Avto
52 ogledov

Hibridi morajo postati edini način prevoza

Toyota auris Andrej Leban
Toyota je s predstavitvijo nove generacije aurisa in njegovo hibridno različico predstavila ambiciozen načrt, da bo vsak tretji prodani auris hibrid.

Pogovarjali smo se z generalnim direktorjem Toyotinega centra za raziskave in razvoj v Bruslju Wimom Iterbakejem.


Katere so tiste lastnosti avtomobila, ki naj bi k znamki pripeljala nove kupce?
Največ poudarka prav gotovo dajemo hibridni tehnologiji, ki je še vedno unikum v razredu. Zelo podrobno smo preučili razmere na trgu in menimo, da je ta tehnologija v Evropi zelo resna cenovna alternativa dizlom drugih znamk. Hkrati je ta tehnologija družbeno najbolj odgovorna in jo podpirajo tudi tisti, ki sicer avtomobilov ne vozijo.

Kaj pa druge lastnosti, ki izstopajo?

Wim Iterbake | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Menim, da je zelo močan adut tudi stopnja opreme, ki jo ponujamo od osnovnih različic dalje, avtomobil je precej bolj po volji Evropejcem sedenja, videza in razmerja med udobjem ter vozno dinamiko, imamo pa tudi nekaj naprednih tehnologij, denimo asistenta za samodejno parkiranje. Gotovo je precej drugačen od dosedanjega aurisa.

Kako to, da niste ponudili tudi sistema za avtomatsko zaviranje v sili, ki je v razredu že prisoten pri golfu in focusu, zaradi aktivne varnosti pa ga zelo promovira tudi organizacija Euro NCAP?
Auris je glede pasivne varnosti na vsak način varen avtomobil in dosega pet zvezdic na testih organizacije tudi brez teh pomagal. Ostale znamke morda malce kompenzirajo s temi tehnologijami slabši rezultat pri pasivni varnosti. Gotovo pa gre za zelo pomemben sistem in se mu bomo v prihodnosti posvetili. Res je tudi, da so ostale znamke pri promociji ostalih asistenčnih sistemov bolj agresivne in so v prednosti, a to hkrati je potrebno vedeti, da potegne s seboj tudi stroške za kupce. Trenutno je na področju varnosti v realnih situacijah sicer največ poudarka na bočnim trkom in trki s pešci. Tukaj je auris zelo močan.

Komu je auris bolj pisan na kožo, moškim ali ženskam?
Naše ciljni skupini nista toliko spola kot pa sta segmenta kupcev mladih družin na eni in tako imenovanih "empty-nesters" po 56 letu starosti na drugi strani. Zlasti slednje je v starajoči Evropi zelo pomemben segment. Mislim pa, da avto ni tipično moški ali ženski, moral bi ugajati obojim, tako glede videza kot po vožnji.

Ampak vseeno ste pri aurisu precej znižali sedišče. Se ne bojite, da boste izgubili nekatere starejše stranke?
Niti ne, danes je ponudba različnih podsegmentov znotraj razredov zelo pestra, tistim, ki jim je višje sedenje najpomembnejše, imajo precej izbire denimo pri manjših suvih. Auris pa je tipičen predstavnik C-segmenta in zato mora ohraniti temeljne karakteristike. Pri prejšnjem aurisu je bilo veliko kritik prav na račun visokega sedenja, kar smo upoštevali.

Auris je cenovno zelo agresivno cenovno pozicioniran, kako vam je to uspelo?
Poleg čustvenih zelo poudarjamo tudi racionalne lastnosti avtomobila. Ob pregledu trga moramo upoštevati razmere, ne pa si zatiskati oči. Naš novi moto je, da moramo kupcu pričarati nasmeh na usta, tudi glede stroškov, kar pa pomeni tudi racionalizacijo stroškov proizvodnje, a ne na račun kakovosti.

Kako nameravate uresničiti cilj, da bi bila kar tretjina vseh prodanih aurisov v Evropi hibridnih?
To je zelo odvisno od posameznih trgov in njihovih značilnosti. A na Nizozemskem je zaradi obdavčitev bolj "umazanih" pogonov denimo kar 85 odstotkov novih avtomobilov hibridnih! To je seveda zelo povezano z različnimi iniciativami države ali regije, kot je denimo neobdavčeni vstop hibridnih vozil v središče Londona. Pomemben dejavnik v prihodnje pa bo tudi kritična masa zadovoljnih strank, ki ne bodo pomislile več na kaj drugega kot hibridno vozilo, potem ko se bodo enkrat navezale na ta način vožnje. Zato smo prepričani,da so naša predvidevanja pravilna. Treba je tudi vedeti, da je razlika v ceni bencina in dizla vse manjša, poraba hibridov pa je vsaj izenačena, zato dizel izgublja vse prednosti iz preteklosti.

Kako ste prišli do prihranka v gorivu v primerjavi z dizli v višini 1.500 evrov?
To je bilo dokaj enostavno, vemo, kakšna je poraba pri primerljivih dizlih konkurentov in če upoštevamo stroške za gorivo v treh letih, dobimo matematično razliko 1.500 evrov v korist hibrida. Tukaj pa so še nižji stroški vzdrževanja in manjša obraba, kar pomeni skupni prihranek tudi do 2.500 evrov v treh letih.

Kako to, boste prvič ponudili tudi karavanskega aurisa?
Zaradi zahtev evropskega trga, kjer je karavan zelo priljubljen tip avtomobila. Iz istega razloga smo tudi ukinili trivratnega aurisa, ki je imel zanemarljiv prodajni delež.

Pri GT 86 ste si pri Toyoti dali duška in nakazali, da se vračate k bolj športnim avtomobilom. Lahko torej pričakujemo tudi športno "gti" različico aurisa?
Na žalost vam o prihodnjih načrtih ne morem izdati ničesar, gotovo pa bomo sledili cilju, da bodo naši avtomobili precej bolj kot doslej narejeni za užitek na cesti, ne glede na vgrajen motor in tip.

Kaj pa zmanjševanje prostornine bencinskih motorjev?
Tudi o tem ne smem govoriti, gotovo pa so mali bencinski motorji zelo zanimivi zaradi dinamičnosti in manjše porabe. Gotovo pa se bomo odzivali na potrebe trga.

Komentarjev 2
  • Bizgec 17:17 09.december 2012.

    Tocno tako. Ce ze morajo hibridi postati edini nacin prevoza, se morajo najprej poceniti. Mocno.

  • mph 15:02 09.december 2012.

    Sploh ni problema, samo bo potrebno počakat, da se povprečna plača dvigne na 1500-2000€ mesečno.