Avto
234 ogledov

Hyundai elantra je racionalen avtomobil za neracionalne Slovence

Hyundai elantra
1/25
Saša Despot
Predhodnica elantre, imenovala se je lantra, je bila svoj čas v Sloveniji razmeroma priljubljen avtomobil. Na cesti jih je bilo veliko. To je bilo še preden smo tudi Slovenci ponoreli za križanci, limuzine pa so bile izbira družin. Danes so limuzine ob poplavi karavanov, enoprostorcev in športnih terencev redka izbira. A ima tudi zadnja elantra svoje adute.

Lantro je pri nas pokopala močna konkurenca, predvsem takrat poceni škoda octavia, kot napisano, pa tudi druge karoserijske oblike vozil. To vedo tudi pri Hyundaiju, ki v svoji paleti modelov pri lovljenju kupcev družinskih vozil veliko stavijo na tucsona, i30 SW ali i40 SW. Četudi ima elantra zapeljivejše oblikovne linije od marsikaterega karavana, pa je uporabnost prtljažnika tista, ki v končni fazi prevlada pri nakupu.

Kompaktne limuzine dolžine okoli 4,5 metra tudi niso v središču zanimanja evropskega kupca iz "zahoda", je pa za njih že veliko večje zanimanje pri naših južnih sosedih Hrvatih, pri Srbih in še južneje ter vzhodneje, pa so tovrstne limuzine že skoraj prva izbira. Tudi to je razlog, da so avtomobili, kot je elantra, v prvi vrsti narejeni z mislijo za kupce v južnih in vzhodnih trgih.

Tehnološko dobra, le najmodernejši sistemi manjkajo

To se ne kaže toliko na zunanjosti, bolj v uporabniški izkušnji. Elantra je s štirimi vrati in 4,57 metra dolžine skladen in elegantno oblikovan avtomobil. Povzema dizajn ostalih modernih hyundaijev. To je dizajn, pod katerega se podpisuje Peter Shreyer, guru avtomobilskega oblikovanja. Na prvi pogled se ne zdi, da je v prvi vrsti namenjena "vzhodnjakom,". Le, če pogledamo podrobno, vidimo, da več kot led dnevnih luči in ksenonskih žarometov ne premore. Pa še ponoči markantne led dnevne luči pozna le najbogatejša stopnja opreme style.

Hyundai elantra | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Za elantro vseeno ne moremo trditi, da je tehnološko podhranjena, saj ima veliko število zdaj že uveljavljenih pomagal vozniku. Nima le tistih najbolj modernih, ki hkrati veljajo tudi za najbolj varne (na primer samodejno zaviranje v sili, prilagodljivi radarski tempomat ...).

Zato pa v najvišji stopnji opreme ponuja tudi sisteme za nadzor mrtvih kotov, opozarjanje na prečni promet, pomoč pri menjavi voznega pasu, za udobje pa ogrevane sedeže spredaj in zadaj, celo hlajenje sedežev spredaj, ki so lahko električno pomični in spominski ima, tudi ogrevan volan ...

Prostornost eden izmed adutov

Notranjost želi biti sodobna, a že na prvi pogled je jasno, da je armaturna plošča v prenovljenem i40 sodobnejša in naprednejša. Naš testnik je imel srednji paket opreme, kar pomeni, da razen kamere za pomoč pri vzvratni vožnji, ki je resolucijsko povsem solidna, predvsem pa uporabna, ni imel sodobnih pripomočkov. Tudi 5-palčni zaslon se nam ob zadnjih trendih, ki so v velikostni segment vozil tudi v nižjem srednjem razredu prinesli 7- in celo 8-palčne zaslone, celo popolno digitalizacijo, zelo miniaturen.

Hyundai elantra | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Poudarek pri elantri je na ergonomiji in dobri preglednosti, k čemur sodi tudi proti vozniku nagnjena osrednja armaturka, ozaljšana s svetlimi obrobami. Plastike, ki je mestoma siva, v večini pa črna, je veliko. Na vrhu armaturne plošče je nekoliko mehkejša, nižje, kot se spuščamo s prsti, postaja bolj trda, robovi pa ostrejši. Sedeži so iz tkanine in so zelo udobni, le oprijema je bistveno premalo, tako za zadnjico, kot ledveni del.

Številci so analogni, a pregledni, potovalni računalnik ne ponuja kaj več kot nekaj ključnih podatkov v povezavi z delovanjem vozila. Kaj hočem povedati? To je avtomobil za vozit, čustev v njem ne gre iskati. Ponuja precej prostora na prvi in zadnji plati, tudi prtljažnik je s 458 litri spodobno velik, oziroma bolje povedano globok. Zaradi majhne odprtine je uporaba omejena, tudi nakladalni rob je visok in mamicam z vozički ne bo všeč.

Motor primeren za umirjene voznike

1,6-litrski bencinski motor s 94 kilovatov moči (128 KM) opremljen s spremenljivim krmiljenjem ventilov (CVVT) in spojen s šeststopenjskim ročnim menjalnikom ni slaba izbira, a deluje zelo anemično. 1.700 evrov dražji dizel je nekoliko bolj agilen, a tudi tam ne pričakujte presežkov. Motor deluje uglajeno, a največ živahnosti ponuja v najvišjih vrtljajih, v nižjih vrtljajih pa bi si želeli več odzivnosti iz živahnosti. To je avto za udobno in uglajeno vožnjo s porabo okoli sedmih litrov bencina.

Hyundai elantra | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Hyundai elantra | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Cena, 17.500 evrov je za tako velik avto razumna, a razen dvopodročne klimatske naprave in kamere za vzvratno vožnjo, ki se prikazuje na 5-palčnem zaslonu na dotik ne premore. Vsi napredni bonbončki in sistemi za dodatno udobje, od hlajenih do ogrevanih sedežev, so na voljo z najvišjo stopnjo opreme, ki pa nakup podraži za 2.800 evrov.

Podatki o vozilu: Hyundai elantra 1.6 (style)
Prostornina motorja: 1591 ccm
Moč motorja: 94 kW (128 KM) pri 6.300 vrt./min
Navor: 155 Nm pri 4.850  vrt./min
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,1 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 7,2 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.570 x 1.800 x 1.450 medosna razdalja 2.700
Prostornina prtljažnika (v litrih): 458
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 153 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 15.500 evrov (osnovni) / 17.500 (testni) / 18.020 (testni z dodatki)

Plusi: Videz, prostornost, cena;

Minusi: Anemičen motor, majhen zaslon, visok nakladalni rob, obdelava prtljažnika;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.