Avto
23 ogledov

Kaj imata skupnega nova opel astra in legendarni kadett?

Malcom Ward Gregor Prebil
"Šokantno je, kako je napredovalo avtomobilsko oblikovanje. Ko sem začel delati pri Oplu, nas je 360 na leto oblikovalo en avtomobil na leto, danes v enakem času dizajniramo sedem vozil,“ nam je v intervjuju dejal Malcom Ward, šef oblikovanja pri Oplu, s katerim smo se pogovarjali o novi generaciji opel astre.

Na eni strani imamo Ženevo, na drugi pa Frankfurt, ki si s Parizom izmenjuje organizacijo salona. Kateri je vam bolj ljubi avtomobilski salon?
V Ženevi so tradicionalno v ospredju koncepti, bodoče vizije, je hkrati manjša, bolj prijetna za novinarje in organizatorje. Frankfurtu pa je ogromen in po mojem mnenju najbolj pomemben evropski salon, tudi zato, ker je na nemških tleh.

Opel predstavlja 11. generacija kompaktnega avtomobila, če upoštevamo tako kadetta, kot astro, ki ga je nasledila. Ste se pri obliki uprli tudi na zgodovino? je kaj kadetta v novi astri?
Ne, razen morda to, da je bil kadett svoj čas znan po lahki gradnji, kar želimo zdaj poudariti tudi pri novi opel astri. V osnovi pa je bil kadett zelo preprost avtomobil, narisal si ga lahko z nekaj potezami. Nova astra na drugi strani ima kar nekaj podobnosti s predhodnico. Če jo pogledamo s profila je že na prvi pogled mogoče opaziti podobnosti. Grafika stekel in C stebrička prav tako, močna ramena in atletska postava. Kakorkoli, za nas je bilo pomembno, in to je bil ključ, da smo jo naredili občutno lažjo, kot je bila. "Dieta“ je bila ključ do boljše vozne dinamike, manjše porabe goriva in emisij. Če postavite staro astro ob novo, boste videli, kako bolj atletska, bolj "fit“ je videti nova generacija.

Ali lahko najdemo kakšen drug Oplov avtomobil v dizajnu astre?
Lahko. Recimo adama, z „lebdečo streho“, a hkrati smo želeli vtisniti nekaj novega. Astra je krajša, nižja, bolj dinamična. To boste videli tudi na drugih naših avtomobilih.

Zakaj ste kot uradno barvo izbrali rdečo?
Res je Oplova barva rumena, a z rdečo smo želeli poudariti športnost, dinamičnost. Astro že zadnjih15, 20 let zaznamuje tudi rdeča barva in s tem smo želeli nadaljevati. Rdeča dobro poudarja mere vozila, grafiko in linije okoli oken.

Nova astra je krajša od predhodnice. To radi poudarjate, a to ni trend v avtomobilski industriji.
Spet se vračam k učinkovitosti. Res je 2,5 centimetra krajša in približno toliko nižja, a je hkrati znotraj več prostora, tako za kolena, kot ramena na zadnji klopi. To je pravo sporočilo. Večina konkurenčnih avtomobilov raste in se z dolžinami že približuje vozilom v D segmentu, mi pa smo želeli poudariti, da je astra tipičen predstavnik C razreda.

Kdaj ste začeli s projektom nove astre?
Pred približno štirimi leti.

Malcom Ward | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Kako se je delo oblikovalca spremenilo v zadnjih letih. Neprestano poslušamo o velikem napredku v avtomobilski industriji. Vaša šefica Mary Barra je dejala, da lahko v naslednji 5 do 10 letih v avtomobilski industriji pričakujemo večje spremembe kot prej v 50 letih. Koliko se je zaradi zmogljivih računalnikov skrajšal čas oblikovanja vozila?
To je pravo vprašanje. Lani smo praznovali 50 let Oplovega dizajna. Bili smo prvi v Evropi, ki smo imeli svoj oblikovalski studio, pred tem so obstajale le specializirane oblikovalske hiše. Pokazali smo, kako smo delali pred 50 leti in kako delamo danes. Napredek v zadnjih letih je šokanten, pa v avto industriji delam že 25 let. Ko sem se pridružil Oplu, ni bilo računalnikov, mobilnih telefonov, ni bilo pravih naprav za merjenje. V zadnjih 25 let se je to popolnoma obrnilo na glavo. Pred 25 leti nas je v oblikovanju delalo 360, v enem letu pa nam je uspelo dizajnirati en avto. Danes nas je 450, in na leto oblikujemo osem vozil. Tako bolj učinkoviti smo zaradi naprednih tehnologij in hitrih računalnikov, ki obdelajo „nešteto informacij“ v kratkem času.

Kako velika je vaša ekipa?
Samo dizajnerjev nas je nekaj manj kot 30, kar veliko. Vendar pa sem zadolžen tudi za globalne projekte. Ne oblikujem le oplov, tudi buicke …

Koliko avtomobilov ste oblikovali lani?
Mislim, da šest ali sedem.

