Avto
8583 ogledov

Honda k nam pripeljala šesto generacijo svoje legende

predstavitev Honda CR-V
1/16
Saša Despot
Zapeljali smo novo, šesto generacijo honde CR-V. Japonska ikona med SUV-ji je za začetek na voljo s hibridnim pogonom, prihaja še priključni hibrid, stavi pa na nekaj več - to niso le vgrajeni kakovostni materiali, ampak tudi napredne tehnologije in dobre vozne lastnosti.

Aktualna generacija enega najbolj prodajanih športnih terencev na svetu je na trgu vztrajala skoraj šest let, zato je prišel čas za menjavo. Honda je CR-V pričakovano najprej predstavila v ZDA, zdaj pa smo jo nekoliko spremenjeno in prilagojeno evropskim voznikom pričakali tudi na slovenskih cestah.

Gre za ikono in enega ključnih Hondinih modelov, ki je bil odlično sprejet tudi med slovenskimi vozniki. Ti so glavna baza tudi za nakup šeste generacije, a pri uvozniku zaradi novosti pričakujejo tudi povsem nove kupce. Do danes so v Sloveniji prodali več kot 3.000 modelov CR-V. V Evropi jo je mogoče izbrati v hibridni različici (e:HEV), v drugi polovici leta bo na voljo še PHEV (priključni hibrid), ki med drugim prinaša tudi večjo vlečno moč – do 1,5 tone.

predstavitev Honda CR-V | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Večji in bolj udoben

CR-V je tehnološki sorodnik enajste generacije civica in pretekli teden pri nas predstavljenega ZR-V. In to je dobro, saj mu je Honda namenila odlične vozne lastnosti. Nova platforma zagotavlja 15 % večjo vzvojno togost, prinaša nižje težišče, večjo širino in medosno razdaljo. Vse to se odraža v suverenem obnašanju CR-V tudi na bolj zaviti cesti.

Poleg sodobnejšega zunanjega dizajna je novi CR-V v primerjavi z aktualnim modelom tudi precej večji. Daljši je za 6,9 centimetra in tako zdaj za malenkost presega 4,7 metra. Je tudi malo širši, medosna razdalja je večja za štiri centimetre, kar se odraža tudi v bolj prostorni kabini in prtljažniku. Platišča merijo od 18- do 20-palcev. Stabilna lega na cesti je tudi posledica omenjene spremembe zunanjih proporcev. Tako kot civic ima tudi CR-V dolg prednji pokrov in visoko kabino, pomaknjeno nazaj za do 11 centimetrov. Navpična sprednja maska in večja oddaljenost od tal dajeta jasno vedeti, da gre za razred športnih terencev. Tanjši stebrički naj bi še izboljšali pogled izza volana. CR-V daje športni pridih črn vzorec maske in agresivna oblika odbijača. Žarometi standardno svetijo s tehnologijo LED. Zadnja žarometa sta ostala zvesti vertikalni "postavitvi".

predstavitev Honda CR-V | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V kabini je CR-V podoben novemu civicu, a z manjšimi razlikami. Med drugim so razlike v sredinski konzoli, spremenjen je zgornji del armaturne plošče z večjimi prezračevalnimi odprtinami in preoblikovanimi vratnimi oblogami. Digitalna armaturna plošča z merilniki meri 10-palcev, osrednji zaslon postavljen na vrh armaturne plošče pa 9-palcev. Popolna povezljivost s pametnimi telefoni je samoumevna. Zvok z 12 zvočniki zagotavlja Bose. Novi sedeži naj bi nudili odlično udobje in hkrati stabilizirali voznikovo in sopotnikovo telo v zavojih.

Pri Hondi trdijo, da je novi CR-V najbolj prostoren doslej. Nogam potnikov zadaj je dodanih 10 milimetrov. Naklon zadnjih naslonjal je nastavljiv v osmih stopnjah. V prtljažniku CR-V ponuja 589 litrov volumna, po zlaganju zadnjih naslonjal (razmerje 60:40) v ravno dno se uporabna prostornina poveča na 1.651 litrov. K temu pri Hondi dodajo še sredinski predal med sedežema s prostornino devetih litrov, kar naj bi bilo največ v segmentu. Varnost zagotavljajo nove zračne blazine, ki zmanjšujejo tveganje poškodb pri čelnih trkih. CR-V je prvič opremljen z zračno blazino za kolena voznika.

predstavitev Honda CR-V | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Večja moč in izboljšana učinkovitost

Nabor asistenčnih sistemov Honda Sensing je razširjen na širokokotno kamero (90 stopinj) in nov mikrovalovni radar (120 stopinj). To pomeni natančnejše razlikovanje cestnih robov, vozil, kolesarjev ali pešcev. Novost je pomočnik pri prometnih zastojih (TJA), opozorilnik za izstop na zadnjih sedežih, obstoječi voznikovi pomočniki, kot sta prilagodljivi tempomat (ACC) in ohranjanje voznega pasu, pa so še izboljšani. Na splošno pri Hondi veliko stavijo na bogato serijsko opremo, v katero so vključeni številni sistemi za pomoč vozniku. 

predstavitev Honda CR-V | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pod motornim pokrovom je trenutno le ena izbira - hibridni sistem e:HEV. Njegova osnova je bencinski motor usklajen z novo razvito različico samodejnega menjalnika e-CVT z dvema električnima motorjema. V tej najnovejši izvedbi sta pogonski motor in generator nameščena na ločeni osi, kar omogoča 6,5-odstotno povečanje navora na 335 Nm, ne da bi se pri tem povečal prostor za konstrukcijo. Največja hitrost motorja se je prav tako povečala za 1.500 vrtljajev na minuto, na 14.500 vrtljajev na minuto, zaradi česar je največja hitrost večja za 7 % in je 194 km/h. Večja moč (135 kW/184 KM) v primerjavi s prejšnjim modelom CR-V pomeni tudi boljše pospeševanje: 9,0 sekunde pri modelih s pogonom 2WD in 9,4 sekunde pri različicah s pogonom AWD. Kljub temu sistem e:HEV zagotavlja večjo učinkovitost in manjše emisije, trdijo pri Hondi.

predstavitev Honda CR-V | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cene se začnejo pri 44.900 evrih za različico z dvokolesnim pogonom in 47.390 evrov za različico s štirikolesnim pogonom.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Avatar Garancija
    Garancija 08:11 17.januar 2024.

    Zanima me kdaj bo vlada kupila električne avte za sebe,sam vprašam,ko nas tako posiljujete s to ekologijo