"Honda želi postati vodilni proizvajalec hibridov na svetu, za razliko od tekmecev hoče hibridno tehnologijo približati množici, in sicer s cenovno dostopnimi modeli za zelo različne uporabnike," pravi Zoran Polič, direktor AC-Mobila.
Kaj so hibridi? |
|
Hibridna tehnologija je bila prvič predstavljena leta 1999 s prvo hondo insight. Hibridi predstavljajo kombinacijo dveh različnih pogonov (na primer bencinskega in električnega) za dosego nižjih škodljivih izpustov in porabe. |
Jazz tudi kot hibrid
Prvi model, ki bo prišel v serijsko proizvodnjo, bo hibridna različica pravkar predstavljenega jazza. Ta bo v kombinaciji električnega in 1,3-litrskega bencinskega motorja v ozračje na prevožen kilometer izpustil manj kot sto gramov plina CO 2 in v povprečju porabil približno tri litre goriva. Temu modelu bo sledil insight, 4,4 metra dolga limuzina, ki bo namenjena mladim družinam. Motorizacijo bodo zaupali kombinaciji 1,5-litrskega bencinskega in električnega motorja, ki bosta skupaj proizvedla okoli 115 KM. Insight bo opremljen z najnovejšo hibridno tehnologijo, izhajal pa bo iz aktualnega civic hybrida; tudi ta bo pozneje prišel na trg, in to prenovljen in izboljšan. Uspelo nam je izvedeti tudi približno ceno za insight, ki naj ne bi presegala 18 tisoč evrov.
|
|
|
Honda Insight © Honda |
|
Toyota se osredotoča na izdelavo hibridnih vozil višjega cenovnega razreda. Pri Hondi želimo s štirimi novimi modeli hibridno tehnologijo približati množici. Zoran Polič, direktor AC-mobil |
|
Zadnji bo prišel na trg še športni kupe, ki bo sprva na voljo izključno kot hibrid z osnovno ceno okoli 20 tisoč evrov. Model naj bi nadomestil priljubljeni model CR-X iz sredine devetdesetih let.
Mednarodna predstavitev: Honda Jazz
Jazz ali fit, kakor se imenuje na Japonskem, je za Hondo zelo pomemben model, ki je v dveh generacijah na trgu že od daljnega leta 1981.
Jazz tretje generacije je zrasel v vse smeri, tako da zdaj v dolžino meri 390, v širino pa slabih 170 centimetrov. Ob dva in pol metra dolgi medosni razdalji to pomeni več prostora za potnike, predvsem v višini ramen, zaradi enoprostorske zasnove pa z višino tako ali tako že prej ni bilo večjih težav. Prtljažnik je prav tako pridobil nekaj prostornine in v dveh ravneh ponuja nadpovprečnih 399 litrov prostora.
|
|
|
Honda FCX Clarity © Honda |
Motorno paleto za zdaj sestavljata dva bencinska motorja, in sicer 1,2- in 1,4-litrski (tega bodo vgrajevali tudi v hibridni model), ki zmoreta 66 oziroma 73 kW. Menjalnika sta tudi dva – petstopenjski ročni in šeststopenjski robotiziran, opremski paketi pa trije – trend, comfort in executive. Že osnovni model ima šest zračnih vreč, sistema ABS in ESP, avtomatsko klimatsko napravo in radio s CD- in MP3-predvajalnikom. To je tudi razlog za nekoliko višjo osnovno ceno, ki se bo od novembra, ko avto pride k nam, gibala od 13 tisoč evrov dalje.