Avto
13723 ogledov

Eden najboljših vozniških avtomobilov v tem cenovnem razredu

Honda Civic
1/40
Saša Despot Honda Civic
Vas morda še ni pritegnil trenutni trend športnih terencev in bi radi imeli klasično zasnovani avtomobil. Morda je za vas zanimiva honda civic? To je avtomobil z enim od najboljših razmerij med ceno in vozno izkušnjo.

Avtomobilsko pokrajino so danes že v največji meri osvojili športni terenci različnih velikosti in sposobnosti, iz nje pa je na žalost izginilo precej nekdanjih avtomobilskih segmentov. Med njimi so tudi klasične kombilimuzine spodnjega srednjega razreda. A ostajajo častne izjeme in ena izmed njih je honda civic.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Honda civic je bila skozi svojo zgodovino enajstih generacij z začetkom v "davnem" letu 1972 na voljo v različnih karoserijskih oblikah, a večino časa sta bili prisotni limuzina in kombilimuzina. Tudi v zadnji generaciji je tako, čeprav ne povsod po svetu enako. Civic je kot klasična štirivratna limuzina trenutno na voljo na globalni ravni, v Evropi in seveda tudi v Sloveniji pa lahko kupimo kombilimuzino tipa "liftback", kot s tujko označujemo avto z velikimi zadnjimi vrati, ki za seboj razkrijejo veliko odprtino prtljažnika.

Športna kombilimuzina

Še nekaj je vedno odlikovalo hondo civic. Dinamično športne vozne lastnosti, ki so najbolj do izraza seveda vedno prišle v najbolj športni hondi civic type R. Tudi sedanja generacija jo ima. Ceste premaguje s kar 243 kilovati iz 2-litrskega turbobencinskega štirivaljnika. Civic type R je avtomobil, ki bi si ga zaželel vsak navdušenec nad dinamično vožnjo. Žal lahko v njem uživajo le redki, saj je številčna ponudba zelo omejena.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Dobra novica pa je, da je tudi "navadni"civic postavljen na enako podvozje, a je to nastavljeno tako, da je bolj prilagojeno za vsakdanjo uporabo in več udobja v kabini. Kar pa ne pomeni, da ni dinamično. Da bi preverili, če to drži, smo se odpeljali na izlet po Polhograjskem hribovju.

Polhograjsko pogorje, ki ga pogovorno poznamo tudi kot Polhograjske Dolomite, Polhograjce ali kar Pograjce, se morda ne zdi ravno poligon za preskus dinamike avtomobila, a to nikakor ne drži. Navsezadnje v tamkajšnjih Lučinah vsako leto poteka znana gorsko hitrostna dirka, večkrat so se čezenj zapeljali tudi različni rallyji, zelo radi pa ga imajo tudi športni kolesarji vseh vrst. Vsekakor pa ponuja osupljive razglede, ki jih je zagotovo treba videti in v njih uživati.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Ponuja tudi veliko serpentin, ki so kot nalašč za preskus dinamike avtomobila, kakršen je honda civic. Kako se obnese? Tako, kot od dinamične kombilimuzine tudi pričakujemo. Testni avtomobil je sicer imel srednjo opremo sport, zato ni bilo mogoče nastaviti trdote podvozje, kar je na voljo z najvišjo opremo  advance, vendar tega niti nismo pogrešali. Volan se namreč natančno odziva na ukaze voznika, avtomobil suvereno in brez težnje po bočnem drsenju premaguje tudi ožje ovinke, nagibanja nizke karoserije pa je tudi zelo malo.

Ugodna poraba bencina

Dinamično vožnjo omogoča tudi hibridni pogonski sklop, ki je – z izjemo bencinskega motorja v civicu type-R – v Sloveniji tudi edini na voljo. Sestavljata ga 2-litrski štirivaljnik, ki deluje po gospodarnem Atkinsonovem ciklusu, in elektromotor. Bencinski motor razvija moč 105 kilovatov, elektromotor pa 135 kilovatov, kar je dejansko tudi sistemska moč celotnega pogonskega sklopa.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Hondin hibridni pogonski sklop je namreč zasnovan zaporedno, tako, da bencinski motor s pomočjo generatorja proizvaja elektriko, ki se s posredstvom litij-ionske baterije s kapaciteto ene kilovatne ure, ki celotni masi avtomobila doda le 36 kilogramov, porablja za napajanje elektromotorja. Honda civic s pogonskim sklopom e:HEV zato večino časa deluje kot električni avtomobil brez vtičnice.

