Avto
8 ogledov

Golf vrgel rokavico tudi premium konkurentom

Volkswagen golf
1/16
Gregor Prebil
Prvi vtisi. Preizkusili smo novo, že sedmo generacijo golfa. Najbolje prodajani model v Evropi, pri nas pa jih po cesti vozi skoraj 60.000, je tehnično in vozno najbolj izpopolnjen model do zdaj, a po drugi strani oblikovno skoraj nespremenjen.

Golf v sedmo ponuja tehnološko revolucijo, ne pa tudi oblikovne. V Wolfsburgu pravijo, da morajo ljudje golfa spoznati na prvi pogled z razdalje 200 metrov, saj izžareva brezčasno obliko, s tem pa ohranja tudi svojo vrednost.

Ostre linije poudarjajo dinamično držo

Volkswagen golf | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Tehničnoproduktni vodja Albert Meltzow nam je pojasnil, da so se posvetili prav vsakemu detajlu. Celotna postava je zahvaljujoč novi prilagodljivi platformi MQB, na kateri med drugim izdelujejo tudi audi A3, sorodnega seat leona, v prihodnje pa tudi volkswagen passata, nižja za 28 milimetrov, a hkrati 56 milimetrov daljša in 13 milimetrov širša. Kljub temu je novinec v primerjavi s predhodnikom lažji kar za 100 kilogramov, prtljažnik pa je s 380 litri uporaben bolj kot kdajkoli do zdaj. Linije žarometov in elementov zunanjosti so tako bolj zašiljene, sedmi golf pa z njimi izžareva dinamičen, športen videz, oblika pa veliko prispeva k nižji porabi (23 odstotkov v primerjavi s šesto generacijo) in emisijam (14-odstotni padec).


Rob na vratih je zdaj bolj oster, aerodinamika zato boljša, avtomobil pa je na prvi pogled videti bolj prisesan k tlom. Veliko elementov, kot so žarometi in pozicija zdaj že legendarnega zašiljenega C-stebrička, spominja na predhodne generacije, so se pa do potankosti prečistile linije. Nekateri elementi, kot je logotip na vratih prtljažnika, pa več funkcij, kot je odpiranje zadnjih vrat, za logotipom pa se skriva tudi kamera za pomoč pri parkiranju. Oblikovalci so med drugim nivo vrat prtljažnika nekoliko privzdignili, s tem pa v primeru trka drugega vozila zadaj poškodbe usmerili zgolj na zadnji odbijač, s tem pa znižali tudi stroške popravila.

Konzola spet obrnjena proti vozniku

Volkswagen golf | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Prostornejša notranjost izžareva tradicionalnost. Gre za tipičnega golfa, kjer je, kljub temu da je pridobil številne nove elemente, vse na svojem mestu. Novi materiali ponujajo še boljši občutek pod prsti. Konzola je po četrti generaciji spet usmerjena k vozniku, a bo z novim večfunkcijskim zaslonom na dotik upravljal tudi sopotnik. Zaslon na dotik je v manjši izvedenki (5 palcev) na voljo serijsko, z njim pa upravljamo podobno kot s pametnimi telefoni. Z dotikom in potegom prsta lahko listamo med radijskimi postajami ali večamo in manjšamo pogled na karto, ki nam jo prikazuje navigacija.

Sladki bonbončki

Neposredne tekmece je golf ujel in prehitel z naprednimi varnostnimi pomagali. Radarski tempomat, vreden dodatnih 300 evrov, v primeru gneče na cesti sam ustavi vozilo in nato tudi sam spelje. Nov je sistem za opozarjanje pred nenapovedano menjavo pasov ali vozila v mrtvem kotu. Novost je sistem, ki zaznava nevarnost trčenja, pri čemer avtomobil zategne varnostne pasove in zapre stekla na vratih. Če senzorji zaznajo, da je avtomobil trčil, serijski multi-collision braking system poskrbi, da avtomobil takoj nato zavre in se varno ustavi. V različici 2,0 zdaj ni le samodejnega parkiranja bočno, ampak sam zapelje tudi v parkirna mesta pod pravim kotom.

Pomemben kamenčeh v tehničnem mozaiku je sistem DCC, ki omogoča prilagajanje delovanja vzmetenja, volanskega obroča in pogonskih agregatov različnim režimom vožnje. Voznik lahko s pritiskom na stikalo ob prestavni ročici izbira med režimi sport, eco, normal, individual in comfort. Prvi vtisi so dobri, čeprav smo mnenja, da se bo povprečen voznik v vsakodnevni vožnji posluževal največ treh režimov. Vse različice bodo serijsko opremljene z elektronsko zaporo diferenciala, kar obljublja bolj suveren občutek med ovinki.

Bencinar dober konkurent dizlom

Volkswagen golf | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Preizkusili smo dva nova pogonska agregata. 1,4-litrski bencinski turbo bo pri nas na voljo s sitemom ACT, ki v primeru, ko vozilo vozi konstantno brez pospeševanj, izklopi dva valja, pri tem pa v povprečju privarčuje pol litra goriva. Izklapljanje lahko voznik spremlja na merilniku pred seboj. Ob preizkusu 103 kilovate moči in izklapljanje valjev bolje izkoristi sedemstopenjski DSG kot ročni šeststopenjski menjalnik, saj je vožnja z njim bolj mirna. Poraba se je na vijugasti, pogosto vzpenjajoči cesti vrtela nekaj nad šestimi litri. Prav zaradi tega bo Volkswagnu prav z njegovo pomočjo uspelo znižati velik delež prodanih TDI-agregatov.

Na dizelski strani smo preizkusili novi dvolitrski TDI s 110 kilovati moči in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Prepriča z zveznim pospeševanjem in nizko porabo, ki smo jo ob umirjeni vožnji po podeželski cesti zlahka spustili pod mejo petih litrov.

Dobra alternativa premium modelom

Na žalost smo preizkusili le najbolj izpopolnjene različice novih motorjev in opreme, ne pa tudi modela, ki bo pri nas na voljo za začetnih 15.142 evrov. Kljub vsemu tako dobrega golfa do zdaj še nismo vozili. S svojimi novimi bonbončki je spet vrgel rokavico focusu, meganu, astri in drugim konkurentom razreda C, s premium vsebinami pa pod vprašaj postavlja tudi smiselnost nakupa veliko dražjega audija A3, s katerim si deli novo modularno platformo.


Komentarjev 1
  • bober123 20:03 15.oktober 2012.

    Vaš komentar smo izbrisali, ker ni bil v skladu s Kodeksom komentiranja. Uredništvo zurnal24.si