.
1,8-litrski mondeo econetic se na 100 kilometrov poti zadovolji z 5,3 oziroma 5,4 litra plinskega olja, v ozračje pa izpusti 139 oziroma 142 gramov škodljivega CO2. Poraba dvolitrskega agregata bo še deciliter nižja od te, imel pa bo enak izpust, in sicer 139 gramov C02. Cene se gibljejo od 23.210 za štiri-, preko 23.800 za petvratno ter končajo pri 25.020 evrov za karavansko različico. S tem je cenovno povsem izenačen z enako motoriziranim s paketom trend.
Focus tudi že na cenikih, start&stop marca
Pri focusu oprema Econetic vključuje znižano vzmetenje, regenerativni zavorni sistem, pnevmatike z nizkim kotalnim uporom na 15-palčnih jeklenih platiščih, uporabniški vmesnik za varčno vožnjo, od marca pa si bo mogoče omisliti tudi takšnega s sistemom start&stop.
Focusu so namenili dve različici 1,6-litrskega TDCi motorja s filtrom trdih delcev. Šibkejša različica razvije 66, močnejša pa 80 kilovatov. Poraba pri obeh različicah znaša 4,3 litra plinskega olja in 104 grame CO2 na kilometer poti, pri zmogljivejši s start&stop sistemom se emisije celo spustijo pod magično raven 100 gramov in ustavijo pri znamki 99 gramov CO2. Focus econetic bo le malenkost dražji od običajnega modela. Zanj bo treba odšteti 340 evrov več kot za različico Ebony.
Marca v salone še fiesta
Tudi v fiesti bo za pogon skrbel 1,6-litrski TDCI z vgrajenim filtrom trdih delcev, ki v tej različici razvije 66 kilovatov. Za osnovo služi opremski paket trend, kateremu je po založenosti z opremo tudi najbolj podobna. Odlikujejo jo posebna kalibracija pogonskega sklopa, uporabniški vmesnik za varčnejšo vožnjo in znižano vzmetenje. Naštete izboljšave omogočajo nižjo porabo goriva, ki znaša le 3,7 litra plinskega olja, ter emisije CO2, ki znašajo le 98 gramov na kilometer poti. Zelena fiesta se od "klasične“ različice cenovno ne bo bistveno razlikovala, koliko natančno, za zdaj še ni znano, naj pa bi se razlika gibala med sto in dvesto evri.