Maxus je kitajska znamka lahkih gospodarskih vozil, ki je bila v Sloveniji s svojimi električnimi lahkimi gospodarskimi vozili prisotna že nekaj časa. Od lanskega leta naprej pa je organizirana v okviru uvoznika Grand Automotive, ki ima za seboj tudi močno prodajno in servisno mrežo.

Nov v ponudbi je njihov dizelski furgon maxus deliver9, ki je pri nas za zdaj na voljo v kombinaciji L3H2, torej z največjima dolžino in višino. Z dolžino 5,940, širino 2,062, višino 2,535 in medosno razdaljo 3,760 metra se uvršča med največje dostavne furgone, ki jih je pri nas še dovoljeno voziti z vozniškim izpitom B kategorije.
V začetku je znamka Maxus pri nas ponujala le električna lahka gospodarska vozila maxus eDeliver3, maxus eDeliver5 in maxus eDeliver9. Po novem lahko zainteresirani kupci kupijo tudi turbodizelsko različico njihovega največjega kombija maxus deliver9.
Pomembne so tudi notranje mere. Lepo obdelani tovorni prostor v dolžino meri 3,413, v širino 1,8, v višino pa 1,902 metra, skupna prostornina pa znaša 11,5 kubičnega metra. Nalaganje v tovorni prostor, poleg zadnjih vrat, ki se za 236 stopinj krilno odprejo v veliko odprtino, olajšajo tudi velika desna (in leva) drsna vrata, s 171 milimetri pa ni prevelika niti oddaljenost dna tovornega prostora od tal.

Do 3,5 tone plus prikolica
Pomembne so tudi največje dovoljene mase. Maxus deliver9 lahko namreč obremenimo z največjo dovoljeno skupno maso 3.500 kilogramov, nosilnost pa se giblje od 1.185 kilogramov v različici z dvojimi bočnimi vrati, do 1.215 kilogramov v različici z enimi bočnimi vrati. Maxus deliver9 lahko vleče tudi zavirano prikolico do največje mase 2.800 kilogramov.
Jasno je torej, da gre za zelo zmogljivega prevoznika tovora, To podpira tudi 2-litrski turbodizelski motor z močjo 110 kilovatov (150 'konjev'), ki je na voljo pri 3.500 vrtljajih na minuto, ter navorom 375 njutonmetrov, ki je na voljo med 1.500 in 2.400 vrtljaji na minuto.

Motor je plod hišnega razvoja podjetja Maxus (oziroma koncernske skupine SAIC, ki ji Maxus pripada). V maxusu deliver9 sodeluje s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in poganja prednji kolesi. Tako motorizirani furgon je trpežen in zanesljiv delavec, s hitrostjo do 160 kilometrov na uro pa gotovo zadosti vsem potrebam po hitrosti dostave.
Predvsem pa mu 80-litrska posoda za gorivo omogoča zelo dobro avtonomijo. Verificirana poraba na 100 kilometrov poti znaša od 9 do 10 litrov v skladu s ciklusom WLTP, kar pomeni, da lahko s polno posodo dizla maxus deliver9 prevozi skoraj 900 kilometrov.

To je zelo dober podatek, s katerim dopolnjuje bolj mestno oziroma obmestno namembnost svojega lektričnega sorodnika maxus eDeliver9, ki glede na kapaciteto baterije lahko prevozi med 320 do 405 kilometrov. Model edeliver9 je sicer v okviru Maxusove slovenske prodajne mreže tudi na voljo.
Maxusovi inženirji so poskrbeli še za eno malenkost, ki lahko vozniku olajša delo. Tovorni furgoni, kakršen je maxus, se veliko vozijo po mestnem okolju, kjer dizelski motor lahko tvori veliko trdnih delcev, ki se nabirajo v DPF filtru. Po drugi strani pa ti isti furgoni le redko opravijo daljše vožnje, ko bi lahko potekla regeneracija DPF filtra. Maxus deliver9 je zato opremljen z gumbom, s katerim lahko voznik ročno sproži postopek regeneracije DPF filtra.

Prijazna opremljenost
V maxusu deliver9 je poskrbljeno tudi za voznika in potnike. Voznikovo okolje je urejeno uporabi prijazno, voznikov sedež je nastavljiv v osem smeri. Na danes pričakovani ravni je tudi infozabavni sistem, ki ga upravljamo preko 12,3-palčnega zaslona. Pod njim so tudi fizična stikala za klimatsko napravo ter druge osnovne ukaze. Preko USB-kablov je sistem povezljivi tudi s pametnimi telefoni sistemov Android Auto in Apple Carplay.
Do razprodaje zalog maxus deliver9 kupcem na voljo za akcijsko ceno 22.990 evrov plus DDV, torej je lahko zelo ugodna alternativa uveljavljenim furgonom.
Na voljo so tudi tempomat, DAB radio, sprednja in zadnja parkirna tipala ter možnost zagona motorja brez ključa. Izpopolnjen je tudi seznam varnostne opreme, ki vključuje samodejno zaviranje v sili, nadzor nad mrtvim kotom in opozorilo pred zapustitvijo voznega pasu. Za pasivno varnost pa je maxus deliver9 med drugim prejel tudi zlato medaljo neodvisne agencije Euro NCAP.

Maxus deliver9 z dizelskim motorjem je torej lahko zanimiva alternativa lahkim gospodarskim vozilom uveljavljenih znamk. Pri tem ima gotovo pomembno vlogo tudi cena. Maxus deliver9 je z vključenim DDV namreč po ceniku na voljo za ugodnih 35.990 evrov, če ima drsna vrata le na desnem, oziroma 36.600 evrov, če ima drsna vrata na obeh bokih.
To pa je lahko tudi po več tisoč evrov pod cenami za nekatere primerljivo velike evropske modele kombi furgonov. Uvoznik ob tem za model maxus deliver9 ponuja tudi 5 let oziroma 160.000 kilometrov garancije.