Pri Hondi niso popolnoma prekinili mehanske povezave med termičnim motorjem in kolesi, tako kot nekatere druge znamke, saj bencinski motor pri pogonu še vedno neposredno sodeluje pri višjih hitrostih na avtocesti, med hitrejšimi pospeševanji in predvsem, ko je vključen program sport. Ta je ob individualnem, ekološkem in navadnem programu na voljo ravno za primere, ko si voznik zaželi več dinamike, saj je občutno dinamičnejši, pri čemer za dober občutek poleg dejanske odzivnosti motorja poskrbi tudi generator športnega zvoka.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Hoda civic torej razpolaga z odličnimi voznimi lastnostmi, a te niso edino, kar jo dela zanimivo za slovenskega kupca. Poskus, med katerim avtomobilu nismo prizanašali, po drugi strani pa tudi ne pretiravali z zahtevami pri vožnji, je pokazal, da se je poraba gibala nekje na sredinski črti med petimi in šestimi litri na sto kilometrov.

Za avtomobil, ki že prazen tehta skoraj poldrugo tono, je to gotovo soliden rezultat, kar gre tudi na račun majhne čelne površine, ki ji pomaga tudi aerodinamika. Ugotavljamo pa tudi, da je po zaslugi večje rekuperacije zavorne energije zaradi pogostih pojemkov in več električne vožnje, rezultat v mestu lahko še boljši.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Prednosti kombilimuzine

Ko gre za kombilimuzino, kakršna je honda civic, je pomembna tudi vsakdanja uporabnost. Kombilimuzine spodnjega srednjega razreda so se v preteklosti že ničkolikokrat izkazale kot udobni, prostorni in praktično uporabni avtomobili in tudi honda civic pri tem ni izjema.

Poglejmo samo prtljažnik. Ko dvignete zadnja vrata, se za njimi pokaže široka odprtina, skozi katero lahko marsikaj naložite zgolj z malo truda. Hladilnikov in podobnih visokih stvari sicer ne bo mogoče voziti, bo pa zato z osnovno prostornino 404 litrov in možnostjo povečanja na 1.187 litrov z zlaganjem naslonjala zadnje klopi po delih gotovo ponudil dovolj prostora za prtljago štirih ali morda celo petih potnikov,navsezadnje pa vanj ne bo težko naložiti niti celega kolesa.Zanimivo je, da je civicov prtljažnik bolj prostoren celo od prtljažnika na njem osnovanega križanca ZR-V.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Hondini oblikovalci so poskrbeli tudi za praktično domislico: nad prtljažnik so namesto trdnega pokrova vgradili mehko prevleko, ki se zvije v ležišče ob strani. Opremljena je tudi s priročnim držajem, ki olajša ravnanje z njo.

Zaradi razmeroma dolge medosne razdalje 2,73 metra ob celotni dolžini avtomobil 4,55 metra ostane veliko prostora tudi za kolena potnikov na zadnji klopi, ki v tem pogledu ne čutijo pomanjkanja. Kljub majhni višini celotne kombilimuzine je streha oblikovana tako, da ne pritiska niti na glave potnikov na zadnji klopi, še manj pa na voznika in sovoznika, ki sedita na udobnih vsestransko nastavljivih sedežih s solidno bočno oporo, ki telesi zadržuje tudi med hitrejšo vožnjo.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Honda civic je kljub svoji športnosti lahko tudi uporaben družinski avtomobil. Sedeži ne ponujajo le udobja za odrasle, ampak so opremljeni tudi s priponkami isofix, ki olajšajo montažo otroških sedežev tako na zadnjo klop kot tudi na sovoznikov sedež. Poleg tega pa je iz istega razloga, dolge medosne razdalje, ki odraslim zagotavlja prostor za kolena, dovolj prostora tudi za iztegnjene noge otrok, ki staršev na sprednjih sedežih ne bodo mogli preveč brcati v hrbet. Tudi vrata se odpirajo na široko, zato otroka ne bo težko položiti v otroški sedež ali pa bo vanj zlezel kar sam.

