Avto
9 ogledov

Hitra igrača za 55 tisočakov

BMW Z4
1/20
Anže Petkovšek
Roadster. Dvosed hitre užitke z vetrom v laseh ponuja tudi s štirivaljnikom, a za visoko ceno.

BMW. Prenovljena druga generacija roadsterja Z4 s trdo električno pomično streho ima minimalne oblikovne spremembe (nova oblika svetil, šminkerske stranske zračne reže) , ki ga na cesti naredijo nekoliko opaznejšega, a jih glede na že tako privlačen videz niti ni potreboval.

Parkiranje brez pomoči

Čeprav je imel testnik za sedem tisočakov dodatkov – med drugim 621 evrov vredno samodejno klimo, tempomat stane 363 evrov, navigacijski sistem pa 2.783 evrov –, ni imel senzorjev za pomoč pri parkiranju, niti opreme M Sport, ki stane še 4.300 evrov, še atraktivnejši pa bi bili s palec večjimi 19-palčnimi platišči.


Štirje valji dovolj

BMW Z4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Motor zaženemo s pritiskom na gumb, enako moramo storiti, da zložimo streho; da se pospravi v prtljažnik, traja 19 sekund, pri tem pa moramo vseskozi držati stikalo. Nezapleten mehanizem deluje hitro, streho lahko zložimo med vožnjo do hitrosti 40 kilometrov na uro (km/h), kar ni rekordno. Kadar je spuščena, je prtljažnik neuporaben – večjo torbo boste morali položiti na sovoznikov sedež –, kadar je nad glavo, pa je dovolj velik tudi za prevoz srednje velikega kovčka. Zmoti tudi to, da je treba ob pospravljanju strehe v prtljažniku vedno namestiti zaporo.

Preizkusili smo najzmogljivejšega od treh štirivaljnih bencinskih agregatov – sDrive 28i z znano tehnologijo prisilnega polnjenja Twin Power Turbo. Ob 174 kilovatih moči v kombinaciji z nizkim športnim sedenjem prepriča z držo na cesti, pospeški brez turboluknje in globokim zvokom. Avto je ob neposrednem in mesnatem volanu, nezaznavnem nagibanju karoserije in elektroniki, ki vozniku takoj ne prekine užitka drsenja čez zavoje, igračka, a pred dokončnim zdrsom sistemi pravočasno posežejo v vožnjo.

Samodejni menjalnik ne bi bil dolgočasen

BMW Z4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Ročni šeststopenjski menjalnik je sicer za voznika bolj zanimiv, a bi ga zamenjali z 2.500 evrov dražjim športnim samodejnim menjalnikom; samodejni z dvojno sklopko je rezerviran za šestvaljnik. Podvozje lahko nastavimo na tri načine. V komfortnem vam prav udobno ne bo nikoli, v načinu sport je podvozje še trše, skozi ovinke pa gre kot po tirnicah. Sport+ , pri katerem lahko ob izklopljenih elektronskih pomagalih občutite pristne dirkaške užitke, je zaradi varnosti primeren za dirkalne steze. Tistim, ki jim to ni dovolj, pa je na voljo šestvaljni sDrive 35is z 250 kilovati moči in pospeškom do stotice v 4,8 sekunde.

Bavarec ni požrešen. Za povprečje dobrih osmih litrov ni treba voziti rezervirano, tudi če boste športni, pa bo desetica dosegljiva, ob varčni vožnji pa boste ujeli celo sedmico.

Podatki o vozilu: (BMW Z4 sDrive 28i)
Motor: 1.997 cm3, turbobencinski, 245 KM, 180 kW
Navor: 350 Nm med 1.250 in 4.800 vrtljaji/minuto
Poraba na testu: 8,5 litra/100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 250 km/h, 5,7 s od 0 do 100 km/h
Cena: 48.190/55.771 evrov

+ Motor, strešni mehanizem, vozne lastnosti, oblika, poraba, podvozje.

- Majhen prtljažnik, zapora v prtljažniku, cena.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.