Avto
5 ogledov

Izbiranje že izbranega dobavitelja

transporter_001_140508__ Žurnal24 main
Dars je objavil razpis za nabavo 20 kombijev, ki bodo služili vinjetnim policistom pri odkrivanju kršiteljev na avtocestah. Sodeč po pogojih je izbrani dobavitelj znan že vnaprej.

Razpisni pogoji so precej natančni. Med drugim Družba za avtoceste (Dars) od dobavitelja zahteva, da imajo vozila najmanj 120 kilovatov močne motorje, štirikolesni pogon z blokado diferenciala in progresivni servovolan. Poleg določene nadstandardne opreme, kot so parkirni senzorji spredaj in zadaj, tempomat in dvoombočna klimatska naprava za vozniški in potniški del, mora imeti vozilo še dodatno termoizolirano streho, ustrezno signalizacijo za ustavljanje necestninjenih vozil, razpršilec/solzivec za samoobrambo in posebno pisarniško opremo (blagajniški pult s predali za gotovino in sedež za cestninskega zavezanca).

 

Nekateri pogoji v razpisu

  • Moč motorja vsaj 120 kW-diesel-EURO 4
  • 4x4 pogon z blokado diferenciala
  • Tempomat
  • Servokrmilo – progresivno
  • Osnovna barva vozila je srebrno siva
  • Razpršilec/solzivec za samoobrambo
  • 20 vozil
Na koncu ostane le eden
Po napisanem sodeč prideta v ožji izbor le dve na vse štiri kolesa gnani vozil, in sicer Volkswagen transporter in Mercedes-Benzov vito. Vendar slednjemu pri motorju zmanjka za deset (!) kilovatov moči, tako da ostane le še Volkswagnovo vozilo. Tako pa so bolj ali manj onemogočena tudi pogajanja o ceni in s tem prihranek pri že tako skopo odmerjenem avtocestnem denarju.

Pristojni v Darsu so nam potrdili, da so razpis pisali glede na avstrijsko avtocestno policijo, ki – pomenljivo – prav tako uporablja transporterje 4motion.

Vito - zmanjkalo mu je 10 kW.

 
Ali res potrebujejo takšna vozila?
V razpisu v oči bode kar nekaj pogojev. Najprej je tukaj velika moč motorja. Vprašanje se zastavlja tudi glede štirikolesnega pogona, ki avtomatično izključuje vse razen dveh ponudnikov. Takšna zvrst pogona resda pride prav v slabših cestnih pogojih, predvsem snegu in poledici. V Avstriji so na tamkajšnjih razgibanih avtocestah sicer takšni vremenski pogoji pogosti, precej manj pa v Sloveniji. Poleg štirikolesnega pogona pa mora imeti vozilo vgrajeno tudi zaporo diferenciala, kar je sicer lastnost predvsem brezpotjem namenjenih vozil. Omeniti velja, da je poraba vozila ob že tako veliki prostornini motorja zaradi štirikolesnega pogona še večja, dražje pa je tudi vzdrževanje. Cena enega Volkswagnovega kombija s tovarniško opremo, ki ustreza pogojem, a še brez vgrajenih posebnih prilagoditev, se bo po naših izračunih gibala okoli 40 tisoč evrov.

CELOTEN RAZPIS SI LAHKO PREBERETE tukaj.

Pri Porscheju Slovenija, uradnem uvozniku Volkswagnovih gospodarskih vozil, so nam potrdili, da so z razpisom seznanjeni in da njihovo vozilo ustreza pogojem. Pri Autocommerceu, ki je uvoznik vozil Mercedes-Benza, pa pravijo, da se s tem razpisom še niso ukvarjali, zato za zdaj njegove vsebine ne morejo komentirati, prav tako ne, ali bodo v primeru neuspeha sprožili revizijo.

"Terenci" za nadzor, limuzina za direktorico
Spomnimo, da so vozila omenjenega zastopnika VW vozil v preteklosti že zmagala pri nekaj poslih, ki so v javnosti sprožili vprašanja o prilagojenih razpisnih pogojih. Odmevna sta bila predvsem nakup SUV-vozil VW touareg za potrebe policijskega nadzora meje in nabavljanje audija A4 za potrebe direktorice Obalnih lekarn .
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.