Avto > Kombinirana
2012 ogledov

Lahki dostavniki kot delavska in osebna vozila

Ford Courier Connect
1/9
Saša Despot
Lahka gospodarska vozila so se morala prilagoditi novonastali situaciji v avtomobilski industriji in želijo, poleg svojega osnovnega poslanstva, prevoza tovora in potnikov, nadomestiti tudi izumirajoče enoprostorce in zadovoljiti potrebe aktivnih posameznikov in številčnejših družin, ki jih moderni športni terenci ali križanci niso sposobni.

Lahka gospodarska vozila postajajo eno od štirih štirih ključnih sidrišč prodaje Forda v regiji in v Evropi. 

Pri Fordu so pri nas predstavili prenovljena modela transit courier (manjši dostavnik) in transit connect (večji dostavnik), ki sta namenjena podjetnikom, ki potrebujejo zgolj velik tovorni prostor ali pa kombinacijo tovornega prostora in petih sedežev.

Kurirček (courier) je najmlajši model v Fordovi paleti lahkih gospodarskih vozil. Predstavili so ga leta 2014. Pri Fordu so pred štirimi leti ugotovili, da s connectom ne pokriva vseh potreb kupcev. Predvsem tistih, ki iščejo manjši dostavnik za dostavo v ožjem centru mesta, saj ima manjši obračalni krog, lega na cesti pa je bolj podobna osebnim vozilom. 

Ford Transit Connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Medtem, ko connect temelji na arhitekturi predhodnega focusa, courier temelji na platformi upokojenega malega enoprostorca B-maxa. Zato, da si boste lažje zapomnili ime, bomo courierja poimenovali „kurirček“. Vanj je možno vstaviti eno evropaleto, v connecta pa dve evropaleti. 

„Kurirček“ je na voljo le kot furgon (cena od 13.710 evrov), torej brez sedežev zadaj, nosilnost pa ima do 500 kilogramov. Večji connect (cena od 18.760 evrov) ima lahko dve vrsti sedežev (skupaj 5), lahko pa si omislite predelno steno za lažji prevoz lestvin ali daljšega tovora. Vanj lahko naložite do 800 kilogramov tovora.

„Kurirček“ (Courier) in connect pa imata tudi svoji potniški izvedenki, ki ju boste ločili po imenu, in sicer tourneo.

Ford Courier Connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tourneo courier cilja na kupce nekdanjega B-maxa, saj zaradi drsnih vrat omogoča enostavnejši vstop, višje težišče, lažje nameščanje otroških sedežev in je v prvi vrsti namenjen manj številčnim družinam, ki potrebujejo dovolj prostora za prtljago. V najbolj ugodni razporeditvi pogoltne za 1,89 kubičnega metra. Cene s popusti se začnejo pri 13.590 evrih.  

Na drugi strani tourneo connect (5 ali 7 sedežev) nagovarja družine z dvema ali več otroki in aktivne posameznike, ki potrebujejo veliko prostora za prevoz svojih rekvizitov (vanj lahko s podiranjem sedežev naložimo za 2,9 kubična metra prtljage), bodisi koles ali kamp opreme ali celo blazine za spanje, na primer, za preživljanje prostega časa. Cena zanj je najmanj 21.890 evrov.

Zdaj, ko si lahko predstavljate, za koga je kateri model namenjen in kako jih zaradi zapletenosti poimenovanja med seboj ločite, se lahko posvetimo prenovi.

Ford Courier Connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Oblikovno lahka gospodarska vozila vzporednice vlečejo z vozili s Fordovega osebnega programa. Delavsko in potniško različico boste med seboj ločili po motorni maski. Potniška izvedenka ima v maski pet letvic in je obrobljena s kromom, pri tovorni različici so v maski letvice le letvice. Pri Connectu si lahko omislite tudi ksenonske žaromete, „kurirček“ sveti s halogensko tehnologijo. 

Ford Courier Connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Po standardih za osebna vozila je posodobljena tudi potovalna kabina z najnovejšimi multimedijskimi sistemi (Sync 3) in zasloni na dotik na sredinski konzoli. Omogočena je povezljivost s pametnimi telefoni. Pri connectu tudi brezžična polnilna postaja za mobilne telefone in zaklepanje oziroma odklepanje vozila ter zagon vozila z brezstičnim ključem. Od novih tehnologij pri Fordu omenjajo še aktivno pomoč pri parkiranju (bočno in pravokotno), sistem Active City Stop z zaznavo pešcev, inteligentni omejevalnik hitrosti s prepoznavo prometnih znakov, stabilizacija v bočnem vetru, samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi žarometi
električna vtičnica 230V / 150W in pomoč pri vzdrževanju smer.

Ford Courier Connect | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Vse izvedenke „kurirčka“ imajo nov 6-stopenjski menjalnik, dizelski motorji pa so opremljeni z aktivno režo za zajem zraka, dosegajo pa okoljski standard Euro 6.2 d brez potrebe po dodatku AdBlue.

Pri dizelskim motorjih v connectu izpostavljamo še popolnoma nov 8-stopenjski samodejni menjalnik s tehnologijo Adaptive Shift Scheduling, bencinski motor EcoBoost s tehnologijo izklopa enega valja, medtem, ko dizelski motorji dosegajo okoljski standard Euro 6.2 d z dodatkom AdBlue. Ob volanu je tudi zelena tipka, ki s katero vklopimo tehnologijo Ford EcoSelect, ki spremeni kalibracijo motorja v varčen način delovanja.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.