Moderni avtomobili beležijo številne podatke. Proizvajalci vozil, zavarovalnice in telematična podjetja te podatke uporabljajo za analizo. Pisali smo celo o tem, da je neprofitna organizacija Mozilla Foundation podrobno pregledala stopnjo zaščite zasebnosti uporabnikov za 25 znamk sodobnih avtomobilov, od katerih jih velika večina svoje izdelke prodaja tudi v Evropi. Ugotovitve je označila za "nočno moro." Avti so glede varstva zasebnosti uradno postali najslabša kategorija naprav, ki so jih kadarkoli vključili v raziskave.
Ugotovili so, da znamke zbirajo veliko več osebnih podatkov, kot bi bilo treba. Številni podatki tudi nimajo nobene povezave z upravljanjem ali lastništvom vozila. Voznik se mora z uporabo avta hkrati strinjati z dolgim seznamom, kaj sme proizvajalec početi z vsem, kar zbere na poti med točkama A in B. Podatke zbirajo glede na način, kako uporabnik uporablja avto in funkcije povezljivosti. Pri tem lahko prek aplikacije, s katero se na avto priklopi telefon, dostopajo do podatkov na osebni napravi. Podatke zbirajo tudi od aplikacij tretjih ponudnikov, kot so digitalne medijske vsebine ali Googlovi Zemljevidi.
Ena od ugotovitev raziskave je, da uporabnik nima skoraj nikakršnih možnosti glede nadzora nad svojo zasebnostjo. Med posebej skrb vzbujajočimi razkritji je, da si šest proizvajalcev pridržujejo pravico zbiranja informacij o najbolj intimnih področjih uporabnikov. Tako lahko zbirajo podatke o zdravstvenem stanju in genetskih podatkih, torej rasi. Dalje beležijo, kako hitro oseba vozi in kje, pa tudi kakšne pesmi posluša. Dve znamki sta šli še posebej daleč, navaja Mozilla. V pogojih uporabe ene znamke je dobesedno pisalo, da lahko avto zbira podatke o spolni aktivnosti.
Težava je, da številni ljudje ne vedo, katere podatke shranjuje njihov avto.
Kako se zaščititi pri prodaji avtomobila? Strokovnjaki svetujejo naslednje korake:
- Navigacija in multimedija – izbrišite vse naslove, priljubljene in zgodovino iskanja.
- Imenik – odstranite vse stike, sinhronizirane z Bluetoothom ali Apple CarPlay/Android Auto.
- Povezane aplikacije – Odjavite se iz Spotifyja, Googlovih računov in drugih storitev.
- Daljinsko upravljanje – deaktivirajte dostop do aplikacij, kot sta BMW ConnectedDrive ali Mercedes me.
- Tovarniška ponastavitev – ponastavite nastavitve infotainment sistema na prvotne vrednosti.
EU uvaja strožja pravila
Od julija 2024 morajo vsi novi avtomobili izpolnjevati standarda UNECE R155 in R156 – standarda za kibernetsko varnost in posodobitve programske opreme. Toda za starejše modele pravila niso jasna.
Medtem ko se večina osredotoča na čiščenje in servisno knjižico, je digitalno čiščenje lahko ključnega pomena za zaščito zasebnosti. Če ne želite, da novi lastnik ve, kje živite, kako vozite in koga kličete – ne pozabite izbrisati sledi.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
ajde novinarji dajte objavit, katere firme zbirajo podatke o spolni aktivnosti ? to me pa res zanima .p.s. me zanima ko se zbirajo vsi ti podatki , kako za boga potem ne najdejo avta, ki se ukrade . kako to… ...prikaži večo da ne najdejo vseh avtov z migranti in kako to da jest moram plačevat za mobilni telefon, moj avto pa ne !
Nekateri izbrišejo še kilometre :D