Avto
25 ogledov

Francoski šarm in japonska tehnologija

Citroën C4 Aircross
1/21
Gregor Prebil
Čeprav gre za mehanični klon mitsubishijevemu mestnemu križancu ASX pa so Francozi SUV modelu C4 Aircross privoščili tisto, kar najbolje znajo - lepotni tretma.

Citroën C4 Aircross je nadaljevanje sodelovanja koncerna PSA z japonskim Mitsubishijem.
Elegantna oblika 4,34 metra dolgega vozila z atraktivnimi in modernimi svetili in skladnimi zaobljenimi linijami, ki spominjajo na gosposki DS5 ter obilico kroma ne daje na znanje, da je soroden japonskemu modelu ASX.  Oblikovalci si za to zaslužijo visoko oceno in so/bodo zaslužni, da bo na cestah več aircrosserjev, kot bi jih bilo sicer.

Zgodba se znotraj ne ponovi

Citroën C4 Aircross | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Zgodba znotraj je drugačna. Tu francoz ne kaže čustev, pač pa je pod kožo v veliki meri mitsubishi ASX, ki učinkovitost postavlja pred izgled. Pri Citroënu bi mu lahko vdahnili vsaj malo elegance modela DS5, tako pa je kljub osrednjemu zaslonu na dotik, ki je enak kot v bratskem japoncu, prevladuje veliko praznine, za nameček je neprivlačna tudi pokončno postavljena ročica petstopenjskega ročnega menjalnika, kot tudi stikala za klimatsko napravo. Pohvalno razkošnejši je le multifunkcijski volanski obroč opremljen s stikali, za nameček je nastavljiv tako po globini, kot višini, zato se težav s pravilnim položajem za njim ne sme biti. Zaradi visokega sedenja in velikih vzvratnih ogledal je dobra tudi preglednost v vse smeri.

Nadpovprečen prtljažnik

Čeprav gre za mali SUV je prostornost eden od močnejših atributov C4 aircrossa, pri čemer gre zahvala skoraj 2,7-metrski medosni razdalji. Sedeža sta bila spredaj ogrevana, a tega niti nismo potrebovali, bolj nas zadovoljilo udobje na daljših relacijah, tudi zadaj, le v ovinkih nudita premalo oprijema. Zmotila nas je svetleča črna platika, ki je magnet za nabiranje prahu, zato mora biti krpa za tiste, ki jih to moti, stalno pri roki.


Testnik je prmeogel najvišji cenovni opremski paket exclusive, ki prinaša iz drugih Mitsubishijev prepoznavni zvočni sistem Rockford Fosgat, modno nujen je sistem za prostoročni dostop in zagon motorja, z robniki v mestih se spopada z 18-palčnimi kolesi, za pasivno varnost med drugim skrbi serijskih sedem zračnih blazin, predvsem pozimi bodo manj vešči vozniki znali ceniti standardni pomoč za speljevanje v klanec. V dneh, ko se pogosteje vozimo ponoči, kot podnevi pa smo bili med testom hvaležni tudi ksenonskim žarometom. S tem so zadoščene več kot osnoven potrebe povprečnega uporabnika, ki bo znal še najbolj ceniti prtljažnik, ki omogoča za zglednih 442 litrov prostora (brez rezervnega kolesa), kar je 80 litrov več kot konkurenčna opel mokka in 25 litrov več kot škoda yeti, po tej plati zaostane tudi nissan quasquai.


Prožen agregat in le pet prestav

Citroën C4 Aircross | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Testni C4 aircross je pod motornim pokrovom skrival osnovni bencinski atmosferski motor s prosotrnino 1,6-litra s podpisom Mitsubishija. To lahko le pozdravljamo, saj 86 kilovatov (115 KM) tudi brez pomoči turbine omogoča dobre vozne lastnosti. S 1.300 kilogrami se spopada učinkovito. Kljub temu, da pospeški niso pretresljivi, pa omogoča odlično zmes med dinamiko in ekonomičnostjo, saj porabo zlahka krotimo okoli meje sedmih litrov. Čeprav Citroën ponuja tudi vsekolesni pogon, pa gledano z racionalnega vidika povsem zadostuje pogon na prednji par koles, s katerim je bil opremljen testnik. Zaradi velikih koles samozavestno zapeljemo na makadam. Petstopenjski ročni menjalnik (šeststopenjski je tako kot štirikolesni pogon rezerviran za dizla) na avtocestah prinaša več hrupa, v mestih pa je z natančnimi hodi povsem prijeten.

Barantajte za ceno

Citroën C4 Aircross | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V mestih se izkaže z okretnostjo, k varčevanju pomaga nevtralni sistem start/stop, dovolj suveren je tudi na avtocesti in v ovinkih, kjer se ne nagiba, kot je to značilnost mehkih francoskih vozil, pač pa tudi pri ostrejši vožnji dobro drži smer.
Brez popustov boste za tako bogato založeni SUV z osnovnim bencinskim motorjem in pogonom na prednji par koles odšteli nič kaj poceni 28.520 evrov. Za primerjavo, dizelsko opel mokko  s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom dobite po ceniku že za 24.800 evrov, kar z vašim barantanjem za ugodnejšo ceno prav gotovo citroënovi trgovci ne bodo spregledali.

Podatki o vozilu: Citroën C4 Aircross 1.6i (exclusive)
Motor: štirivaljni, bencinski
Prostornina: 1.590 cm
Najvišja moč: 86 kW (117 KM) pri 6.000 vrtljajih
Navor: 154 Nm pri 4.000 vrtljaji na minuto
Poraba na testu: 7,0 litra/100 km (mešani cikel), izpust 135 g CO2/km
Zmogljivosti: 184 km/h, 11,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.341 x 1.799 x 1.625; medosna razdalja: 2.670
Prtljažnik (v litrih): 442
Cena (v evrih): 21.300 (osnovni)/28.500 (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.