Bokser zasnova motorjev, ki so ji kljub dražji izdelavi ostali zvesti do danes, in simetrični
štirikolesni pogon, kot mu pravijo pri Subaruju, so sinonim za tega proizvajalca. Zdaj po besedah
odgovornih obračajo nov list v zgodovini, saj je pridobitev prvega dizelskega motorja proizvajalcu,
ki pri večini prodaje in modelskih paletah stavi na modele s stalnim štirikolesnim pogonom, vse
prej kot nepomembna. Tudi pri novem in sploh prvem hišnem dizlu so ohranili boksersko zasnovo, ki
pomeni dva para vodoravno in nasproti ležečih valjev, ki zagotavljata miren tek, bokserska zasnova
pa že pregovorno nižje težišče, ki posledično pomeni še boljšo lego na cesti.
Dvolitrski dizel zmore največjo moč 110 kW ali 150 KM, ki jo doseže pri 3500 vrtljajih. Še
pomembnejši je največji navor, ki znaša 350 Nm, bokser dizel pa ga doseže pri 1500 vrtljajih na
minuto. Pri legacyju znaša povprečna poraba v mešanem ciklu le 5,6 litra dizelskega goriva na sto
prevoženih kilometrov ob le 148-gramskem izpustu CO2 v ozračje. Zasluge za to gre pripisati
vgrajenemu sistemu za recirkulacijo izpušnih plinov, imenovanemu EGR. Dodan pa ima tudi DPF sistem,
bolje znan kot filter trdih delcev. Menjalnik je za zdaj le ročen in še to petstopenjski, v začetku
prihodnjega leta pa naj bi na trg prišla še različica s samodejnim menjalnikom. Prvi vtisi s
testnih voženj v okolici Višnje Gore so pozitivni, predvsem nas je presenetil mirni tek motorja in
njegovo tiho delovanje, malo manj pa nas je navdušil prej omenjeni menjalnik z le petimi
prestavnimi razmerji.
Dizla v nosu boste prepoznali le po dinamični odprtini na motornem pokrovu, drugače pa se
dizelski subaruji od "navadnih" različic ločijo le še po napisu na zadku. Dvolitrski dizel se bo za
začetek vrtel v legacyju in outbacku, jeseni ga bo dobil še forester, pozimi pa bo našel prostor še
v imprezi. Opremski paket je za zdaj en sam, ta je bolj osnoven, a ponuja vse najnujnejše, so pa s
tem pri Interservicu, ki je uvoznik za vozila Subaru pri nas, dosegli nižjo in zelo konkurenčno
ceno. Ta pri legacyju znaša 30.880 evrov za različico sedan in 32.480 za karavansko, imenovano SW.
Outback je na voljo za najmanj 35.880 evrov, je pa res, da za zdaj seznam doplačil obsega le
kovinsko barvo, katere cena znaša 550 evrskih zelencev. Beseda je nanesla tudi na ceno drugih
modelov (še posebno nas je zanimala cena za manjšo imprezo) z dizelskim motorjem, ki bo po
uvoznikovih besedah približno za šest odstotkov dražja od različice z enako velikim bencinskim
motorjem, kar pri imprezi pomeni ceno okoli 24.000 evrov. Glede prodajnih načrtov so bili kar
skrivnostni, dobavni roki pa naj ne bi predstavljali problemov. Vsaj za letos je tako.
61
ogledov
Japonski mercedes končno le dobil dizla
1/14
Tisti, ki poznate zgodovino znamke Subaru, boste vedeli povedati, kaj so posebnosti tega proizvajalca, ki že dolga leta velja za svojevrstnega, prijel pa se ga je tudi vzdevek japonski Mercedes.