Je težko spremeniti slog oblikovanja, oziroma ga prilagajati evropskim, oziroma ameriškim voznikom? Okusi so najbrž različni?
To drži, a je trend, da avtomobilski dizajn postaja globalen, to pomeni enaka oblika vozila za vse trge sveta. Oblika je enaka, inženirji pa poskrbijo, da različnim trgom prilagodijo vozno dinamiko.

Prav zaradi tega morate sodelovali z inženirji, tehniki, ki morajo vse tehnične elemente vgraditi v drobovje vozila, ki ste ga vi zrisali. Kakšno je bilo to sodelovanje v primeru astre?
Fokus je bil na sodelovanju. Nismo imeli vedno iste zamisli, a je bilo treba upoštevati jasna pravila, ki jih narekuje aerodinamika. Veliko dela smo imeli, da smo dosegli nizek prednji del. Oblikovalci in inženirji morajo sodelovati kot ekipa, na različnih področjih. Sodelovati je treba skoraj na vsakem detajlu, od A do C stebrička, žarometih. Avtomobil ne sme le lepo izgledati, ampak mora biti tudi učinkovit in funkcionalen.

Malcom Ward | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil


Posebnost astre so matrični led žarometi. Kako ta napredna tehnologija vpliva na delo oblikovalca?
Matrični led žarometi so premiera v segmentu, kjer nastopa astra. LED tehnologija ponuja, prvič manjše dimenzije žarometov, lahko so tanjši, hkrati pa svetijo bolje. Kljub temu majhni žarometi ne ustrezajo vsakemu avtomobilu. Lahko bi se igrali, ampak žarometi morajo na avtomobilih izgledati kot konvencionalni. Je pa res, da nam ponujajo več možnosti za igranje z obliko.

Astra je eden vodilnih igralcev v C segmentu vozil, ki mu pravijo tudi golfov razred. Golf ima tudi druge karoserijske različic, e-golf, golf +, golf cabrio. Lahko pri astri pričakujemo kaj podobnega, ne le petvratne kombilimuzine in karavanskega sports tourerja?
Opel astra | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V Frankfurtu smo osredotočeni na zadnja dva modela. O prihodnjih projektih pa ne smem govoriti.

A to je danes trend, da znamka ponudi več karoserijskih različic določenega modela.
(smeh, ob Wardu je bil glavni Oplov PR-ovec op.a.). Bomo videli, kako se bodo stvari odvijale naprej. Nič ne smem poveadati.

Mogoče eno provokativno vprašanje. Ko smo prvič na spletu videli fotografijo nove generacije astre, so se pod različnimi članki pojavili komentarji, da je zadek kopija alfe romeo giuliette, oziroma sta si vozili zelo podobni.
Zelo sem vesel, da ste me to vprašali. In niste prvi. Ko sem to prvič slišal, sem se popraskal po glavi in se vprašal. Res? Jaz ne vidim nikakršne podobnosti. Morda ljudje to sklepajo zato, ker sta tako giulietta kot astra od zadaj videti široki, žarometi ustvarijo vtis širine.

Kaj lahko pričakujemo od astre OPC?
(Smeh). Kaj lahko pričakujemo? Pričakujemo lahko, da bo videti kot OPC.

V Frankfurtu ste premierno predstavili tudi astro sports tourer. Kako zanimivi so sploh karavani za oblikovalce. Do C stebrička so enaki, potem pa dodate „rit“. Vsaj taka je pogosto miselnost.
Morda sem jaz eden tistih čudnih oblikovalcev, ampak res je lahko, in se ne šalim, oblikovati avtomobil, ki bo imel nizko linijo, široka ramena, velike koloteke. To je res zelo lahko. Če pa moraš oblikovati zadek, ki bo lep in še velik po vrhu, atletski, potem imaš pred seboj velik izziv. In to je zame predstavljalo velik izziv, tudi oseben: oblikovati uporaben karavan, z velikim prtljažnikom, za konkurenčno ceno, ki bo še lep po vrhu. To ni bilo lahko.

Malo bom obrnil svoje vprašanje. Sam se še dobro spomnim karavanske vectre s škatlastim zadkom, ki je bil ogromen. Kako ste naredili enako velik prtljažnik, ki ni videti škatlast?
1630 litrov ima zdaj karavanska astra, tako kot takrat vectra. S tem, da je videti kot kupe, z nizko strešno linijo. Ni bilo lahko. Spomnim se, da ko smo začeli z oblikovanjem sports tourerja, so nekateri rekli, to ni mogoče. Nato smo stopili skupaj, našli prave dobavitelje in rezultat je pred nami. V mojem prvem semestru na šoli za oblikovanje, pred skoraj tridesetimi leti, sem dobil nalogo, škatlo preoblikovati v nekaj drugega, novega. Nato sem se učil o grafikah, tehnikah, linijah … Vse to sem se naučil v prvih treh mesecih. Danes moram še vedno delati enako, raziskovati.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.