Zadnja okna so dovolj velika, da se otroci ne bodo počutili utesnjeno in bodo lahko opazovali okolico, če pa jim bo vseeno dolgčas na dolgi poti, pa bodo vtičnice USB poskrbele za napajanje njihovih elektronskih igrač. Navsezadnje pa bodo velika vrata v kombinaciji z razmeroma nizki nakladalnim robom olajšale tudi odlaganje otroškega vozička ali dveh v prtljažnik. Prostora zanju in za druge potrebščine bo zanesljivo dovolj.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Digitalizacija z analognimi poudarki

Kot se za današnjo dobo spodobi, je honda civic digitalizirani avtomobil. To se najbolj nazorno pokaže na voznikovi digitalni armaturni plošči, ki omogoča precej nastavitev, med drugim tudi preslikavo navigacijske naprave, ter na osrednjem zaslonu infotainmenta z intuitivnimi meniji in možnostjo zrcaljenja pametnih telefonov obeh sistemov. Zrcaljenje sicer zahteva priklop s kablom in ni brezžično, kar pa ima tudi dobro plat, saj se spotoma napolni baterija mobilnika.

Zaslon ni pretirano velik, kar pripomore tudi k varnosti. Pri Hondi namreč menijo, da manjši zaslon manj moti voznikovo pozornost, saj ga ne uporablja neprestano, ampak le kot orodje za olajšanje vožnje. Iz istega razloga so stikala klimatske naprave fizična, veliko funkcij pa je možno upravljati tudi preko fizičnih gumbov na volanskem obroču. Čeprav kamera za pomoč pri vzvratni vožnji in parkiranju ne škodi, je zaradi velikih steklenih površin dober tudi neposredni pregled nad okolico. Oblikovalci so poskrbeli tudi za to, da je stebriček A oblikovan tako, da se navidezno umika voznikovemu pogledu in ga preveč ne moti.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Honda civic se lahko pohvali tudi s serijskim naborom opreme za varno vožnjo, ki jo že v osnovni različici opreme ponuja v okviru paketov varnost in honda sensing. Prvi vsebuje skoraj vse, kar je že obvezno, drugi pa temu dodaja še zavorni sistem za ublažitev naleta, opozorilo pred naletom spredaj, sistem za opozarjanje na prečni promet, sistem sledenja voznega pasu, nadzor pred zapustitvijo vozišča, inteligentni omejevalnik hitrosti, inteligentno prilagodljiv aktivni tempomat, sistem prepoznavanja prometnih znakov in sistem sledenja pri nizki hitrosti.

Ti sistemi civica sicer ne spremenijo v samovozeči avtomobil, saj to niti še ni dovoljeno, kljub temu pa so lahko vozniku v veliko pomoč predvsem med dolgimi monotonimi vožnjami na avtocesti, Ali pa v mestih, ko je avtomobil sposoben samostojno slediti počasnemu prometu.

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Testna honda civic 2.0 e:HEV sport stane 36.310, po dodatku biserne barve in odštetju akcijskega popusta pa se cena ustali pri 35.400 evrov. Za osnovno različico honde civic 2.0 e:HEV pa je treba odšteti 34.810 evrov. Pretiravali bi, če bi napisali, da se honda civic se s takšno ceno uvršča med cenovno ugodne avtomobile, a po drugi strani lahko rečemo, da se ob tem, kar ponuja, zdi njena cenovna umestitev povsem razumna. Za soliden denar dobite tudi zelo soliden avtomobil, ki je lahko zanimiva alternativa danes prevladujočim športnim terencem.

dezurni@styria-media.si

Honda Civic | Avtor: Saša Despot Honda Civic Saša Despot

Komentarjev 3
  • Tracyoo_8880 14:40 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • ToSmJest 10:43 09.junij 2025.

    Brez veze! Jaz raje izbiram nevozniške avtomobile.

  • Avatar Garancija
    Garancija 08:44 09.junij 2025.

    Pogrešamo Honda Shuttle,ne vem zakaj so prenehali s proizvodnjo